Me Direct termijnrekening
TIP
Me Direct termijnrekening
Wie kent er " Me Direct " zou er een termijnrekening willen openen... Wie heeft er ervaring met deze bank, is dit veilig en betrouwbaar,of wat moet ik daarvan denken???? Graag enige feedback
-
- Newbie
Re: Me Direct termijnrekening
Ludo,
Zelf heb ik termijnrekeningen van 1 jaar lopen bij Me Direct Bank. Reeds enkele maanden.
Hun website is klaar en duidelijk met o.a. grote letters zodat zelfs senioren (het woord gepensioneerde durf ik hier bijna niet meer te gebruiken) weinig moeite hebben.
Ik stel me wel wat vragen bij hun beveiliging die m.i. nogal rudimentair is. Het gebruik van een gekoppelde rekening bij een andere bank is dan weer geruststellend.
Nog een kleine opmerking; MeDirect bank is in mijn bankenpalet de enige instelling waarbij ik de website niet kan openen via een unsecured internetverbinding. Wat me daarentegen wel lukte was hun website openen en inloggen met dezelfde unsecured internetverbinding maar ditmaal via Sharing van mijn smartphone.
Een advies zou kunnen zijn, even de bespreking van MeDirectBank op MIJN KAPITAAL door te nemen.
Ook beperk ik mijn inlagen bij elke bank tot maximal 50.000 Euro en nooit voor langer dan 1 jaar.
Succes toegewenst,
Maaike
Zelf heb ik termijnrekeningen van 1 jaar lopen bij Me Direct Bank. Reeds enkele maanden.
Hun website is klaar en duidelijk met o.a. grote letters zodat zelfs senioren (het woord gepensioneerde durf ik hier bijna niet meer te gebruiken) weinig moeite hebben.
Ik stel me wel wat vragen bij hun beveiliging die m.i. nogal rudimentair is. Het gebruik van een gekoppelde rekening bij een andere bank is dan weer geruststellend.
Nog een kleine opmerking; MeDirect bank is in mijn bankenpalet de enige instelling waarbij ik de website niet kan openen via een unsecured internetverbinding. Wat me daarentegen wel lukte was hun website openen en inloggen met dezelfde unsecured internetverbinding maar ditmaal via Sharing van mijn smartphone.

Een advies zou kunnen zijn, even de bespreking van MeDirectBank op MIJN KAPITAAL door te nemen.
Ook beperk ik mijn inlagen bij elke bank tot maximal 50.000 Euro en nooit voor langer dan 1 jaar.
Succes toegewenst,
Maaike
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Over termijnrekeningen bij Medirect kan je reeds een aantal reacties lezen in dit topic:ludo schreef:... Wie heeft er ervaring met deze bank, is dit veilig en betrouwbaar,of wat moet ik daarvan denken???? Graag enige feedback
medirect-termijnrekening-netto-2-55-t15 ... t=medirect" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals bij de andere banken, zijn intussen de rentes reeds verlaagd, maar ze behoren nog altijd tot de hoogste.
De veiligheid zit in het feit dat je geld uitsluitend kan overgemaakt worden naar je eigen bankrekening (gekoppelde rekening).
Wat de betrouwbaarheid betreft, zie:
http://www.mijnkapitaal.be/obligaties-s ... ogarantie/" onclick="window.open(this.href);return false;
En: voor termijnrekeningen geldt de bankgarantie van 100.000 euro.
Zelf heb ik er sinds maart enkele termijnrekeningen lopen met verschillende vervaldagen.
Wat ik in het begin wat raar vond, is de wat speciale manier om in te loggen, maar dat went snel.
- FinanceGeek
- Jr. Member
- Contacteer:
Best is in acht te nemen dat rekeningen hierop worden gedekt door het Maltees depositogarantiestelsel tot een bedrag van 100.000 euro. Lijk op zich ok. De vraag is echter of dit voldoende bestand is tegen schokken.ludo schreef:Wie kent er " Me Direct " zou er een termijnrekening willen openen... Wie heeft er ervaring met deze bank, is dit veilig en betrouwbaar,of wat moet ik daarvan denken???? Graag enige feedback
Ook belangrijk is dat Medirect een dochter is van Mediterranean bank. Deze bank financiert zich vooral via de interbankenmarkt, wat goedkoop is, maar op korte termijn blootstelling geeft tot liquiditeitsrisico's.
Ook interessant om weten is dat deze bank vooral bedrijfskredieten geeft. Opnieuw dus meer risicovol.
Laatst gewijzigd door FinanceGeek op 30 januari 2015, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
"Fitch vrij positief over Maltese bankensector":FinanceGeek schreef:....
