Ligt er iemand wakker van...?
TIP
Re: Ligt er iemand wakker van...?
Op heel lange termijn maken die correcties trouwens niets meer uit is mijn ervaring.
Wat een verouderde mentaliteit!karine schreef: ↑26 december 2024, 00:52Dat zal de reden zijn dat er hier in een kleine stad alleen al 700 vacatures niet raken ingevuld.voorheenCP1234 schreef: ↑25 december 2024, 22:11 Ik hoop dat je had gedronken als je dit hebt neergeschreven ...
1/ welk tekort aan werknemers ?? overal in de EU stijgt het aantal werklozen
2/ AI gaat zeker geen banen scheppen bij ons, enkel maar doen afnemen
Dat zal ook de reden zijn dat er nergens nog werknemers gevonden kunnen worden.
Al van vergrijzing gehoord ?? Zorgpersoneel ??
Al eens op VDAB gekeken ?? +10.000 jobs voor werken in de zorg gevonden
Geen werk, laat me niet lachen, willen werken, dat is wat anders.
Vroeger begon er iemand op het bedrijf en die bleef. Nu blijven ze een week/maand en zijn weer weg.
Zorg zorg zorg, werk of werkte jij daar zelf in Karine?
Niet iedereen is gemaakt voor de zorg.
Verpleging is 4 jaar studeren, zorgkundige iets minder maar toch. Niet iedereen heeft de nodige capaciteiten, of het nu intellectueel, fysiek of emotioneel is. Elke dag in een trieste werkomgeving zitten en mensen hun pis, kak en kots opkuisen, mensen zien wegkwijnen aan kanker, etc... En dat voor een trieste verloning. No thanks, voor zelfs 10k per maand zou ik het niet willen en kunnen doen.
Werken in de zorg is een roeping en door mensen in die sector te gaan dwingen bereik je helemaal niets buiten het risico op slechte zorg!
En ja vroeger bleven bepaalde mensen misschien een heel leven bij dezelfde werkgever. Tegenwoordig mag men van geluk spreken niet afgedankt te worden door de werkgever. Meer dan een nummer ben je toch niet.
Jongere generaties zijn mondiger, meer ondernemend en zullen niet elke dag tegen hun goesting gaan werken zoals de oudere generaties.
Sommige mensen hebben nood aan routine en standvastigheid maar ik ken maar weinig mensen die meer dan 10 jaar op eenzelfde werkplek zitten en die er nog met veel enthousiasme naartoe gaan. Het is een verplichting en we kijken maandag alweer uit naar vrijdag.
Hoe triest kan je leven zijn?
Comfort zone is the sweetest death!
Ik ben altijd freelancer geweest en een vast contract daar liep ik zo snel mogelijk van weg. Iedereen is anders natuurlijk. Gelukkig.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik heb 37 jaar lang op hetzelfde bedrijf op dezelfde dienst gewerkt en heb mijn job altijd graag gedaan. Nooit tegen mijn goesting gaan werken. Ik voelde mij geen nummer. Integendeel, ze hebben mij heel menselijk behandeld, zoals in tijden van langdurige ziekte. Deeltijds werken en dergelijke was geen probleem. Ik werd goed betaald.
Dat hangt natuurlijk af van de grootte van het geïnvesteerde kapitaal.
20% op 50.000 is niet hetzelfde als 20% op 500.000...
In dat tweede scenario zou ik precies toch wel liever eens te veel cashen dan te crashen.
Dat kan natuurlijk ook. Niks mis mee en goed voor jou.Yaris schreef: ↑Vandaag 09:09 Ik heb 37 jaar lang op hetzelfde bedrijf op dezelfde dienst gewerkt en heb mijn job altijd graag gedaan. Nooit tegen mijn goesting gaan werken. Ik voelde mij geen nummer. Integendeel, ze hebben mij heel menselijk behandeld, zoals in tijden van langdurige ziekte. Deeltijds werken en dergelijke was geen probleem. Ik werd goed betaald.
Maar dat wil niet zeggen dat dat de Heilige Graal is en het regelmatig van werkgever veranderen slecht zou zijn, zoals hierboven onterecht wordt geïnsinueerd.
Nog een cartoon die aantoont dat "stay in the market" zo slecht nog niet is en dat je niet in paniek moet raken door sensationele nieuwsberichten.
Oef, gelukkig dat het verleden een garantie is voor de toekomst zeg.
Ik ken enkele mensen die met hart en ziel in de zorg werken. Natuurlijk is de zorgsector een roeping maar er zijn daar ook veel andere jobs zoals administratie.
Die 700 openstaande vacatures gaat over allerlei beroepen van geschoold tot ongeschoold.
In België ben je ook bijna verplicht om na langere tijd bij dezelfde werkgever te blijven daar je anders honderdduizenden euro's laat liggen.
Nadeel is inderdaad dat veel mensen nog met weinig goesting gaan werken. Dat is dan ook naast de dure kost de reden dat grote bedrijven de 60 jarigen netjes betaald thuis laten blijven.
Die 700 openstaande vacatures gaat over allerlei beroepen van geschoold tot ongeschoold.
In België ben je ook bijna verplicht om na langere tijd bij dezelfde werkgever te blijven daar je anders honderdduizenden euro's laat liggen.
Nadeel is inderdaad dat veel mensen nog met weinig goesting gaan werken. Dat is dan ook naast de dure kost de reden dat grote bedrijven de 60 jarigen netjes betaald thuis laten blijven.
Waarom wel?
De beurs bestaat niet zo erg lang, er is te weinig data om zelfs maar te gokken dat dit zo zou zijn.
En dan nog: de beurs 100 jaar geleden is niet dezelfde dan nu, toen moest je net iets meer moeite doen om aandelen te kopen en verkopen. En de actoren waren ook anders.
Je zou kunnen zeggen dat enkel de laatste 20 jaar ofzo een correcte vergelijkingsbasis vormen. En dan is er dus gewoon geen data om een uitspraak te kunnen doen( toch niet op basis van grafieken)
Ik heb recent het bekende boek gelezen " how to lie with statistics" van Darell Huff ( het favoriete boek van sommige indexbeleggers, eigenlijk)
Oud genoeg boek, maar toch een waardig cadeau onder de kerstboom.
Maar ik ben dus gewapend tegen veel van dit soort argumenten
De beurs bestaat niet zo erg lang, er is te weinig data om zelfs maar te gokken dat dit zo zou zijn.
En dan nog: de beurs 100 jaar geleden is niet dezelfde dan nu, toen moest je net iets meer moeite doen om aandelen te kopen en verkopen. En de actoren waren ook anders.
Je zou kunnen zeggen dat enkel de laatste 20 jaar ofzo een correcte vergelijkingsbasis vormen. En dan is er dus gewoon geen data om een uitspraak te kunnen doen( toch niet op basis van grafieken)
Ik heb recent het bekende boek gelezen " how to lie with statistics" van Darell Huff ( het favoriete boek van sommige indexbeleggers, eigenlijk)
Oud genoeg boek, maar toch een waardig cadeau onder de kerstboom.
Maar ik ben dus gewapend tegen veel van dit soort argumenten
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Huh ... 20% is toch net hetzelfde als 20% ...
Ik zou liever eens te veel cashen dan te crashen in het eerste scenario trouwens.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: