Maandelijks beleggen voor je kind
TIP
Re: Maandelijks beleggen voor je kind
En waarom zou dit niet gaan voor geld dat bestemd is voor je kinderen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Tja, zal uiteindelijk ieder voor zichzelf moeten uitmaken of hij belegt met het geld dat voor zijn kinderen bestemd is. Persoonlijk vindt ik het " not done ". Je zet spaargeld opzij voor je kids, althans dit is de essentie, en je gaat dat geld dan ontlenen om te beleggen.. Gezien beleggen met het spaargeld van je kids wettelijk verboden is............ overtreed je eigenlijk de moraliteit als je zijwegen gebruikt.
Het enige dat je kan beleggen voor je kids zijn boterhammen...
Kun je bij Degiro.nl een portefeuille aanmaken met de naam van je kind en daar beleggen in trackers?
Bij MeDirect zou dat wel moeten lukken, daar kun je de rekening in kwestie een benaming geven, als je daar de naam van je kind geeft en je belegt in fondsen, dan kun je beleggen met volledige verantwoordelijkheid en als je de boel verkoopt kun je de waarde van de fondsen doorstorten naar je kind.
Is het zo simpel of zitten er addertjes onder het gras?
Bij MeDirect zou dat wel moeten lukken, daar kun je de rekening in kwestie een benaming geven, als je daar de naam van je kind geeft en je belegt in fondsen, dan kun je beleggen met volledige verantwoordelijkheid en als je de boel verkoopt kun je de waarde van de fondsen doorstorten naar je kind.
Is het zo simpel of zitten er addertjes onder het gras?
Je kan er accounts openen en deze benoemen zoals je wil, vb. naam kind.