LTS-premie en overlevingspensioen
-
- Full Member
- Contacteer:
LTS-premie en overlevingspensioen
Een kennis van mij zou graag starten met Langetermijnsparen, nu is de fiscaal optimale premie afhankelijk van de inkomsten.
Ze heeft ongeveer een netto belastbaar inkomen van 12 000 euro en een overlevingspensioen van 17 000 euro op jaarbasis. Weegt dat overlevingspensioen even zwaar door in de berekening van de optimale premie of moet er hier een andere rekenformule worden gehanteerd dan wanneer je met beroepsinkomsten rekent?
Ze heeft ongeveer een netto belastbaar inkomen van 12 000 euro en een overlevingspensioen van 17 000 euro op jaarbasis. Weegt dat overlevingspensioen even zwaar door in de berekening van de optimale premie of moet er hier een andere rekenformule worden gehanteerd dan wanneer je met beroepsinkomsten rekent?
Re: LTS-premie en overlevingspensioen
Ik denk dat je het beste een simulatie kan maken via een belastingstool.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Beste MadameSoleil,
Alvast mijn excuses voor het late antwoord. Ik was in verlof. Maar ik heb het antwoord al opgesteld en doorgestuurd naar onze expert fiscaliteit voor verificatie. Misschien kan dit je alvast wat op weg helpen: http://www.assuralia.be/index.php?id=186&L=0&tx_ttnews" onclick="window.open(this.href);return false;[tt_news]=2235
tot snel!
Nathalie Leemans
Pers & Communicatie Assuralia
Alvast mijn excuses voor het late antwoord. Ik was in verlof. Maar ik heb het antwoord al opgesteld en doorgestuurd naar onze expert fiscaliteit voor verificatie. Misschien kan dit je alvast wat op weg helpen: http://www.assuralia.be/index.php?id=186&L=0&tx_ttnews" onclick="window.open(this.href);return false;[tt_news]=2235
tot snel!
Nathalie Leemans
Geertje schreef:Ik denk dat je het beste een simulatie kan maken via een belastingstool.
Inderdaad een simulatie via een belastingstool lijkt hij het beste want er spelen heel veel factoren mee : aantal personen ten laste, eventueel onroerende inkomsten en alles wat je elk jaar moet invullen. Andere zaken die eventueel in dezelfde "korf" terecht komen.
En of ze nu al dan niet reeds 55 jaar is kan haar ook later te parten beginnen te spelen, als ze later de premies nog zou willen verhogen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Waarschijnlijk werkt deze link beter.
Ps: Wat een enerverende pop-up zeg! Mensen van Assuralia: doe daar iets aan aub! Tevens zorgt het gebruik van vierkante haken in 'n url dat deze slecht wordt over genomen in fora, mails, ...
Anders misschien iets doen aan de invulling van de job als webmaster.
@ Madame Soleil: Als deze pop-up de tekst bedekt kan je nog steeds gans de tekst selecteren, kopiëren en plakken in Word of Notepad of iets dergelijks.
Ps: Wat een enerverende pop-up zeg! Mensen van Assuralia: doe daar iets aan aub! Tevens zorgt het gebruik van vierkante haken in 'n url dat deze slecht wordt over genomen in fora, mails, ...
Anders misschien iets doen aan de invulling van de job als webmaster.
@ Madame Soleil: Als deze pop-up de tekst bedekt kan je nog steeds gans de tekst selecteren, kopiëren en plakken in Word of Notepad of iets dergelijks.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Beste spruitekop,
Jouw link is inderdaad de juiste. Sorry daarvoor.
Zelf krijg ik geen pop-up, ook niet als ik eerst mijn cookies verwijder. Zou je even een printscreen kunnen doormailen van die pop-up aub?. Dan bekijk ik met de ICT-dienst of we daar snel iets aan kunnen doen. Ik ben daar immers ook echt geen fan van.
