Maximum aantal karakters paswoord
Maximum aantal karakters paswoord
Ik heb gemerkt bij het openen van een rekening dat het maximum aantal karakters slechts 16 is.
Meestal gebruik ik een zogenaamde 'paswoordzin' om de veiligheid te verhogen tov een paswoord.
Nu kan ik die niet toepassen en moet ik weer iets anders gaan verzinnen dan wat ik anders gebruik.
Ik vind dit ZEER VERVELEND. Het is toch niet zo moeilijk om dit maximum op pakweg 50 te zetten ofzo.
(Zo ken ik 10tallen sites) Dan is er nooit een probleem.
Kan dit niet veranderd worden???
Mvg
Meestal gebruik ik een zogenaamde 'paswoordzin' om de veiligheid te verhogen tov een paswoord.
Nu kan ik die niet toepassen en moet ik weer iets anders gaan verzinnen dan wat ik anders gebruik.
Ik vind dit ZEER VERVELEND. Het is toch niet zo moeilijk om dit maximum op pakweg 50 te zetten ofzo.
Mvg
Re: Maximum aantal karakters paswoord
Ik ken tientallen sites waar het wachtwoord maximum 6 of 8 karakters is.
Kun je geen zin verzinnen van 16 karakters?
Kun je geen zin verzinnen van 16 karakters?
Bedoel je dat je voor andere sites altijd dezelfde wachtwoordzin gebruikt? Dat is ook niet veilig.... en moet ik weer iets anders gaan verzinnen dan wat ik anders gebruik.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
@ Nuffel: je kan ook werken met 'n paswoord genre:
Ga nooit alleen naar Venetie het is geen plaats om alleen te zijn. (=zin uit 'n liedje van Will Tura) En je neemt telkens het eerste karakter van elk woord uit de zin. Het wordt dan: GnanVhigpoatz
Het is eenvoudig te onthouden en toch moeilijk te kraken.
Bvb:
Spaargids is leuk, Spaargids is de leukste site van de hele wereld. (SilSidlsvdhw)
Hln is leuk, Hln is de leukste site van de hele wereld. (HilHidlsvdhw)
Ga nooit alleen naar Venetie het is geen plaats om alleen te zijn. (=zin uit 'n liedje van Will Tura) En je neemt telkens het eerste karakter van elk woord uit de zin. Het wordt dan: GnanVhigpoatz
Het is eenvoudig te onthouden en toch moeilijk te kraken.

Als Nuffel dezelfde regel toepast kan het wel telkens toegepast worden.Yaris schreef:Bedoel je dat je voor andere sites altijd dezelfde wachtwoordzin gebruikt? Dat is ook niet veilig.
Bvb:
Spaargids is leuk, Spaargids is de leukste site van de hele wereld. (SilSidlsvdhw)
Hln is leuk, Hln is de leukste site van de hele wereld. (HilHidlsvdhw)
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Bij het opzetten van een bank als de onze moeten er steeds een aantal keuzes gemaakt worden. (vb: SMS of digipass, tegenrekening of zichtrekening enz) de regels waaraan een paswoord moet voldoen vallen hier ook onder. Wij hebebn gezocht naar een beheersbaar systeem dat voldoet aan de vereisten van onze security officers en toch bruikbaar is voor zoveel mogelijk mensen. Het is dus inderdaad zo dat er een beperking zit op het aantal karakters (net zoals er ook een speciaal en een getal teken moet gebruikt worden)
Het systeem van een paswoord zin zal in dit geval dus jammer genoeg niet kunnen werken.
Het systeem van een paswoord zin zal in dit geval dus jammer genoeg niet kunnen werken.
een paswoord van 16 karakters is voldoende veilig hoor. Dat je nu zegt dat je weer iets anders moet verzinnen, betekent dat je altijd dezelfde zin gebruikt voor alles? Dàt is pas onveilig. Zo kun je toch echt over alles beginnen klagen (my humble opinion)nuffel schreef:Ik heb gemerkt bij het openen van een rekening dat het maximum aantal karakters slechts 16 is.
Mvg
Mja, ik vind max 16 karakters toch echt niet meer van deze tijd, 50 lijkt mij tegenwoordig een beter absoluut minimum.
Vooral omdat elk hedendaags systeem zoiets perfect aankan, en(mits de webapplicatie niet compleet slecht geschreven is zoiets in 2minuten aangepast kan worden.)
Met een wachtwoordzin kan je perfect makkelijk onthoudbare wachtwoorden creëeren die zeer veilig zijn.
Ik neem bv. altijd een deel v/e songtekst met 1 of 2 speciale karaters?/aanpassingen.
bv.
!@BlackHoleMoonWon'tYouCome&WashAwayTheSnow@! (46 tekens, wachtwoord is niet langer in gebruik, voor de hackers onder ons).
Is zeer gemakkelijk te onthouden en vrij goed bestand tegen een dictionary attack.
Bij 16 karakter wachtwoorden kom je al vlug terecht bij zaken a la: X3r6kU2=J2WtF%)J, en das moeilijker te onthouden, dus ben je meer geneigd het ergens onbeveiligd op te slaan of een iets simpels(en onveilig) te nemen.
Vooral omdat elk hedendaags systeem zoiets perfect aankan, en(mits de webapplicatie niet compleet slecht geschreven is zoiets in 2minuten aangepast kan worden.)
Met een wachtwoordzin kan je perfect makkelijk onthoudbare wachtwoorden creëeren die zeer veilig zijn.
Ik neem bv. altijd een deel v/e songtekst met 1 of 2 speciale karaters?/aanpassingen.
bv.
!@BlackHoleMoonWon'tYouCome&WashAwayTheSnow@! (46 tekens, wachtwoord is niet langer in gebruik, voor de hackers onder ons).
Is zeer gemakkelijk te onthouden en vrij goed bestand tegen een dictionary attack.
Bij 16 karakter wachtwoorden kom je al vlug terecht bij zaken a la: X3r6kU2=J2WtF%)J, en das moeilijker te onthouden, dus ben je meer geneigd het ergens onbeveiligd op te slaan of een iets simpels(en onveilig) te nemen.
Je bedoelt een maximum? Ik heb al moeite met het bedenken van een wachtwoord van 8 karakters. Het is niet zo dat iedereen wachtwoordzinnen gebruikt of wil gebruiken denk ik. Is dat zoveel gemakkelijker? Die moet je toch ook onthouden?Pendelaar schreef:Mja, ik vind max 16 karakters toch echt niet meer van deze tijd, 50 lijkt mij tegenwoordig een beter absoluut minimum.
Ga je iedere keer een wachtwoord van 50 karakters ingeven? Aangezien je gewoonlijk niet ziet wat je typt heb je ook 50 kansen op een foutieve input.
Dictionary attack? 3x een foutief paswoord ingeven en het is gedaan met spelen.Pendelaar schreef:Is zeer gemakkelijk te onthouden en vrij goed bestand tegen een dictionary attack.
https://www.nibcdirect.be/nl/help/faq/i ... kkeerd-is/" onclick="window.open(this.href);return false;
En je kan nog steeds je wachtwoordzin intikken. Alleen stopt het na 16 karakters ...
Inderdaad, 3 keer een foutief wachtwoord en je bent gezien.
Als ik een wachtwoord ingeef kijk ik goed naar de toetsen die ik indruk. Dat moet wel aangezien je op het scherm alleen maar bolletjes of sterretjes ziet. Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik op die manier een wachtwoord van 50 karakters zou ingeven.
Als ik een wachtwoord ingeef kijk ik goed naar de toetsen die ik indruk. Dat moet wel aangezien je op het scherm alleen maar bolletjes of sterretjes ziet. Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik op die manier een wachtwoord van 50 karakters zou ingeven.
Mijn paswoorden hebben maximum 12 karakters. Ik heb zoveel verschillende paswoorden voor banken, maar vooral voor in te loggen op verschillende site's zoals De Tijd, Spaargids, Hotmail, Gmail, Facebook, ITunes en noem maar op
Ik heb ze allemaal in een Word bestandje gezet en dit bestandje beveiligd met een simpel paswoordje van 6 karakters...
Dit Word bestandje staat op een SD kaartje waarvan ik een dubbeltje heb gemaakt. (Waren SD kaartjes waar maar 16 Mb opging en die je jaren geleden gratis bij een fototoestelletje kreeg
Deze kaartjes zitten dan weer in een ijzeren geldkoffertje dat ik ergens goed verborgen heb in huis.
Je raad het al...… als ik een paswoord vergeten b
dan

