Lotus Bakeries
TIP
Re: Lotus Bakeries
er komt precies een beetje leven in de koers 

Lotus is begonnen met de productie in de States.
https://www.hln.be/geld/economie/lotus- ... ~a68dba61/
https://www.hln.be/geld/economie/lotus- ... ~a68dba61/
3000 is in zicht!
Was even wat in slaap gevallen maar is terug bij de lees.
Volgende week maandag resultaten, loopt de koers al vooruit op heel goed nieuws!
Was even wat in slaap gevallen maar is terug bij de lees.
Volgende week maandag resultaten, loopt de koers al vooruit op heel goed nieuws!
12 februari, de dag dat 1 aandeel 3000 euro kost 

Wat is jullie mening over Lotus Bakeries?
Buiten de absurde prijs per aandeel (waardering bedrijf zelf terzijde)
Hou het al een tijdje in het oog en het blijft gewoon duur.
Omzetgroei van een 10% vorig jaar en een PE multiple rond de 30.
Dit zijn tech stock waarderingen of ben ik verkeerd?
Is er iets dat de markt ziet dat ik gemist heb?
Of is dit simpelweg zo'n aandeel dat nooit echt "goedkoop" staat?
Hou het al een tijdje in het oog en het blijft gewoon duur.
Omzetgroei van een 10% vorig jaar en een PE multiple rond de 30.
Dit zijn tech stock waarderingen of ben ik verkeerd?
Is er iets dat de markt ziet dat ik gemist heb?
Of is dit simpelweg zo'n aandeel dat nooit echt "goedkoop" staat?
Re: Wat is jullie mening over Lotus Bakeries?
Topaandeel met top familiaal management, maar pokkeduur. Heb ze zelf gekocht wanneer ze 1600 EUR stonden, en één van de voordelen (in mijn ogen) is dat de koers vrijwel nooit daalt. De free float is niet bepaald hoog en de meeste aandelen zitten vast in een STAK van de achterliggende families Boone + Stevens.
Goede tijd, slechte tijd, hun producten verkopen. En er is altijd wat groei. Elk jaar ook een mooi dividend, maar niet speciaal hoog. Voor mij eentje om te kopen en te vergeten tot aan je pensioen (en dat zeg ik vrijwel nooit over een aandeel).
De meeste aandelen op de beurs noteren tegen zotte waarderingen. Dat is nu eenmaal zo. Er is teveel kapitaal in de wereld en onvoldoende opportuniteiten. Als bedrijven aan een lage multiple noteren (<8) dan is dat in 95% van de gevallen met een reden of omdat het héél kleine bedrijfjes zijn.
Goede tijd, slechte tijd, hun producten verkopen. En er is altijd wat groei. Elk jaar ook een mooi dividend, maar niet speciaal hoog. Voor mij eentje om te kopen en te vergeten tot aan je pensioen (en dat zeg ik vrijwel nooit over een aandeel).
De meeste aandelen op de beurs noteren tegen zotte waarderingen. Dat is nu eenmaal zo. Er is teveel kapitaal in de wereld en onvoldoende opportuniteiten. Als bedrijven aan een lage multiple noteren (<8) dan is dat in 95% van de gevallen met een reden of omdat het héél kleine bedrijfjes zijn.
Een groei van 10% op jaarbasis is toch ook gigantisch? Daar mag je al wat voor betalen denk ik. Na 7 jaar is je bedrijf verdubbeld met zo'n groei, dat kunnen weinig bedrijven voorleggen lijkt me?
Waar vind je die kleine bedrijfjes? Want volgens mij zijn dit namelijk de bedrijven die je als kleine belegger zou moeten aankopen. Hier is de markt soms niet zo efficiënt, terwijl bij grotere bedrijven er zoveel analisten die bedrijven volgen dat je niet zo snel gaat outperformen met stockpicking.
Goed investeren is ook een metier. Er zijn opportuniteiten maar deze kosten tijd en moeite om te vinden.
How, how, er zijn toch voldoende kleine bedrijven zonder dat je naar een OTC markt moet.MoreOrLess schreef: ↑24 mei 2020, 19:26Probeer de OTC markt. Voor elk succesverhaal staan daar wel vele tientallen mislukkingen tegenover; je moet dus goed weten wat je doet.
Roo, in het algemeen: wat doe je zelf met de opbrengst ?
Andere aandelen, fondsen, geldrekening, edelmetalen, kontanten, ... ?
Andere aandelen, fondsen, geldrekening, edelmetalen, kontanten, ... ?
In mijn geval? Ik koop zelf volledige kleinere KMOs binnen mijn sector (als ondernemer, type private equity transacties) dus daar gaat een bepaald deel van mijn vermogen naartoe.
Daarnaast vnl. aandelen en een deel crypto, en ik bekijk de aankoop van een hoop appartementen in Zuid-Amerika (vriendin is van een land daar) voor verhuur aan toeristen. En daarnaast heb ik nog een paar projectjes lopen.
Daarnaast vnl. aandelen en een deel crypto, en ik bekijk de aankoop van een hoop appartementen in Zuid-Amerika (vriendin is van een land daar) voor verhuur aan toeristen. En daarnaast heb ik nog een paar projectjes lopen.
Klopt. Maar in de aanvankelijke post stond "héél kleine bedrijfjes" en dan denk ik dus aan de OTC markt.Poldermol schreef: ↑24 mei 2020, 19:34How, how, er zijn toch voldoende kleine bedrijven zonder dat je naar een OTC markt moet.MoreOrLess schreef: ↑24 mei 2020, 19:26
Probeer de OTC markt. Voor elk succesverhaal staan daar wel vele tientallen mislukkingen tegenover; je moet dus goed weten wat je doet.