Makelaar weigert schadeattest mee te geven 2013-2015
Makelaar weigert schadeattest mee te geven 2013-2015
Ik ben veranderd van verzekering ergens dit voorjaar. Hiervoor was ik bij argenta en in de periode voor 2015 was ik bij makelaar (zat bij avero, overgenomen door Mercator, later overgenomen door baloise).
Mijn huidige verzekering vroeg een schadeattest van de laatste 5 jaar. De periode van 2015 tot nu was bij argenta, verzekering stond op mijn ex haar naam, maar ik was vermeld als medebestuurder en heb het snel gekregen. Voor de periode 2013-2015 stond het echter op ex haar naam, maar ik was blijkbaar niet vermeld (al hadden we zeker gezegd dat we 1 auto hadden en beide auto gebruikten). We gebruikten beide de wagen, hadden er maar 1. Soit, maakt niet veel uit.Of het nu zal tellen of niet....
Maar die makelaar houdt me nu al maanden aan het lijntje. beloofd dit op te sturen (desnoods naar mijn ex, die akkoord is om dit attest op te vragen) maar ik (of ex) krijgen dat maar niet te pakken. Bijgevolg is mijn huidige verzekering bonusmalus 0 ipv -2 (en ik vermoed ook 100 euro duurder, al vraag ik me af of dat klopt, nog eens goed nazien).
Los van feit of dat schadeattest van mijn ex waar ik auto, huis etc mee deelde nu zal tellen of niet, wat kan ik doen om dat attest te krijgen? Want na vele telefoontjes en mailtjes blijf ik niets ontvangen (ik heb hen zelf dossiernummer meegedeeld, scan van contract etc). Ombudsdienst verzekeringen is enkel voor lopende verzekeringen lees ik... ik weet het dus even niet meer. Kunnen ze weigeren mee te werken?
Mijn huidige verzekering vroeg een schadeattest van de laatste 5 jaar. De periode van 2015 tot nu was bij argenta, verzekering stond op mijn ex haar naam, maar ik was vermeld als medebestuurder en heb het snel gekregen. Voor de periode 2013-2015 stond het echter op ex haar naam, maar ik was blijkbaar niet vermeld (al hadden we zeker gezegd dat we 1 auto hadden en beide auto gebruikten). We gebruikten beide de wagen, hadden er maar 1. Soit, maakt niet veel uit.Of het nu zal tellen of niet....
Maar die makelaar houdt me nu al maanden aan het lijntje. beloofd dit op te sturen (desnoods naar mijn ex, die akkoord is om dit attest op te vragen) maar ik (of ex) krijgen dat maar niet te pakken. Bijgevolg is mijn huidige verzekering bonusmalus 0 ipv -2 (en ik vermoed ook 100 euro duurder, al vraag ik me af of dat klopt, nog eens goed nazien).
Los van feit of dat schadeattest van mijn ex waar ik auto, huis etc mee deelde nu zal tellen of niet, wat kan ik doen om dat attest te krijgen? Want na vele telefoontjes en mailtjes blijf ik niets ontvangen (ik heb hen zelf dossiernummer meegedeeld, scan van contract etc). Ombudsdienst verzekeringen is enkel voor lopende verzekeringen lees ik... ik weet het dus even niet meer. Kunnen ze weigeren mee te werken?
Re: Makelaar weigert schadeattest mee te geven 2013-2015
U bent steeds verplicht de eerste aanvraag direct bij de maatschappij te doen.
De wet verplicht de verzekeringsmaatschappijen een schadeattest af te leveren elke keer de verzekeringsnemer er om vraagt of bij het einde van het contract.
Als verzekerde bent u de enige persoon die uw schadeattest kan raadplegen en afdrukken. U hebt daarvoor een e-kaartlezer, uw identiteitskaart en de pincode nodig om toegang te krijgen op www.car@ttest.be, waar u de aanwijzingen volgt.
Lijst van de 23 deelnemende maatschappijen :
AG Insurance , Allianz Belgium, Amma Verzekeringen, Argenta Verzekeringen , Axa Belgium, Baloise Insurance, Belfius Verzekeringen, Corona Direct , Delta Lloyd Life, Ethias , Federale Verzekering , Fidea, Foyer Assurances, Generali Belgium , KBC Verzekeringen , L'Ardenne Prevoyante, Nateus, Nationale Suisse, P&V Verzekeringen , Partners Assurances , Piette & Servis, Touring Verzekeringen ,
De wet verplicht de verzekeringsmaatschappijen een schadeattest af te leveren elke keer de verzekeringsnemer er om vraagt of bij het einde van het contract.
