liquiditeit - volume
TIP
liquiditeit - volume
Kan ik ergens een lijst vinden met kasbons/obligaties die heel liquide zijn of een pagina op de verschillende beurzen waar ze hun dag/week/maandvolumes voor al hun kasbons of obligaties publiceren?
-
- Verbannen Gebruiker
Re: liquiditeit - volume
Ik weet niet of dit bestaat. En de toegevoegde waarde is ook beperkt. Door het enorme aanbod van obligaties (uiteraard een veelvoud van het aantal aandelen) zijn veruit de meeste illiquide. Overheidsobligaties van USA, Duitsland, supranationale en quasi government zijn liquide of redelijk liquide.
Ik heb enkel weet van de zoekfunctie op de beurs van Frankfurt. Daar kun je enkel zoeken op het volume van de vorige dag.
Als ik selecteer op een volume van 100.000 euro en meer, dan kom ik welgeteld 69 obligaties tegen. Op 35.189 obligaties.
Dat is nu eenmaal eigen aan obligaties: beperkte liquiditeit. Er zal wel steeds een bid/offer zijn, maar die is uitzonderlijk zeer klein (USA, Duitsland, ... ) en kan verder 0,5% of zelfs 1% zijn en zelfs meer. Ik zie er regelmatig van 2% wanneer ik aan het zoeken ben.
Op de Amerikaanse beurzen gaat de liquiditeit op Amerikaanse en internationale obligaties wel groter zijn, maar daar is het aanbod Europese obligaties beperkt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.