M12 Spaarrekening
Re: M12 Spaarrekening
volgens mij niet. Als het vrijkomt kan je het terug in een M12 stoppen.
Bij de aanvraag krijg je (toch vorige week wanneer ik een opvraging doorgaf) expliciet de melding dat een opvraging niet geannuleerd kan worden, dus meer dan waarschijnlijk kan het niet. Als je echt zeker wilt zijn kan je altijd je vraag stellen aan de klantendienst via de beveiligde website.
Laatst gewijzigd door spafles op 1 oktober 2018, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik vrees dat je je vergist. Je kunt al een hele tijd niet meer bijstorten in een ME12.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Je hebt volledig gelijk, zie nu inderdaad dat de M12 spaarrekening stopgezet werd en alleen nog M6, M3 en M1 overblijft. Jammer voor de spaarder
, topicstarter zal dan weer wat anders moeten verzinnen, ik heb nog tijd tot maart om een (slechter) veilig alternatief te vinden.
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
Wat gebeurt er eigenlijk met de gelden die op een ME12 rekening staan? Worden deze automatisch teruggestort naar de zichtrekening.
ja op de vervaldag.
Neen hoor!
Dat wordt niet automatisch teruggestort.
Het geld (of een deel ervan) komt pas vrij, nadat jij het hebt opgevraagd. En bij een ME12 rekening dient dat 12 maanden op voorhand te gebeuren.
Dus je kunt het geld zo lang laten staan als je wil, indien je het (nog) niet nodig hebt binnen de 12 maanden.
Uiteraard, maar TS heeft het al opgevraagd ... dus het vervolg gebeurt automatisch.
Ik heb zelf nog geld staan op de M12 rekening (gestort voor 1/1/2018, nog niets opgevraagd. De Me12 rekening bestaat niet meer.
Aan welke rentevoet, en op welke rekening gaat men hiermee dan verder?
Aan welke rentevoet, en op welke rekening gaat men hiermee dan verder?
-
- Full Member
- Contacteer:
De M12 bestaat nog wel maar men kan geen stortingen meer doen
Kan men dan ergens terugvinden aan welke rentevoet het bedrag nog vaststaat?
Geld gewoon laten staan tot
- 12 maand voordat je het nodig hebt
- 12 maand voordat je denkt dat je een beter alternatief zal hebben
Merk op dat MeDirect de rentevoet altijd kan aanpassen. Je zult dan nog 12 maand de oude rentevoet ontvangen en dan de nieuwe.
- 12 maand voordat je het nodig hebt
- 12 maand voordat je denkt dat je een beter alternatief zal hebben
Merk op dat MeDirect de rentevoet altijd kan aanpassen. Je zult dan nog 12 maand de oude rentevoet ontvangen en dan de nieuwe.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ok bedankt.
Ik neem aan dat ik het in dat geval best laat staan. De laatste rentevoeten zijn volgens mij nog geldig, alhoewel ik hier niets van terugvind. Veel alternatieven zijn er eigenlijk niet (eigenlijk geen).
Ik neem aan dat ik het in dat geval best laat staan. De laatste rentevoeten zijn volgens mij nog geldig, alhoewel ik hier niets van terugvind. Veel alternatieven zijn er eigenlijk niet (eigenlijk geen).