Lynx
TIP
-
- Newbie
Lynx
Als ik op de site 'brokertarieven' een vergelijking maak tussen brokers, komt Lynx er als 2de beste uit, na Degiro, voornamelijk voor aandelen tot 5000€ is de kost slechts 6€.
Als je klant wil worden moet je een contract tekenen en minimaal 3500€ storten op een DUITSE bankrekening.
Moet je die rekening dan ook aangeven bij het CAP? Zoals Degiro.
Waar zit ergens het addertje onder het gras bij Lynx? Of is er geen addertje?
Als je klant wil worden moet je een contract tekenen en minimaal 3500€ storten op een DUITSE bankrekening.
Moet je die rekening dan ook aangeven bij het CAP? Zoals Degiro.
Waar zit ergens het addertje onder het gras bij Lynx? Of is er geen addertje?
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Lynx
Rekening bij Lynx moet je inderdaad aangeven bij de NBB
zie ook de website van lynx: https://www.lynx.be/vragen/aangifte-cap/
Een addertje onder het gras weet ik niet. Ik ken een paar mensen die Lynx als broker hebben, en er tevreden over zijn.
zie ook de website van lynx: https://www.lynx.be/vragen/aangifte-cap/
Een addertje onder het gras weet ik niet. Ik ken een paar mensen die Lynx als broker hebben, en er tevreden over zijn.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
Ok, gelezen. Er is een aangifteplicht, maar dat is niet zo'n probleem.
Maar hoe staat het met de speculatietaks en de roerende voorheffing op dividenden enz..? Dat vind ik nergens.
Maar hoe staat het met de speculatietaks en de roerende voorheffing op dividenden enz..? Dat vind ik nergens.
dat is niet het probleem van de buitenlandse broker he, dat moet je zelf aangeven en uitpluizen
-speculatietaks vrijwillig aangeven op je belastingbrief - tegen volgend jaar zullen ze wel 500 extra kodes voorzien
- roerende voorheffing ook zelf op je belastingbrief aangeven
-speculatietaks vrijwillig aangeven op je belastingbrief - tegen volgend jaar zullen ze wel 500 extra kodes voorzien
- roerende voorheffing ook zelf op je belastingbrief aangeven
-
- Newbie
Ik heb de vraag aan Lynx zelf gesteld, hierbij het antwoord :
Geachte,
U zal inderdaad deze buitenlandse rekening moeten melden aan het CAP, meer informatie hieromtrent kunt u hier vinden.
Belastingen op dividenden worden aan de bron afgehouden,
maar u dient de dividenden van het buitenland wel nog steeds aan te geven in uw belastingsformulier.
Omtrent de speculatietaks zal u in januari van ons een bestand ontvangen met het aan te geven bedrag.
Ook zal u hierbij onze berekening zien van hoe we tot dit bedrag zijn gekomen.
Bij verdere vragen hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Niek De Plancke
Klantendesk
LYNX B.V.
Graaf van Vlaanderenplein 23, 9000 Gent
T +32 (0) 9 223 23 20
W www.lynx.be
Geachte,
U zal inderdaad deze buitenlandse rekening moeten melden aan het CAP, meer informatie hieromtrent kunt u hier vinden.
Belastingen op dividenden worden aan de bron afgehouden,
maar u dient de dividenden van het buitenland wel nog steeds aan te geven in uw belastingsformulier.
Omtrent de speculatietaks zal u in januari van ons een bestand ontvangen met het aan te geven bedrag.
Ook zal u hierbij onze berekening zien van hoe we tot dit bedrag zijn gekomen.
Bij verdere vragen hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Niek De Plancke
Klantendesk
LYNX B.V.
Graaf van Vlaanderenplein 23, 9000 Gent
T +32 (0) 9 223 23 20
W www.lynx.be
-
- Newbie
Terwijl ik steeds dacht, ze hebben een adres in Belgie, dus zal het wel een Belgische broker zijn.
Naief van mij.
Geen Lynx dus, al dat bijkomend werk om enkele euro's uit te sparen...nee bedankt. Hetzelfde met Degiro.
We blijven aangewezen op dure Belgische brokers.
Danku overheid.
Naief van mij.
Geen Lynx dus, al dat bijkomend werk om enkele euro's uit te sparen...nee bedankt. Hetzelfde met Degiro.
Danku overheid.
eddysmulders schreef:Geen Lynx dus, al dat bijkomend werk om enkele euro's uit te sparen...nee bedankt. Hetzelfde met Degiro.
Danku overheid.
Ik denk dat het wel meevalt kwa "bijkomend werk", lynx stuurt je wel op wat je moet invullen als ik het goed begrijp. 2 Minuten extra werk per jaar?