Best is in acht te nemen dat rekeningen hierop worden gedekt door het Maltees depositogarantiestelsel tot een bedrag van 100.000 euro. Lijk op zich ok. De vraag is echter of dit voldoende bestand is tegen schokken.....
https://financelabblog.wordpress.com/20 ... kensector/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Gezonde economische vooruitzichten:
.......
Fitch verwijst tenslotte naar de gezonde economische groei in Malta. Het IMF voorspelt 1,3 % in 2103 zijn en 1,8% in 2014.
De kredietbeoordeelaar geeft Malta een A+ rating met stabiele vooruitzichten....."
"Waarom Malta het beter doet dan Cyprus":
http://trends.knack.be/economie/finance ... 48665.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Goed draaiende economie:
...Malta, 'het Luxemburg van de Middellandse Zee'.....Malta is de kleinste en een van de best draaiende economieën van de eurozone...."
-
- Newbie
Ik ben nu reeds meer dan een jaar klant bij MeDirect bank met een niet onaardig bedrag (tussen 75 en 100 k) op termijn en ME3 spaarrekening. Verleden week nog een extra ME 3 geopend op naam van mijn echtgenote. Tot nog toe verloopt alles correct en vlotjes. Hun beveiligingsvragen vind ik wel niet meer van deze tijd. Anderzijds is het de enige van mijn internetbanken die weigert toegang te verlenen als ik inlog via een onbeveiligde hotspot. De tegenrekening maakt het geheel nog safer.
Voorlopig zal ik mijn horizon wel beperken tot max. 2 jaar.
Nog een fijne dag verder,
Sam
Sam
- FinanceGeek
- Jr. Member
- Contacteer:
Spreiden over verschillende banken is het best. De ene is veiliger dan de andere. Op andere kan je je rendement dan weer opkrikken.Sammetjen01 schreef:Ik ben nu reeds meer dan een jaar klant bij MeDirect bank met een niet onaardig bedrag (tussen 75 en 100 k) op termijn en ME3 spaarrekening. Verleden week nog een extra ME 3 geopend op naam van mijn echtgenote. Tot nog toe verloopt alles correct en vlotjes. Hun beveiligingsvragen vind ik wel niet meer van deze tijd. Anderzijds is het de enige van mijn internetbanken die weigert toegang te verlenen als ik inlog via een onbeveiligde hotspot. De tegenrekening maakt het geheel nog safer.
Sam
Ook al is de kans heel klein, toch ook belangrijk om weten is dat indien Medirect in de problemen zou komen, je je geld niet onmiddelllijk kan terugstorten, maar minstens 3 maanden moet wachten (voor de ME3direct rekening).
Dat heb je evengoed met termijnrekeningen van 1 tot 5 jaar en dat is ook zo bij alle andere banken.FinanceGeek schreef:.....
Ook al is de kans heel klein, toch ook belangrijk om weten is dat indien Medirect in de problemen zou komen, je je geld niet onmiddelllijk kan terugstorten, maar minstens 3 maanden moet wachten (voor de ME3direct rekening).
Als je je geld vastzet voor een bepaalde periode, krijg je nu eenmaal méér rente.
MeDirect heeft ook een spaarrekening (Express) waar je onmiddellijk aan je geld kunt, maar deze heeft uiteraard een minder hoge rente dan de ME3 spaarrekening.
Deze Express spaarrekening geeft nog altijd een meer dan behoorlijke netto-rente van 1,25% vanaf de eerste dag (dus men hoeft het in tegenstelling tot andere hoogrenterende spaarrekeningen géén gans jaar te laten staan) én de rente wordt elke 3 maanden uitbetaald.
-
- Newbie
Ik maak me absoluut geen zorgen over de spreiding van onze spaargelden. Daar is behoorlijk voor gezorgd. MeDirect is slechts een van de meerdere banken aan wie wij centen toevertrouwen.
Daarenboven krijgt geen enkele instelling meer dan 50 k per hoofd. Ook spreiden we over verschillende banken met garanties uit meerdere landen zodat dit ook wel redelijk snor zit.
Verder nog een fijne dag toegewenst,
Sam
Daarenboven krijgt geen enkele instelling meer dan 50 k per hoofd. Ook spreiden we over verschillende banken met garanties uit meerdere landen zodat dit ook wel redelijk snor zit.
Sam
- FinanceGeek
- Jr. Member
- Contacteer:
Verstandig vermogenbeheer. In dat geval, is MeDirect wel een interessante belegging.Sammetjen01 schreef:Ik maak me absoluut geen zorgen over de spreiding van onze spaargelden. Daar is behoorlijk voor gezorgd. MeDirect is slechts een van de meerdere banken aan wie wij centen toevertrouwen.