Wat die vierkante haakjes betreft... Ik wist niet dat dat een probleem kan vormen. Elders heb ik nog nooit problemen ondervonden, trouwens. En toen de site gemaakt werd, was van participatie op fora nog geen sprake. Zelf ben ik bezig met de inhoud van de website en niet met het technische aspect maar uiteraard moet dat ook in orde zijn. Jammer genoeg kunnen we niet zomaar die adressen veranderen, maar als er een update van de website aankomt, dan zal ik dat zeker meenemen.
Met vriendelijke groeten,
Nathalie
Jouw link is inderdaad de juiste. Sorry daarvoor.
Zelf krijg ik geen pop-up, ook niet als ik eerst mijn cookies verwijder. Zou je even een printscreen kunnen doormailen van die pop-up aub?. Dan bekijk ik met de ICT-dienst of we daar snel iets aan kunnen doen. Ik ben daar immers ook echt geen fan van.
Wat die vierkante haakjes betreft... Ik wist niet dat dat een probleem kan vormen. Elders heb ik nog nooit problemen ondervonden, trouwens. En toen de site gemaakt werd, was van participatie op fora nog geen sprake. Zelf ben ik bezig met de inhoud van de website en niet met het technische aspect maar uiteraard moet dat ook in orde zijn. Jammer genoeg kunnen we niet zomaar die adressen veranderen, maar als er een update van de website aankomt, dan zal ik dat zeker meenemen.
Nathalie
Laatst gewijzigd door Assuralia op 10 juli 2013, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het probleem doet zich blijkbaar enkel voor met Google Chrome. De schermafdruk werd U doorgemaild.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Dat is het klote gedoe van al die grote bedrijven met hun ICT mannekes... Ze wijzigen hun browserversie ( explorer - firefox - google chrome - safari ) en de klant zijn pc is dan niet zwaar genoeg meer om die programmas te draaien, en zal metertijd een nieuwe pc moeten aankopen. Bij online bankieren duwen ze je ook in een bepaalde richting om een andere browser te installeren.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ah ja. Weet je, de toepassingen komen uit de grond gekropen en het moet allemaal complementair zijn op alle media, zowel de vaste als de mobiele. Als de testfase voorbij is dan heb je weer te maken met 'n nieuwe speler. Ik begrijp het wel.
Beste Madame Soleil,
De berekening van het maximumbedrag waarvoor je een belastingvoordeel kan krijgen (inkomensjaar 2013) verloopt als volgt:
• 15% op een eerste schijf van 1.880 euro van het netto belastbaar beroepsinkomen + 6% op wat daarboven komt;
• Met een absoluut maximum van 2.260 euro.
Het overlevingspensioen telt hier ook in mee. Je moet van je inkomen wel de beroepskosten aftrekken. Dan kom je aan je netto belastbaar beroepsinkomen.
Aangezien bij die 29.000 euro die je hierboven vermeldt, de beroepskosten al uitgehaald zijn, kan je het maximumbedrag als volgt berekenen (op basis van cijfers van inkomensjaar 2013 weliswaar).
15% op 1.880 euro = 282 euro
+ 6% op (29.000 – 1.880) = 1627,20 euro
Dat geeft voor 2013 als maximaal aftrekbaar bedrag 1909,20 euro.
Nathalie Leemans
De berekening van het maximumbedrag waarvoor je een belastingvoordeel kan krijgen (inkomensjaar 2013) verloopt als volgt:
• 15% op een eerste schijf van 1.880 euro van het netto belastbaar beroepsinkomen + 6% op wat daarboven komt;
• Met een absoluut maximum van 2.260 euro.
Het overlevingspensioen telt hier ook in mee. Je moet van je inkomen wel de beroepskosten aftrekken. Dan kom je aan je netto belastbaar beroepsinkomen.
Aangezien bij die 29.000 euro die je hierboven vermeldt, de beroepskosten al uitgehaald zijn, kan je het maximumbedrag als volgt berekenen (op basis van cijfers van inkomensjaar 2013 weliswaar).
15% op 1.880 euro = 282 euro
+ 6% op (29.000 – 1.880) = 1627,20 euro
Dat geeft voor 2013 als maximaal aftrekbaar bedrag 1909,20 euro.
Nathalie Leemans