-
- Newbie
Toch raar dat je in 'brokertarieven.be' een vergelijking ziet van brokers, en daar staat Degiro en Lynx tussen. Terwijl je bij de inleiding wel degelijk een vergelijking (denkt) te maken van Belgische brokers. Op zijn minst misleidend.
Daarin geef ik je gelijk. Aangezien het een Belgische broker is, ging ik er ook van uit dat je geen gedoe had met buitenlandse rekeningen...
-
- Newbie
- Contacteer:
Dag Eddy,eddysmulders schreef:Toch raar dat je in 'brokertarieven.be' een vergelijking ziet van brokers, en daar staat Degiro en Lynx tussen. Terwijl je bij de inleiding wel degelijk een vergelijking (denkt) te maken van Belgische brokers. Op zijn minst misleidend.
Als uitgever van BrokerTarieven wil ik dat wel even toelichten.
Lynx wordt door BrokerTarieven als Belgische broker gerekend. Dit omdat ze een kantoor hebben in België. Ze houden zelfs de taks op beursverrichtingen in.
Dat zij werken met een onderliggende brokers (Interactive Brokers) waardoor de rekening eigenlijk in U.K zit en je naar Duitsland moet overschrijven zorgt inderdaad voor extra administratie.
Omdat bij de lancering van zowel TradersOnly als DeGiro de vraag enorm was om deze mee op te nemen in de vergelijker, en omdat ze gedurende een hele tijd ook actief Vlaamse klanten benaderden, zijn deze als Nederlandse brokers ook mee opgenomen. Andere Nederlandse brokers die dat niet deden zoals Today's, Alex, ... werden niet mee opgenomen.
Ook het Engelse Idealing werd opgenomen omdat ze actief de Belgische markt benaderen.
Kortom, als de brokers de Belgische klanten benaderen via reclame of advertorials, dan neem ik ze mee op in de vergelijker.
groeten,
Sam
dacht dat enkele jaren gelende "Lynx" geen beurttaks inhield, maar dat ze het nu wel doen nadat ze zijn aangepakt voor de belgische fiscus.
Mogelijk loopt " de Giro" dat risico ook wel
eddysmulders schreef:Terwijl ik steeds dacht, ze hebben een adres in Belgie, dus zal het wel een Belgische broker zijn.
Naief van mij.
Danku overheid.
Neen, dank u eddysmulders.
Dat doet u zichzelf aan. De overheid verbiedt je immers niet om een buitenlands rekening te openen. Eenmaal de rekening aangeven en je bent klaar. Wie een beetje een boekhouding bijhoudt van zijn beleggingen -en dat zouden we allemaal moeten doen- heeft 5 minuten werk om zijn dividenden en speculatietaks te berekenen.
Maar u bent niet alleen: de gemiddelde Belg pist in zijn broek als hij er nog maar denkt aan vadertje staat te moeten zeggen dat hij zijn centjes buiten Vaderlandsch Bereyck zet. Voeg daarbij de inertie (lees: luiheid) om zelf eens een rekenblad in te vullen en je hebt de perfecte situatie om in België duurdere tarieven op te leggen.
Misschien daarom dat "http://www.degiro.be" niet doorverwijst naar hun site, hoewel degelijk geregistreerd door Gijs Nagel. Er is geen kantoor in België, geen Belgische "internettoegang" (een .be-domein) tot de site, dus ze kunnen perfect claimen geen Belgisch bedrijf te zijn. Lynx.be met een kantoor in Gent kan dat bv niet.paul schreef:dacht dat enkele jaren gelende "Lynx" geen beurttaks inhield, maar dat ze het nu wel doen nadat ze zijn aangepakt voor de belgische fiscus.
Ik denk dat Degiro.nl bewust weg blijft van België om die reden. Degiro.fr doet dezelfde truk voor onze Waalsche vrienden, met onder meer het aanbieden van bodemtarieven voor Belgische aandelen (de rest van Europa is duurder) (€0,25 + 0,04% verdorie).
Ik verdenk Degiro dus feitelijk van sympathie met Groot-Nederlandse en Rattachistische groeperingen.

-
- Full Member
- Contacteer:
Dacht dat Lynx een Belgische broker was dat is dus niet zo blijkbaar.
Wat zijn de beste echte Belgische alternatieven voor ETF producten? Bolero? Binck? ...?
Geen bewaarloon en zonder al te hoge kosten die de winst (op lange termijn) opeten.

Wat zijn de beste echte Belgische alternatieven voor ETF producten? Bolero? Binck? ...?
Geen bewaarloon en zonder al te hoge kosten die de winst (op lange termijn) opeten.