Lotus Bakeries
TIP
Re: Lotus Bakeries
Het is bovendien opvallend dat dit aandeel nergens te bespeuren valt op favorietenlijstjes, waarschijnlijk omdat deze ondertussen te "duur" noteert.
Ben onlangs op onderstaande tekst gebotst, geschreven op 10/02/20 toen het aandeel aan 2.900 noteerde:
Het aandeel is één van de meest succesvolle investeringen van de afgelopen jaren op de beurs in Brussel. Vorig jaar steeg de beurskoers van Lotus met 20,5%, en ontvingen beleggers daarnaast ook een dividend van bruto 29 euro. De beste periode voor beleggers in Lotus lijkt wel achter ons, met tussen 2014 en 2016 drie jaar op rij een koerswinst van tenminste 30%, met als uitschieter 2015 toen het aandeel Lotus liefst 87,6% steeg.
Ik denk dat wanneer het op Lotus aankomt veel hun glazen bol mag laten herstellen.
Ben onlangs op onderstaande tekst gebotst, geschreven op 10/02/20 toen het aandeel aan 2.900 noteerde:
Het aandeel is één van de meest succesvolle investeringen van de afgelopen jaren op de beurs in Brussel. Vorig jaar steeg de beurskoers van Lotus met 20,5%, en ontvingen beleggers daarnaast ook een dividend van bruto 29 euro. De beste periode voor beleggers in Lotus lijkt wel achter ons, met tussen 2014 en 2016 drie jaar op rij een koerswinst van tenminste 30%, met als uitschieter 2015 toen het aandeel Lotus liefst 87,6% steeg.
Ik denk dat wanneer het op Lotus aankomt veel hun glazen bol mag laten herstellen.

Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Ken het gevoel

Welkom
Ik blijf er weg nu, hun omzet zit vooral in de USA, en met de dalende dollar zal dit te veel wegen op hun resultaten
Dus er komen nu echt wel betere instapmomenten...
(wishful thinking misschien, maar realistisch
)
Dus er komen nu echt wel betere instapmomenten...
(wishful thinking misschien, maar realistisch

er wordt weer lekker gesmuld van de lotus, +2.3% en we zitten aan 3910 !
zou die 4000 nog gehaald worden in januari?
echt ongelooflijk!
zou die 4000 nog gehaald worden in januari?

echt ongelooflijk!
En in tegenstelling tot Bitcoins kun je ervan eten !
4000 aangetikt vandaag

Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Heb het ook gezien
Sweet

Sweet

Dit begint absurd te worden.
De equivalente huismerken van gans het lotus gamma zijn "goed genoeg" in de meeste gevallen als ge wat wilt besparen in de supermarkt.
En de illusie dat ze Amerika gaan veroveren is waanzin.
Alsof de titanen van de wereld het zomaar gaan pikken dat een klein vlaams bedrijfje "shelf space" gaat opeisen in de walmarts en costcos ten nadeel van hun eigen alternatieven.
Binnenkort in Costco "Kirkland Biscoff" of iets dergelijk lol...
Een saaie koekjesbakker aan high tech silicon valley waarderingen....
De equivalente huismerken van gans het lotus gamma zijn "goed genoeg" in de meeste gevallen als ge wat wilt besparen in de supermarkt.
En de illusie dat ze Amerika gaan veroveren is waanzin.
Alsof de titanen van de wereld het zomaar gaan pikken dat een klein vlaams bedrijfje "shelf space" gaat opeisen in de walmarts en costcos ten nadeel van hun eigen alternatieven.
Binnenkort in Costco "Kirkland Biscoff" of iets dergelijk lol...
Een saaie koekjesbakker aan high tech silicon valley waarderingen....
Stabiele omzet, lage free float (met als gevolg dat bijna niemand verkoopt), en een stijgend dividend. Producten die niet echt duur zijn, los van de conjunctuur. Bedrijf zal er binnen 20 jaar nog zijn en zal een pak groter zijn dan vandaag.
Los van de waardering: er zijn weinig bedrijven waar je dat van kan zeggen. Jaren geleden aangekocht en letterlijk het aandeel waar ik het minst aan denk en van wakker lig.
Niet alle huismerken zijn even goed. Zit veel brol tussen. Niet dat het altijd van de Lotus moet zijn maar ik smaak bij veel producten toch wel duidelijk verschil.
Of ze volledig Amerika veroveren zal mij worst wezen. Maar ze zijn goed bezig, dus laat ze maar doen.
Los van de waardering: er zijn weinig bedrijven waar je dat van kan zeggen. Jaren geleden aangekocht en letterlijk het aandeel waar ik het minst aan denk en van wakker lig.
Niet alle huismerken zijn even goed. Zit veel brol tussen. Niet dat het altijd van de Lotus moet zijn maar ik smaak bij veel producten toch wel duidelijk verschil.
Of ze volledig Amerika veroveren zal mij worst wezen. Maar ze zijn goed bezig, dus laat ze maar doen.
Topkwaliteit, dat sowieso. Maar een koers die sneller stijgt dan de winst = stijgende multiples en dat is geen oneindig verhaal. Elders meer bang for buck.
Nog iets waar we zeker van kunnen zijn aan deze koersen!
Delisting zit er niet aan te komen
Splitsing ook niet, want daar hebben ze goesting in.
Delisting zit er niet aan te komen

