Limietorder aandelen
-
- Newbie
- Contacteer:
Limietorder aandelen
Kheb dit niet onmiddellijk teruggevonden, vandaar mijn vraagske...
We kunnen bij de aankoop van een aandeel een limietorder opgeven. Klopt het dat dit slechts 1 dag geldig blijft?
Ik heb namelijk vanavond bericht gekregen dat het limietorder van gisterenavond vervallen is... Kan het limietorder niet langer geldig blijven?
We kunnen bij de aankoop van een aandeel een limietorder opgeven. Klopt het dat dit slechts 1 dag geldig blijft?
Ik heb namelijk vanavond bericht gekregen dat het limietorder van gisterenavond vervallen is... Kan het limietorder niet langer geldig blijven?
Re: Limietorder aandelen
Dat klopt. Uit de FAQ:
Limietorders waarvan de limiet niet werd bereikt tijdens de handelssessie worden na het sluiten van de markt geannuleerd. Deze kunnen voor de volgende handelsdag weer ingelegd worden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ow, dat heb ik dus gemist
Wel beetje jammer! En ik snap het nut er niet direct van...
Bedankt om dit te verduidelijken Yaris!
(en indien MeDirect meeleest: misschien eens over nadenken om dit aan te passen?
)

Wel beetje jammer! En ik snap het nut er niet direct van...
Bedankt om dit te verduidelijken Yaris!
(en indien MeDirect meeleest: misschien eens over nadenken om dit aan te passen?

Beste, het klopt inderdaad dat een limietorder enkel voor 1 dag geldig is. Het is vandaag niet mogelijk om op het handelsplatform van MeDirect een limietorder in te brengen (zowel voor een aankoop- of verkooporder) en daar een vervaldatum aan te koppelen. Dit staat wel op onze lijst van toekomstige ontwikkelingen, maar is nog niet voor meteen.wickedwillie schreef:Kheb dit niet onmiddellijk teruggevonden, vandaar mijn vraagske...
Vandaag bieden we onderstaande ordertypes:
Marktorder: u koopt of verkoopt tegen de koers die geldt op het moment dat u het order ingeeft en MeDirect volgt de ‘best-execution’ regels daarvoor
Limietorders:
- - Good for day: een limietorder voor aan- of verkoop aan een door u bepaalde prijs, dat op het einde van de handelsdag afloopt
- Immediate or cancel: het limietorder dient direct geheel of gedeeltelijk te worden uitgevoerd aan de ingegeven limietprijs. Gebeurt dit niet, wordt het limietorder (of het limietorder met de resterende openstaande aandelen) ogenblikkelijk geannuleerd
- Fill or Kill: bij het inbrengen van het limietorder dient deze direct volledig uitgevoerd te worden aan de ingegeven limietprijs. Kan dit niet, dan wordt het limietorder direct geannuleerd
Wat is dan het verschil tussen 'Immediate or cancel' en 'Fill or kill'?
Immediate or candel kan gedeeltelijk uitgevoerd worden, Fill or Kill is alles of nietsYaris schreef:Wat is dan het verschil tussen 'Immediate or cancel' en 'Fill or kill'?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb ondervonden dat men een order Good for a day niet meer kan cancelen nadat je de computer hebt afgsloten. Als je dan een ander order wenst in te geven moet de helpdrsc eerst dat order cancelen.
Kan daar niets aan gewijzigd worden?
Kan daar niets aan gewijzigd worden?
-
- Newbie
@MeDirect,
Op 5 Augustus 2015 schreef u over limietorders voor aandelen die langer geldig zijn dan een dag: "Dit staat wel op
onze lijst van toekomstige ontwikkelingen, maar is nog niet voor meteen."
Ik ben ervan overtuigd dat vele klanten de mogelijkheid om limietorders als Good Till Cancel (GTC) Order in te
geven, waar een GTC order net zo lang in uw handelsplatform blijft staan totdat deze is uitgevoerd dan wel door de
klant wordt geannuleerd, als heel nuttig zullen verwelkomen.
Kunt u een update geven wanneer deze functionaliteit beschikbaar zal worden ?
Op 5 Augustus 2015 schreef u over limietorders voor aandelen die langer geldig zijn dan een dag: "Dit staat wel op
Ik ben ervan overtuigd dat vele klanten de mogelijkheid om limietorders als Good Till Cancel (GTC) Order in te
geven, waar een GTC order net zo lang in uw handelsplatform blijft staan totdat deze is uitgevoerd dan wel door de
@ medirect
Zou inderdaad zeer van pas komen... Als dat in orde is tegen half september is oké mij..
Zou inderdaad zeer van pas komen... Als dat in orde is tegen half september is oké mij..

Beste, dit staat nog steeds op onze verlanglijst maar er zijn nog een aanzienlijk aantal andere verbeteringen/nieuwigheden die we eerst willen uitvoeren. We kunnen nog geen concrete datum geven voor een limietorder als Good Till Cancel, wel dat het niet meer voor dit jaar zal zijn.MisterCash schreef:@MeDirect,
-
- Newbie
Dankuwel voor de update, MeDirect.
Jammer dat het nog een tijd zal duren voor deze functionaliteit beschikbaar wordt.
Spaargidsers, als er meer vraag van verschillende klanten komt, dan kan dat een motivatie zijn voor MeDirect om de prioriteit voor deze functionaliteit te verhogen.
Jammer dat het nog een tijd zal duren voor deze functionaliteit beschikbaar wordt.
Spaargidsers, als er meer vraag van verschillende klanten komt, dan kan dat een motivatie zijn voor MeDirect om de prioriteit voor deze functionaliteit te verhogen.
Ben ook voorstander voor een snelle invoering van het Good Till Cancelled order op het platform van Medirect.