levensverzekering : Integrale of Ethias ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
levensverzekering : Integrale of Ethias ?
Ik zou een levensverzekering willen aangaan, die fiscaal aftrekbaar is.
Ik twijfel nog tussen de 2 die Test-Aankoop aanraadt :
Integrale of Ethias First Fiscaal.
Wie kan me raad geven welke ik moet kiezen ?
Ik twijfel nog tussen de 2 die Test-Aankoop aanraadt :
Integrale of Ethias First Fiscaal.
Wie kan me raad geven welke ik moet kiezen ?
Re: levensverzekering : Integrale of Ethias ?
hoi, ik zou voor Integrale gaan, daar heb ik een pak meer vertrouwen in.
Let wel op dat het 'spaarproduct 786' dat Test Aankoop aanraadt als beste fiscaal aftrekbare levensverzekering helemaal niet aftrekbaar is. Daar gaan die Test-Aankopers (nog maar eens) grandioos de mist in.
Je kan wel een fiscaal aftrekbare levensverzekering aanvragen bij Integrale gewoon door er naar te bellen, dat heb ik ook gedaan. Ze maken er gewoon geen reclame voor op hun site omdat het niet hun hoofdactiviteit is.
Al hun producten zitten wel in eenzelfde fonds, en hebben dus hetzelfde rendement. die vind je hier : http://www.integrale.be/nl/pages/integr ... ement.aspx
het rendement voor 2008 wordt pas in juni of juli ofzo bekend gemaakt, ik ben wel benieuwd...
Let wel op dat het 'spaarproduct 786' dat Test Aankoop aanraadt als beste fiscaal aftrekbare levensverzekering helemaal niet aftrekbaar is. Daar gaan die Test-Aankopers (nog maar eens) grandioos de mist in.
Je kan wel een fiscaal aftrekbare levensverzekering aanvragen bij Integrale gewoon door er naar te bellen, dat heb ik ook gedaan. Ze maken er gewoon geen reclame voor op hun site omdat het niet hun hoofdactiviteit is.
Al hun producten zitten wel in eenzelfde fonds, en hebben dus hetzelfde rendement. die vind je hier : http://www.integrale.be/nl/pages/integr ... ement.aspx
het rendement voor 2008 wordt pas in juni of juli ofzo bekend gemaakt, ik ben wel benieuwd...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
hoi lotty.
Zoals je schreef bij een ander topic, is Integrale wel minder flexibel in de stortingen, naar voorwaarden toe.
Daarnaast vind ik het een kleine, vrij onbekende speler op de verzekeringsmarkt, waar men ook niet zo veel van afweet. Voor het rendement 2008 moet je nog enkele maanden wachten bijvoorbeeld. Het is wel een 100 % onderlinge verzekeraar, waar de winsten nog volledig verdeeld worden onder de klanten.
Ethias op zijn beurt had / heeft problemen door de crisis, de hoge rendementen van de afgelopen jaren op de First producten zijn bij Ethias voorgoed voorbij vrees ik. Zeker omdat ze ook aandeelhouder zijn van Dexia, en die koers is zwaar gezakt en geen beterschap in zicht. Tis ook niet echt een onderlinge verzekeraar meer doordat nu de overheid aandeelhouder is geworden.
Test-Aankoop geeft betere rendementsperspectieven momenteel voor Integrale, maar niemand weet natuurlijk wat de toekomst brengt. Zoals je zegt, soms slaat Test-Aankoop ook grandioos de bal mis, bijvoorbeeld met Kaupthing bank aan te raden in het verleden..
Zoals je schreef bij een ander topic, is Integrale wel minder flexibel in de stortingen, naar voorwaarden toe.
Daarnaast vind ik het een kleine, vrij onbekende speler op de verzekeringsmarkt, waar men ook niet zo veel van afweet. Voor het rendement 2008 moet je nog enkele maanden wachten bijvoorbeeld. Het is wel een 100 % onderlinge verzekeraar, waar de winsten nog volledig verdeeld worden onder de klanten.
Ethias op zijn beurt had / heeft problemen door de crisis, de hoge rendementen van de afgelopen jaren op de First producten zijn bij Ethias voorgoed voorbij vrees ik. Zeker omdat ze ook aandeelhouder zijn van Dexia, en die koers is zwaar gezakt en geen beterschap in zicht. Tis ook niet echt een onderlinge verzekeraar meer doordat nu de overheid aandeelhouder is geworden.
