LT: Hypotheek 2de verblijf - Belastingsaangifte code 1358: Vrij te verdelen?
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
LT: Hypotheek 2de verblijf - Belastingsaangifte code 1358: Vrij te verdelen?
Hallo,
Klopt het dat ik in de belastingsaangifte de kapitalen van een gezamenlijke hypotheek voor een 2de verblijf vrij kan verdelen tussen code 1358 en 2358 bij wettelijk samenwonende partners?
Ik verklaar me nader: We maken momenteel gebruik van huwelijksquotiënt en het is efficiënter om op de kapitalen van €3500 per jaar te verdelen als €2350 en €1150, ipv 50/50. Volgens hetgeen ik online lees kan dit vrij verdeeld worden.
Bedankt!
Klopt het dat ik in de belastingsaangifte de kapitalen van een gezamenlijke hypotheek voor een 2de verblijf vrij kan verdelen tussen code 1358 en 2358 bij wettelijk samenwonende partners?
Ik verklaar me nader: We maken momenteel gebruik van huwelijksquotiënt en het is efficiënter om op de kapitalen van €3500 per jaar te verdelen als €2350 en €1150, ipv 50/50. Volgens hetgeen ik online lees kan dit vrij verdeeld worden.
Bedankt!
Re: LT: Hypotheek 2de verblijf - Belastingsaangifte code 1358: Vrij te verdelen?
Het tax program zou normaal steeds optimalisatie toepassen.
Dit naargelang het inkomen aftrekbaar is.
Doe gewoon eens een simulatie in een online tax programma.
Bent u zeker.
Dit naargelang het inkomen aftrekbaar is.
Doe gewoon eens een simulatie in een online tax programma.
Bent u zeker.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: LT: Hypotheek 2de verblijf - Belastingsaangifte code 1358: Vrij te verdelen?
het berekeningsvoorstel van de fiscus past het niet toe, alleen het voordeligste voor de fiscus misschien zelf
schandalig dat de fiscus de mensen zo in het zak zet
Jaren geleden waren er al klachten over dat hun programmatje zelf niet het voordeligste toepaste
Via de calculatietool van KBC kan men optmalisatie aanduiden voor kapitaalaflossingen. De tool geeft dan de beste manier om het kapitaal te verdelen tussen beide partners.
https://www.kbc.be/particulieren/nl/bel ... anner.html