Maestro en beschikbaar saldo real time bij jouw bank?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Maestro en beschikbaar saldo real time bij jouw bank?
Hoi, op reis in Italie betaal ik bijna alles met maestro. Ik merk dat het twee tot drie dagen duurt voor die zichtbaar worden in de app. Er werd ook eens een betaling geweigerd terwijl er nog meer dan 400 euro op de rekening stond.
Ik heb een rekening bij keytrade bank.
Verloopt dit bij jullie bank beter?
Zou ik evt een app kunnen gebruiken van een derde instelling (bv KBC bank) om de verrichtingen op mijn keytrade rekening sneller te zien?
Alvast bedankt!
Mvg
Niels
Ik heb een rekening bij keytrade bank.
Verloopt dit bij jullie bank beter?
Zou ik evt een app kunnen gebruiken van een derde instelling (bv KBC bank) om de verrichtingen op mijn keytrade rekening sneller te zien?
Alvast bedankt!
Mvg
Niels
Re: Maestro en beschikbaar saldo real time bij jouw bank?
Dat zal niet gaan. Die andere apps tonen dezelfde info als keytrade. Zie je de gereserveerde bedragen niet in keytrade dan ook niet in die andere apps. Kbc krijgt de info van keytrade door.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Sterker, voeg je de rekening toe bij KBC dan zal het trager binnen komen daar 
KBC haalt het via PSD2 op bij Keytrade maar mag dit maar 4 maal per dag doen op een "unattended" manier. Via die manier komt het dus altijd met vertraging binnen (ook bij andere partijen zoals Belfius, Ponto, het inmiddels gestopte Cake,...)
Keytrade is helaas een trage bank wat betreft rekeningafschriften op hun zichtrekening. Het is niet ongewoon dat zelfs een Belgische betaling 1 dag (of zelfs 2 dagen als je het wat later op de dag doet) duurt om een betaling te zien op mijn afschrift, laat staan een buitenlandse. Is mijn grootste ergernis bij Keytrade.
Voor hun kredietkaarten gaat het een pak vlotter en is het gewoon real-time te zien (betalen, winkel buiten en staat al in de app als gereserveerd). Misschien een VISA kaart aanvragen als het je ergert?
Dat de betaling gewoon geweigerd wordt kan misschien hiermee te maken hebben:
Misschien nog een reden om eerder een kredietkaart te verkiezen (of om tijdens je verlof meer geld op de zichtrekening te laten staan).

KBC haalt het via PSD2 op bij Keytrade maar mag dit maar 4 maal per dag doen op een "unattended" manier. Via die manier komt het dus altijd met vertraging binnen (ook bij andere partijen zoals Belfius, Ponto, het inmiddels gestopte Cake,...)
Keytrade is helaas een trage bank wat betreft rekeningafschriften op hun zichtrekening. Het is niet ongewoon dat zelfs een Belgische betaling 1 dag (of zelfs 2 dagen als je het wat later op de dag doet) duurt om een betaling te zien op mijn afschrift, laat staan een buitenlandse. Is mijn grootste ergernis bij Keytrade.
Voor hun kredietkaarten gaat het een pak vlotter en is het gewoon real-time te zien (betalen, winkel buiten en staat al in de app als gereserveerd). Misschien een VISA kaart aanvragen als het je ergert?
Dat de betaling gewoon geweigerd wordt kan misschien hiermee te maken hebben:
Ik kan niet zeggen of andere banken dit ook hanteren. Keytrade is er duidelijk over (althans in hun FAQ) dat ze dit hanteren, andere banken mogelijk ook, maar heb nu niet actief zitten zoeken.Wat zijn de gebruikslimieten van de kaarten ?
...
Als u Maestro verrichtingen met uw debetkaart doet (afhaling, betaling of betaling via internet), wordt het dubbele van dit bedrag geblokkeerd tot de volgende werkdag.
Voorbeeld: U heeft 1000 EUR op uw zichtrekening. Op zaterdag doet u een aankoop in een winkel voor 300 EUR en haalt u 100 EUR af aan een bankautomaat . 800 EUR (400 EUR x2) zal tot maandag geblokkeerd blijven. Met andere woorden, op maandag u kunt u uw debetkaart alleen voor een bedrag van 200 EUR gebruiken. De blokkering van een dubbel bedrag geldt enkel voor Maestro verrichtingen en niet voor Bancontact verrichtingen.
Bron: FAQ (banking): https://www.keytradebank.be/nl/support/faq/
Misschien nog een reden om eerder een kredietkaart te verkiezen (of om tijdens je verlof meer geld op de zichtrekening te laten staan).
Dank voor de antwoorden allebei!
Het dubbel blokkeren van een betaald bedrag zal inderdaad de verklaring zijn.
Kennen jullie banken waar de maestro verrichtingen sneller zichtbaar zijn?
Ik heb ook rekeningen bij VDK en Revolut (maar gebruik die niet zo vaak).
Bij keytrade ben ik al klant sinds de beginperiode. Toen was het net een voordeel dat overschrijvingen er sneller verwerkt werden, vaak was die dezelfde dag al zichtbaar bij de begunstigde. Na de overname door de Franse groep Arkéa zijn de diensten er wat op achteruit gegaan... Maar ze zijn nog steeds gratis, en ik heb geen weet van een beter alternatief alles bij elkaar genomen.
Het dubbel blokkeren van een betaald bedrag zal inderdaad de verklaring zijn.
Kennen jullie banken waar de maestro verrichtingen sneller zichtbaar zijn?
Ik heb ook rekeningen bij VDK en Revolut (maar gebruik die niet zo vaak).
Bij keytrade ben ik al klant sinds de beginperiode. Toen was het net een voordeel dat overschrijvingen er sneller verwerkt werden, vaak was die dezelfde dag al zichtbaar bij de begunstigde. Na de overname door de Franse groep Arkéa zijn de diensten er wat op achteruit gegaan... Maar ze zijn nog steeds gratis, en ik heb geen weet van een beter alternatief alles bij elkaar genomen.
Een goede vraag, ik weet het zelf ook niet
Als het gaat om die buitenlandse betalingen kan het probleem mogelijk ook gewoon niet aan Keytrade hier liggen. De betaalprovider moet de details doorsturen naar Keytrade en mogelijk is daar vertraging op die lijn. Ben je bij KBC dan kan dit mogelijk "even traag" zijn. The proof of the pudding is in the eating
Als we praten over betalingen binnen België, dan zijn (waarvan ik toch weet) KBC en Belfius toch tamelijk goed (dus niet enkel van instant payments maar ook van betalingen met betaalterminals, cash afhalingen,...). Ongetwijfeld zullen er meer zijn, maar ik ken niet alle banken
Revolut zal ongetwijfeld ook sneller zijn, maar dit is een kredietkaart. De kredietkaart van Keytrade is ook snel. Het aanbod van hun kredietkaarten (en de leningen) is een punt waar ze sinds de overname door de Franse groep sterk op vooruit zijn gegaan
VDK heeft wel geïnvesteerd in instant payments dus ik zou mogelijk verwachten dat het alvast sneller zal zijn dat Keytrade.
Het blijft natuurlijk een bedrijf dat winst moet maken. Waarschijnlijk is het ontbreken van real-time rekeninginformatie geen reden dat ze er klanten vertrekken en spenderen ze liever tijd in het uitbreiden van hun betalende diensten (een klant die enkel daar is voor de gratis rekeningen zal waarschijnlijk niet hun einddoel zijn).
Zoals vermeld, het is mijn ergernis ook, maar in zijn totaliteit blijf ik toch bij hen omdat het ganse pakket voor mij stukken beter is dan bij anderen. Daarnaast omzeil ik het probleem een beetje en gebruik ik praktisch nooit de debetkaart buitenhuis. Ik betaal in de eerste plaats maaltijdcheques / ecocheques, dan kredietkaart en dan pas de debetkaart. Als ik 2 betaalacties heb per maand met die kaart zal het veel zijn.