Test-Aankoop geeft betere rendementsperspectieven momenteel voor Integrale, maar niemand weet natuurlijk wat de toekomst brengt. Zoals je zegt, soms slaat Test-Aankoop ook grandioos de bal mis, bijvoorbeeld met Kaupthing bank aan te raden in het verleden..
nog over die flexibiliteit bij Integrale: dat valt blijkbaar heel goed mee. ik zal namelijk dit jaar een pak minder verdienen, waardoor ik ook minder fiscaal kan inbrengen van wat ik aan mijn levensverzekering uitgeef. ik heb gewoon een emailtje gestuurd naar Integrale waarin ik zei dat ik vanaf nu minder per per maand zal storten en tis in orde.
uiteindelijk mag een levensverzekering je niet verplichten je afgesproken premie te storten, je kan op elk moment verminderen of stoppen. dat staat zo in de wet.
misschien kan je wachten tot wanneer het rendement van Integrale bekend is, dan kan je nog altijd kiezen. het maakt voor de belastingen toch niet uit wanneer je stort, zolang het maar in 2009 is.
uiteindelijk mag een levensverzekering je niet verplichten je afgesproken premie te storten, je kan op elk moment verminderen of stoppen. dat staat zo in de wet.
misschien kan je wachten tot wanneer het rendement van Integrale bekend is, dan kan je nog altijd kiezen. het maakt voor de belastingen toch niet uit wanneer je stort, zolang het maar in 2009 is.
Op de site van Integrale zie ik dat je nu een formulier kunt downloaden om in te tekenen op "Integrale 786 Fiscaal" (levensverzekering fiscaal aftrekbaar). Dit contract is nu van het type :Uitgesteld Kapitaal met Terugbetaling van de Reserve (UKMR).
Ik had vroeger al eens een voorstel aangevraagd bij Integrale en dat had je ook de keuze voor een contract type UKMT. Volgens hun simulatie was mijn kapitaal bij leven groter bij UKMT dan UKMR.
Is er hier iemand die mij kan uitleggen wat het verschil is tussen deze twee en wat nu eigenlijk het beste is ?
Ik had vroeger al eens een voorstel aangevraagd bij Integrale en dat had je ook de keuze voor een contract type UKMT. Volgens hun simulatie was mijn kapitaal bij leven groter bij UKMT dan UKMR.
Is er hier iemand die mij kan uitleggen wat het verschil is tussen deze twee en wat nu eigenlijk het beste is ?
Bij een contract van het type UKMT wordt in geval van overlijden alleen de gestorte premies terugbetaald, zonder interest. Dit bedrag (de som van alle gestorte premies) wordt wel verhoogd met 35% (ongeveer), dit is de winstverdeling overlijden van het betreffende jaar.Bartd schreef: Op de site van Integrale zie ik dat je nu een formulier kunt downloaden om in te tekenen op "Integrale 786 Fiscaal" (levensverzekering fiscaal aftrekbaar). Dit contract is nu van het type :Uitgesteld Kapitaal met Terugbetaling van de Reserve (UKMR).
Omdat ze hier minder moeten terugbetalen op het moment dat je overlijdt (en dat kan op elk moment), krijg je meer als je nog in leven bent op 65 jaar.
UKMT is dus voordeliger als het niet belangrijk is dat je nabestaanden een mooie som krijgen als je overlijdt, bvb als je geen kinderen hebt.
Ik heb ongeveer een jaar aan fiscaal aftrekbaar langetermijnsparen gedaan bij Fortis maar ben daar nu mee gestopt en zou graag hetzelfde doen bij Integrale omdat hun voorwaarden blijkbaar een stuk beter zijn. Ik ben dus van plan via het formulier op hun site Integrale 786 Fiscaal aan te vragen. Toen ik in mei 2008 bij Fortis begon met langetermijnsparen kon ik retroactief een storting doen voor het jaar 2007 zodat ik dat nog op mijn belastingsbrief van 2008 kon aangeven. Weten jullie misschien of dit ook mogelijk is bij Integrale? Want ik zou ook weer graag op mijn belastingsbrief van dit jaar (inkomsten 2008) fiscaal langetermijnsparen weer kunnen inbrengen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
misschien een domme vraag, maar kan men na termijn bij INTEGRALE een niet fiscaal contract omwisselen naar een fiscaal aftrekbaar contract ?
NIET DOEN ! op 60 jarige leeftijd zal u belast worden op de totale reserve, ook die opgebouwd met premies die u niet hebt afgetrokken in de belasting.
Volgens kunt u het trouwens ook niet veranderen.
Volgens kunt u het trouwens ook niet veranderen.
Volgens mij kan dit bij iedere verzekeringsmaatschappij. 2009 is wel het laatste jaar waarin zo'n retroactieve betaling mogelijk is.Centiempje83 schreef: Ik heb ongeveer een jaar aan fiscaal aftrekbaar langetermijnsparen gedaan bij Fortis maar ben daar nu mee gestopt en zou graag hetzelfde doen bij Integrale omdat hun voorwaarden blijkbaar een stuk beter zijn. Ik ben dus van plan via het formulier op hun site Integrale 786 Fiscaal aan te vragen. Toen ik in mei 2008 bij Fortis begon met langetermijnsparen kon ik retroactief een storting doen voor het jaar 2007 zodat ik dat nog op mijn belastingsbrief van 2008 kon aangeven. Weten jullie misschien of dit ook mogelijk is bij Integrale? Want ik zou ook weer graag op mijn belastingsbrief van dit jaar (inkomsten 2008) fiscaal langetermijnsparen weer kunnen inbrengen.
Zie ondermeer dit artikel in netto:
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/bela ... 4-1624.art