Lotus Bakeries
TIP
Re: Lotus Bakeries
Koersdoel Bank De Groof 1340 EUR.
lekker ... de koers veert op na 2 rode dagen.
in Korea hebben ze hun lokale partner opgekocht om er een kantoor te starten
Dat deed Lotus Bakeries reeds enkele weken geleden ook met hun kantoor in China.Jhn schreef:
Zij willen de afzetmarkten rechtstreeks gaan beleveren.
Schitterend aandeel dat zoals Monrose schreef elk jaar de index klopt.
Zeus schreef:Koersdoel Bank De Groof 1340 EUR.
Vandaag een topdag, het hierboven eerder vermeldde koersdoel is in zicht.
Dit aandeel is en blijft TOP.
Iedereen zou op zijn minst 1 lotuske moeten hebben in port
Hoog tijd dat ze een dip krijgen zodat ik terug kan instappen
Hoeft niet voor mij , maar mocht het toch gebeuren koop ik zeker nog wat bij.nickname schreef:Hoog tijd dat ze een dip krijgen zodat ik terug kan instappen
tony de witte schrreef:
De omzet van de groep Lotus Bakeries is tijdens het eerste semester van dit jaar gestegen met 14,7 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar tot 159,8 miljoen euro. Dat meldt de koekjesfabrikant maandag. Het nettoresultaat bedroeg 13,47 miljoen euro (+5,2 procent). De interne omzetgroei bedroeg bijna 7 procent. Daarnaast is de groei onder meer het resultaat van de overname van Biscuiterie Willems. Het bedrijf verheugt er zich over dat het merk Lotus zijn marktaandeel in België in alle segmenten verder kon versterken
De omzet van de groep Lotus Bakeries is tijdens het eerste semester van dit jaar gestegen met 14,7 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar tot 159,8 miljoen euro. Dat meldt de koekjesfabrikant maandag. Het nettoresultaat bedroeg 13,47 miljoen euro (+5,2 procent). De interne omzetgroei bedroeg bijna 7 procent. Daarnaast is de groei onder meer het resultaat van de overname van Biscuiterie Willems. Het bedrijf verheugt er zich over dat het merk Lotus zijn marktaandeel in België in alle segmenten verder kon versterken
Hoeveel dividend keren die uit normaal?
Vermeldt eventueel ook hoeveel % dat is op de huidige waarde.
Ik denk niet dat zo'n aandeel nog zal stijgen dus als je dat koopt doe je dat alleen voor het dividend lijkt mij, juist?
Vermeldt eventueel ook hoeveel % dat is op de huidige waarde.
Ik denk niet dat zo'n aandeel nog zal stijgen dus als je dat koopt doe je dat alleen voor het dividend lijkt mij, juist?
voor 2014 was dat een 12,40 euro/aandeel
peanuts eigenlijk
uw stelling is nogal onjuist vind ik.
kijk eens naar het koerverloop van de laatste jaren!
ik koop ze alleen maar voor de koersgroei, niet voor het dividend.
peanuts eigenlijk
heb juist gekeken en is idd al 5j in stijgende lijn.. maar hoelang nog?Jhn schreef:voor 2014 was dat een 12,40 euro/aandeel
peanuts eigenlijk
heb lotus nooit gevolgd eerlijk gezegd.. vanwaar die stijgende lijn?
wel beetje laat om nog in te stappen.. aan huidige €1318 zou split ook mogen.. doet vaak ook nog stijgen..
maar goed.. ken lotus niet echt goed als aandeel.. waaraan danken ze dit mooie resultaat en wat verwacht men naar de toekomst toe?
iemand zei dat de familie het ooit van de beurs zal willen halen maar zie niet hoe ze dat aan deze koers gaan doen
Bekijk het koersverloop vd laatste 10 jaar.
De crash van 2008 vind je daar niet in terug...straf
De chinezen zijn gek vd koekskes, de engelsen zijn gek van de speculoospasta, ook in Korea hebben ze nu een verkoopscentrum.
Het is een geheim recept.
De crash van 2008 vind je daar niet in terug...straf
De chinezen zijn gek vd koekskes, de engelsen zijn gek van de speculoospasta, ook in Korea hebben ze nu een verkoopscentrum.
Het is een geheim recept.
eigenlijk moeten/kunnen ze nog heel veel landen gaan veroveren, als dat lukt ...
ze kopen ook nog steeds andere kleinere bedrijven op, zoals hierboven werd geschreven.
onlangs hebben ze nog de dino koeken gekocht, gisteren nog gezien op tv, de lotus dinokoeken.
hun offices in het oosten, gaan ook opbrengen.
ze kopen ook nog steeds andere kleinere bedrijven op, zoals hierboven werd geschreven.
onlangs hebben ze nog de dino koeken gekocht, gisteren nog gezien op tv, de lotus dinokoeken.
Met die hoger K/w verhouding, moeten we dat nu als een groeibedrijf beschouwen of een overgewaardeerd waardebedrijf ?Jhn schreef:eigenlijk moeten/kunnen ze nog heel veel landen gaan veroveren, als dat lukt ...
Kan je effe de k/w geven (waar zoek jij die meestal op).. gezien het aandeel zo spectaculair gestegen is de laatste 5j zal het vermoedelijk op basis van k/w overgewaardeerd zijn.. vraag is zoals steeds of ze de komende jaren die winst gaan vasthouden of nog gaat toenemennickname schreef:Met die hoger K/w verhouding, moeten we dat nu als een groeibedrijf beschouwen of een overgewaardeerd waardebedrijf ?Jhn schreef:eigenlijk moeten/kunnen ze nog heel veel landen gaan veroveren, als dat lukt ...
beginners vraagje: waarom wordt een hogere koers soms persé gekoppeld aan een grotere winst dan het jaar ervoor.. dat is uiteraard altijd beter maar kan een bedrijf het ook niet goed doen als ze dezelfde winst maken (dus niet minder maar ook niet méér) als het jaar ervoor en dit toch als positief gezien wordt met beursstijging als gevolg? Als bvb Lotus volgend jaar evenveel maar niet meer producten verkoopt en bijgevolg dezelfde winst als dit jaar zou maken, kan dit dan ook geen beursstijging geven?
Laatst gewijzigd door Mark01 op 30 mei 2015, 12:24, 2 keer totaal gewijzigd.
http://www.tijd.be/beurzen/Lotus_Bakeries.60124581" onclick="window.open(this.href);return false;