Als verzekerde bent u de enige persoon die uw schadeattest kan raadplegen en afdrukken. U hebt daarvoor een e-kaartlezer, uw identiteitskaart en de pincode nodig om toegang te krijgen op www.car@ttest.be, waar u de aanwijzingen volgt.
Lijst van de 23 deelnemende maatschappijen :
AG Insurance , Allianz Belgium, Amma Verzekeringen, Argenta Verzekeringen , Axa Belgium, Baloise Insurance, Belfius Verzekeringen, Corona Direct , Delta Lloyd Life, Ethias , Federale Verzekering , Fidea, Foyer Assurances, Generali Belgium , KBC Verzekeringen , L'Ardenne Prevoyante, Nateus, Nationale Suisse, P&V Verzekeringen , Partners Assurances , Piette & Servis, Touring Verzekeringen ,
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Heeft je ex al zelf zo'n attest opgevraagd of enkel haar toestemming gegeven? Misschien mag de verzekeraar wettelijk enkel een attest bezorgen aan de in de polis vermelde personen.
Als je geen attest hebt kan de nieuwe verzekeraar deze opvragen bij de vorige makelaar of via Datassur welke enkel voor professionelen toegankelijk is.
tje, de nieuwe verzekering heeft wegens ontbreken attest mijn bonus malus dus ietsje verhoogd. Ik heb ook aan de oude maatschappij gevraagd of mijn ex vriendin (niet gesproken over ex, gewoon haar naam) dit moet opvragen om het te bekomen. Was allemaal niet nodig, ze gingen het wel opsturen.
Car-attest heb ik opgevraagd via www.car@ttest.be, maar dat is weer niet voldoende voor de nieuwe verzekering... pfff
Car-attest heb ik opgevraagd via www.car@ttest.be, maar dat is weer niet voldoende voor de nieuwe verzekering... pfff
Los van het feit dat je het attest inderdaad moet ontvangen is er volgens mij geen prijsverschil tussen BM 0 en -2.
Ja, dat dacht ik ook. bonusmaalus 0 = 0. Tenzij ze korting geven bij -2? Of andere soort korting? Want ik heb nu nieuwe papieren ontvangen en de prijs is wel degelijk hoger dan vooropgesteld. Maar ik ga het donderdag een rustig bekijken met nieuwe makelaar.
Bij meeste maatschappijen is bonus malus 0 = -2 (qua premie), bij sommige begint dit zelfs al vroeger vanaf +2. Het grootste verschil is dat je in geval van schade op bonus malus -2 blijft en indien je op 0 staat niet. Daarnaast zijn er nog een aantal maatschappijen (waaronder AG) die gratis uitbreidingen (bestuurdersverzekering - Ba Max) geven indien je op -2 staat. Vooral omwille van die laatste 2 redenen kan het interessant zijn om toch aan dat attest te geraken.
Wel, het is bij AG dat ik nu zit.
Misschien dat ik nu die gratis dingen moet betalen en daardoor rekening stijgt. Maar heb de papieren nu niet bij de hand.
Misschien dat ik nu die gratis dingen moet betalen en daardoor rekening stijgt. Maar heb de papieren nu niet bij de hand.
dat is perfect mogelijk, maar bij de eerste schade waar je zelf in fout bent, zodra ga je het verschil bij de volgende betaling van je premie wel merken
Een schadeattest vragen aan Baloise duurt voor een makelaar 5 minuten.
Het lukt mijn vorige makelaar toch niet sinds eind mei 2018...
Ochja, zal er mij maar moeten bij neerleggen vrees ik. In ieder geval, ik weet nu dat ik niet meer bij die makelaar moet zijn.
Ochja, zal er mij maar moeten bij neerleggen vrees ik. In ieder geval, ik weet nu dat ik niet meer bij die makelaar moet zijn.
Mail of bel gewoon zelf eens naar Baloise? Wachten op een makelaar die niets doet, kan nog lang duren. Je gelooft toch niet dat hij het zogezegd niet te pakken zou kunnen krijgen?