Ik heb ze allemaal in een Word bestandje gezet en dit bestandje beveiligd met een simpel paswoordje van 6 karakters...
Dit Word bestandje staat op een SD kaartje waarvan ik een dubbeltje heb gemaakt. (Waren SD kaartjes waar maar 16 Mb opging en die je jaren geleden gratis bij een fototoestelletje kreeg

Deze kaartjes zitten dan weer in een ijzeren geldkoffertje dat ik ergens goed verborgen heb in huis.
Je raad het al...… als ik een paswoord vergeten b

In theorie en voor maximale veiligheid zou je voor iedere site een ander wachtwoord moeten hebben maar in de praktijk is het onmogelijk om al die wachtwoorden te onthouden. Dus ofwel moet je ze ergens opschrijven ofwel gebruik je maar een paar wachtwoorden voor al je sites.
Zit er ook een combinatieslot op je geldkofferje... en waar bewaar je dan deze code?Jonckers schreef:Mijn paswoorden hebben maximum 12 karakters. Ik heb zoveel verschillende paswoorden voor banken, maar vooral voor in te loggen op verschillende site's zoals De Tijd, Spaargids, Hotmail, Gmail, Facebook, ITunes en noem maar op![]()
Dit Word bestandje staat op een SD kaartje waarvan ik een dubbeltje heb gemaakt. (Waren SD kaartjes waar maar 16 Mb opging en die je jaren geleden gratis bij een fototoestelletje kreeg![]()
Je raad het al...… als ik een paswoord vergeten b![]()
![]()
dan
![]()
![]()
Nee, is met een gewoon sleuteltje; maar als je er een lel op geeft gaat het ook open 

Ik zie me al elke keer overal een woord/zin van 50 karakters intypen
De bank die me dat verplicht zwier ik meteen buiten
Men moet altijd een compromis zien te vinden tussen veiligheid en gebruiksgemak. 50 karakters vind ik gewoon overdreven. Durven julle wel een bankkaart gebruiken dan? Die hebben maar 4 cijfers als code!!

Men moet altijd een compromis zien te vinden tussen veiligheid en gebruiksgemak. 50 karakters vind ik gewoon overdreven. Durven julle wel een bankkaart gebruiken dan? Die hebben maar 4 cijfers als code!!
Er wordt aangeraden, omwille van de veiligheid, regelmatig je paswoord te veranderen !
Maar ja, ik doe dat ook niet hoor !
Maar ja, ik doe dat ook niet hoor !