Sam
Geheel off-topic, maar aangezien je over een redelijk kapitaal lijkt te beschikken, zou ik in jouw plaats voor een betere spreiding gaan, ook qua beleggingsvorm. Heb je al -degelijke, gespreide, bewezen- fondsen overwogen ?Sammetjen01 schreef:Ik maak me absoluut geen zorgen over de spreiding van onze spaargelden. Daar is behoorlijk voor gezorgd. MeDirect is slechts een van de meerdere banken aan wie wij centen toevertrouwen.
Sam
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
-
- Newbie
Bedankt voor je interesse in de opbrengstmogelijkheden van mijn kapitaal.Boompie schreef:Geheel off-topic, maar aangezien je over een redelijk kapitaal lijkt te beschikken, zou ik in jouw plaats voor een betere spreiding gaan, ook qua beleggingsvorm. Heb je al -degelijke, gespreide, bewezen- fondsen overwogen ?Sammetjen01 schreef:Ik maak me absoluut geen zorgen over de spreiding van onze spaargelden. Daar is behoorlijk voor gezorgd. MeDirect is slechts een van de meerdere banken aan wie wij centen toevertrouwen.
Sam
Carl
Zoals je kan vermoeden bij het lezen van een ander draadje waarin ik een en ander gepost heb, ben ik al een hele tijd bezig Belgisch onroerend goed van de hand te doen. De opbrengst ervan beleg ik in onroerend goed buiten dit voor verhuurders vijandig gebied.
In afwachting van opportuniteiten spreid ik deze beschikbare middelen over meerdere banken op spaarrekeningen met verschillende garantiestelsels. Niet om onroerende voorheffing te vermijden maar om bankrisico's te beperken. Op die wijze zijn mijn financiele middelen steeds vlot beschikbaar, brengen ze nog iets op en geniet ik van een +- kapitaalsveiligheid.
Ik heb inderdaad al enkele keren overwogen om eventueel een deel op andere manieren te beleggen zoals bvb de door jou aangehaalde fondsen. Nochtans passen fondsen waarschijnlijk niet in mijn beleggingshorizon wegens te lange beleggingsduur in mijn optiek. Ook moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat ik in fondsenland door de vele bomen het bos niet meer zie. En daar duidelijkheid voor mij persoonlijk nogal gevoelig ligt, haakte ik telkens weer af vooral nog maar ermee te starten.
Uit wat ik van jou op deze website gelezen heb, onthou ik dat je een verstandige en niet-roekeloze persoon bent.
Dus ja, waarom niet?
Misschien kan je mij zelfs overtuigen om een deeltje op een andere wijze dan ik nog toe deed, te beleggen.
Laat maar eens iets weten, eventueel via PB.
Sam
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Een termijnrekening? Nou ja, jij je zin, maar voor dat prutsrendement (!RV!) leg ik geen geld voor meer dan enkele maanden vast.ludo schreef:Wie kent er " Me Direct " zou er een termijnrekening willen openen... Wie heeft er ervaring met deze bank, is dit veilig en betrouwbaar,of wat moet ik daarvan denken???? Graag enige feedback
Medirect is een Maltese bank, dus kom je onder het Maltese depositogarantiestelsel. Dat heeft niet te veel om de botten, maar ach, er is geen enkele staat in de EU die bij het omvallen van een bank zijn bankgarantie tot €100.000 kan waarmaken. Men krijgt nu al zijn begroting niet rond, de staat is nu al een wanbetaler, waar gaan ze dan geld vinden voor duizenden spaarders? Dus laat je dat niet tegenhouden. Maar in het geval van Malta ben ik al quasi zeker dat je je geld nooit terugziet. Afin, jouw geld... Eenmaal op de rekening is het niet meer jouw geld, maar dat van Medirect. Jij krijgt enkel een claim. ALS het gebeurt natuurlijk, want waarschijnlijk gaat alles wel goed.
Dan heb je ook nog het feit dat er geen rating is terug te vinden van MeDirect of Mediterranean Bank. Ze zeggen uiteraard van zichzelf dat ze behoren tot een solide groep, maar dat kan ik ook van mezelf zeggen (not!). Dat in combinatie met het zeer zwakke depositostelsel zou mij toch argwanend moeten maken. Ik zou niet mijn hele vermogen erin beleggen als je het toch doet, want ik ken dit soort vragen: ongeacht de antwoorden, doen de meesten toch hun zin en dit betekent in uw geval een termijnrekening openen. Wanneer je het doet: spreiden.
Heel anders lijkt mij beleggen bij MeDirect. Dat lijkt me wél interessant wegens de lage tarieven en de ruime keuze fondsen aan lage prijzen. De aandelen en deelbewijzen blijven, in tegenstelling tot je spaargeld, altijd je eigendom.
Op spaargids staat ; Land beschermingsfonds België
klopt dit ?
klopt dit ?
MeDirect is een Belgische bank:
https://www.mijnkapitaal.be/obligaties- ... -belgisch/
https://www.mijnkapitaal.be/obligaties- ... -belgisch/