Splitsing ook niet, want daar hebben ze goesting in.
Je moet eerst de eerste page lezen van 2013!optibear schreef: ↑17 augustus 2013, 08:23 Vroeger ook nog gevolgd maar spijtig genoeg nooit gekocht.![]()
Deftige bedrijf (even gierig als de raad van bestuur van Apple) maar inderdaad duur.
Tja, je betaald voor kwaliteit maar ik vrees dat de familie Boone geen moeite ooit zal doen om haar particuliere aandeelhouders hun gat te likken. Met andere woorden: het is een duur aandeel maar ik weet niet of je er ooit nog veel geld mee zal verdienen. Ik betwijfel ten sterkste of de familie Boone gezien de huidige prijs snel het aandeel van de beurs zal halen en/of het dividend verhogen? Waarschijnlijk zullen ze liever nog 10 jaar wachten om het ooit eens voor een appel en een ei van de beurs te halen.
8 jaar later is het liedje nog steeds hetzelfde!
De koers is sinds toen, heb niet gekeken, zeer mooi gestegen!
Inderdaad, leuke lectuur op die 1ste pagina's.
Op dat moment stond de koers op ongeveer 640 euro...nicknamesucks schreef: ↑17 augustus 2013, 15:17 Mooie rit mee gemaakt. Omwille van wat te weinig handelsvolume en om winst te nemen verkocht.
Is idd nogal duur en flink doorgestegen de afgelopen jaren. Geen enkele boom groeit tot in de hemel.
Er zijn massas bedrijven waar ge niet van moet wakker liggen.Roo schreef: ↑23 januari 2021, 16:38 Stabiele omzet, lage free float (met als gevolg dat bijna niemand verkoopt), en een stijgend dividend. Producten die niet echt duur zijn, los van de conjunctuur. Bedrijf zal er binnen 20 jaar nog zijn en zal een pak groter zijn dan vandaag.
Met hogere omzetgroei, hoger dividend, lagere multiple en NOG "veiliger".
Achja de "markt" heeft altijd gelijk hé en mijn gezaag op een internetforum gaat niks veranderen maar het doet soms is deugd om wat stoom af te laten.
Ja, had toen hoogtevrees en veel te weinig ervaring.DonDraper schreef: ↑24 januari 2021, 09:38 Inderdaad, leuke lectuur op die 1ste pagina's.
Op dat moment stond de koers op ongeveer 640 euro...nicknamesucks schreef: ↑17 augustus 2013, 15:17 Mooie rit mee gemaakt. Omwille van wat te weinig handelsvolume en om winst te nemen verkocht.
Is idd nogal duur en flink doorgestegen de afgelopen jaren. Geen enkele boom groeit tot in de hemel.
Heb daar ondertussen spijt van, maar wel terug ingestapt.
Dacht ook dat er niets met 1 van hun 6 fabrieken mocht gebeuren; paar jaar later was er brand in 1 van die bakkerijen en koers reageerde amper. Toen wist ik wel zeker dat het verkeerd was om uit te stappen.
Te veel nadenken is blijkbaar ook niet goed.