Als het gaat om die buitenlandse betalingen kan het probleem mogelijk ook gewoon niet aan Keytrade hier liggen. De betaalprovider moet de details doorsturen naar Keytrade en mogelijk is daar vertraging op die lijn. Ben je bij KBC dan kan dit mogelijk "even traag" zijn. The proof of the pudding is in the eating
Als we praten over betalingen binnen België, dan zijn (waarvan ik toch weet) KBC en Belfius toch tamelijk goed (dus niet enkel van instant payments maar ook van betalingen met betaalterminals, cash afhalingen,...). Ongetwijfeld zullen er meer zijn, maar ik ken niet alle banken

Revolut zal ongetwijfeld ook sneller zijn, maar dit is een kredietkaart. De kredietkaart van Keytrade is ook snel. Het aanbod van hun kredietkaarten (en de leningen) is een punt waar ze sinds de overname door de Franse groep sterk op vooruit zijn gegaan

VDK heeft wel geïnvesteerd in instant payments dus ik zou mogelijk verwachten dat het alvast sneller zal zijn dat Keytrade.
Het blijft natuurlijk een bedrijf dat winst moet maken. Waarschijnlijk is het ontbreken van real-time rekeninginformatie geen reden dat ze er klanten vertrekken en spenderen ze liever tijd in het uitbreiden van hun betalende diensten (een klant die enkel daar is voor de gratis rekeningen zal waarschijnlijk niet hun einddoel zijn).
Zoals vermeld, het is mijn ergernis ook, maar in zijn totaliteit blijf ik toch bij hen omdat het ganse pakket voor mij stukken beter is dan bij anderen. Daarnaast omzeil ik het probleem een beetje en gebruik ik praktisch nooit de debetkaart buitenhuis. Ik betaal in de eerste plaats maaltijdcheques / ecocheques, dan kredietkaart en dan pas de debetkaart. Als ik 2 betaalacties heb per maand met die kaart zal het veel zijn.
als ik in duitsland of nederland betaal met de belfius kaart (maestro dus) zie ik het onmiddelijk na betaling in de app wel in eerste instantie staat er in verwerking of in behandeling maar het beschikbar saldo is al wel aangepast. Zat vroeger ook bij keytrade en ergerde mij er vaak aan. Een van de ergensissen was dat de naam van de winkel vaak niet op het afschrift stond maar enkel de gemeente. Was niet interessant als je dan in meerdere winkels aankopen deed. Bij Belfius staat de naam vd winkel er ook bij. Dat is wat ik ervaar