Lotus Bakeries
TIP
Re: Lotus Bakeries
-Omzet groeit met 18,3%, voornamelijk dankzij zeer sterke organische groei van ruim 13%
-Zeer sterke stijging van recurrente bedrijfscashflow met 15,6 miljoen EUR tot 82,6 miljoen EUR
-Nettoresultaat stijgt met 8,8 miljoen EUR en bedraagt 45,6 miljoen EUR
-Voorstel brutodividend van 14,2 EUR per aandeel in 2015
-Strategische stap in de categorie van gezonde tussendoortjes door overname van Natural Balance Foods en Urban Fresh Foods
-Zeer sterke stijging van recurrente bedrijfscashflow met 15,6 miljoen EUR tot 82,6 miljoen EUR
-Nettoresultaat stijgt met 8,8 miljoen EUR en bedraagt 45,6 miljoen EUR
-Voorstel brutodividend van 14,2 EUR per aandeel in 2015
-Strategische stap in de categorie van gezonde tussendoortjes door overname van Natural Balance Foods en Urban Fresh Foods
Dat snap ik dus weer niet hé. 1,5% eraf vandaag na deze goede resultaten... De beurs is toch een vreselijk gedrocht.
Het is nu ook niet zo dat het aandeel goedkoop staat hé + gigantische stijging achter de rug = niet abnormaal dat er winstnemingen zijn (al is het volume zodanig laag dat je eerder moet concluderen dat de koopinteresse voorlopig weg is).
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Het volume lijkt mij eerder hoog te zijn vandaag, meer dan 4x zoveel dan normaaI. In absolute getallen is het weinig maar dat komt ook door de prijs van het aandeel.
Neen toch?gpv1 schreef:Het is nu ook niet zo dat het aandeel goedkoop staat hé + gigantische stijging achter de rug
Ik zit hier al een half jaar te zeggen dat Lotus overgewaardeerd staat en binnenkort zal zakken en telkens opnieuw gebeurt het niet. Vandaag goede resultaten en dan denk je: ja hoor, dat zal weer die verliefde koekskenseters doen opzwepen en dan zie je toch een daling. Raar...
Eden Hazard helpt Lotus:
https://youtu.be/uQUZu8hJ8lw
de tijd:
De koekjesbakker onderstreept zijn globale ambities via een reclamefilmpje met Rode Duivel Eden Hazard.
Om 'Biscoff' - zoals het speculooskoekje in het buitenland heet - op de kaart te zetten strikte het bedrijf één van de bekendste Belgen voor een reclamefilmpje. Hazard moet midden een muur van koffiekopjes met een goed op het Lotus-logo gemikte trap een 'Biscoff' gemillimeterd in een schoteltje laten vallen. Hoe dat afloopt ziet u hier:
https://youtu.be/uQUZu8hJ8lw
de tijd:
De koekjesbakker onderstreept zijn globale ambities via een reclamefilmpje met Rode Duivel Eden Hazard.
Om 'Biscoff' - zoals het speculooskoekje in het buitenland heet - op de kaart te zetten strikte het bedrijf één van de bekendste Belgen voor een reclamefilmpje. Hazard moet midden een muur van koffiekopjes met een goed op het Lotus-logo gemikte trap een 'Biscoff' gemillimeterd in een schoteltje laten vallen. Hoe dat afloopt ziet u hier:
Om Lotus nog eens te bashen eens twee waarderingsmethodes die op groei focussen toegepast. Volgens de absolute PE methode van Katsenelson rechtvaardigt een groei van 38% deze K/W. De reverse DCF zegt dan weer 39%.
Lotus als groeiaandeel... Slik.
Lotus als groeiaandeel... Slik.
Lotus koers gaat rustig verder naar zijn all-time-high.
weet iemand wat deze koersopstoot voedt?
1947 euro!!!
1947 euro!!!
K/W intussen van ongeveer 35. En ik vond ze bij 30 al duur. Blijkbaar kun je ook geld verdienen aan peperdure aandelen. En bomen kunnen tot in de hemel blijven groeien precies. 25% CAGR de laatste 10 jaar.Jhn schreef:weet iemand wat deze koersopstoot voedt?
1947 euro!!!
Ik snap het niet. Het is te gek om los te lopen.
Fietste destijds vrolijk door de financiële crisis. Misschien voelen beleggers zich veilig in het aandeel? Track record om U tegen te zeggen. In realiteit strookt 'veilig' natuurlijk niet met de huidige waardering.
Eigenlijk zijn dit soort aandelen mooi om aan te tonen waarom een goede beurscrisis van tijd tot tijd niet slecht is. Op den duur worden er bedragen betaald voor aandelen die zelfs impliceren dat een spaarboekje een betere belegging is (W/K bedoel ik dan), waarbij enkel nog het principe van de Greater Fool zorgt voor een koersstijging.jens_dev schreef:Fietste destijds vrolijk door de financiële crisis. Misschien voelen beleggers zich veilig in het aandeel? Track record om U tegen te zeggen. In realiteit strookt 'veilig' natuurlijk niet met de huidige waardering.
Kan ik enkel mee akkoord gaan.
Ik had Lotus echter gekocht als LT belegging, maar als ik de koers nu zie omhoogschieten denk ik toch serieus aan verkopen (ook omdat ik al wel ver buiten de termijn van de beurstax zit).
Niet dat Lotus het idd slecht doet of ik heel ernstige crashed zou verwachten (maar ja, weet je nooit), maar de huidige waardering is inderdaad absurd. En winst pakken nu en dan is ook nuttig. Ai ai, beslissingen, beslissingen...
Ik had Lotus echter gekocht als LT belegging, maar als ik de koers nu zie omhoogschieten denk ik toch serieus aan verkopen (ook omdat ik al wel ver buiten de termijn van de beurstax zit).
Niet dat Lotus het idd slecht doet of ik heel ernstige crashed zou verwachten (maar ja, weet je nooit), maar de huidige waardering is inderdaad absurd. En winst pakken nu en dan is ook nuttig. Ai ai, beslissingen, beslissingen...
Is er nog een reden om geen winst te pakken op een overgewaardeerd aandeel dan de hoop dat het nog meer overgewaardeerd wordt?Bodde schreef:Kan ik enkel mee akkoord gaan.