lening verbouwing buitenland?
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
-
- Hero Member
- Contacteer:
lening verbouwing buitenland?
Is een financiering van een renovatie in het buitenland voor een Belgische bank hetzelfde als een (relatief dure) persoonlijke lening, of eerder vergelijkbaar met een (goedkope) renovatielening voor Belgisch vastgoed?
Achtergrond:
Bezig met de aankoop van een appartementje in de hoofdstad van het vaderland van mijn partner. Komt er net dan een pracht van een buitenverblijf vlakbij vrienden op het platteland voorbijgedreven zeker!
De verkoper heeft héél snel cash nodig. De vraagprijs is navenant laag. Die kunnen we perfect cash financieren. Er zijn wel op korte termijn verbouwkosten te verwachten, alleen al voor minimale instandhouding...
Achtergrond:
Bezig met de aankoop van een appartementje in de hoofdstad van het vaderland van mijn partner. Komt er net dan een pracht van een buitenverblijf vlakbij vrienden op het platteland voorbijgedreven zeker!
De verkoper heeft héél snel cash nodig. De vraagprijs is navenant laag. Die kunnen we perfect cash financieren. Er zijn wel op korte termijn verbouwkosten te verwachten, alleen al voor minimale instandhouding...
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: lening verbouwing buitenland?
Heb je een woning in belgie?
Dan kan dat via hypotheek of wederopname gefinancieerd worden.
Dan kan dat via hypotheek of wederopname gefinancieerd worden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb nog een tak21 lopen met levenslang gegarandeerd 3.25% netto waarvan het saldo volstaat voor die renovatie. Stom om die open te breken. Ik zal eens met een bank moeten gaan babbelen denk ik...
Lokale bank zal vaak makkelijker zijn. Als het een niet euro land is ook geen wisselkoersrisico. Als je partner de lokale taal spreekt zou dat op zich geen probleem mogen zijn denk ik?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het is euro-land, dus geen wisselkoersrisico. We spreken beiden de taal.
Je hebt een punt over de lokale bank. Dat had nog geen zin toen een en ander nog te ver in de toekomst lag, maar nu alles in kannen en kruiken is...