MeDirect app
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
MeDirect app
Als je in de MeDirect app gaat kijken naar je rekening en klikt op "Overzicht", dan verwacht ik daar de totale rente te kunnen raadplegen.
Zo verwacht ik bij de Dynamic rekening 1,3% te kunnen terug vinden. Er staat echter enkel;
Brutorente: 1%
Nettorente: 1%
Voor de Fidelity rekening zie ik enkel 0.5%.
Bij alle rekeningen is er wel een probleem met informatie terug vinden in de app.
Zo kan je van een termijnrekening geen expiratiedatum terug vinden in de app.
De klantendienst lijkt mijn vragen niet te snappen of in andere gevallen krijg ik "we zullen dit doorgeven aan de betrokken dienst".
Concreet:
- Hopelijk leest MeDirect hier mee
- Ik kan me niet inbeelden dat anderen wél de volledige renten kunnen raadplegen?
Zonde dat het aanbieden van deze basis info zo moeilijk blijkt.
Zo verwacht ik bij de Dynamic rekening 1,3% te kunnen terug vinden. Er staat echter enkel;
Bij alle rekeningen is er wel een probleem met informatie terug vinden in de app.
De klantendienst lijkt mijn vragen niet te snappen of in andere gevallen krijg ik "we zullen dit doorgeven aan de betrokken dienst".
Concreet:
- Ik kan me niet inbeelden dat anderen wél de volledige renten kunnen raadplegen?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: MeDirect app
Medirect staat zowat algemeen bekend voor dergelijke dingen.
Los daarvan: waarom zou je in godsnaam een "totale rente" willen zien voor een gereglementeerde spaarrekening ?!?
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 28 juni 2023, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Lijkt me logisch dat ze enkel de basisrente tonen en niet de getrouwheidspremie.DeDenker schreef: ↑28 juni 2023, 18:30 Als je in de MeDirect app gaat kijken naar je rekening en klikt op "Overzicht", dan verwacht ik daar de totale rente te kunnen raadplegen.
Concreet:
Daar is nog iets te lezenEarthNvstr1 schreef: ↑28 juni 2023, 19:15 Los daarvan: waarom zou je in godsnaam een "totale rente" willen zien voor een gereglementeerde spaarrekening ?!?
Bij andere is het noppes.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hoezo ... verklaar u nader aub.burgundy schreef: ↑28 juni 2023, 19:18Daar is nog iets te lezenEarthNvstr1 schreef: ↑28 juni 2023, 19:15 Los daarvan: waarom zou je in godsnaam een "totale rente" willen zien voor een gereglementeerde spaarrekening ?!?
Bij andere is het noppes.
Bij elke bank waar ik spaarrekeningen heb staat duidelijk voor elke spaarrekening vermeld wat de basisintrest en wat de getrouwheidsintrest is n.m.i.
Ook in de app , vertel waar te vinden bij Kbc.EarthNvstr1 schreef: ↑28 juni 2023, 19:20Hoezo ... verklaar u nader aub.
Bij elke bank waar ik spaarrekeningen heb staat duidelijk voor elke spaarrekening vermeld wat de basisintrest en wat de getrouwheidsintrest is n.m.i.
Daar ging het in topic toch over.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik zal wat gedetailleerder antwoorden ...
Op de website staat dit: https://www.medirect.be/nl-be/sparen/dynamic-savings/
Mogelijks toont die "app" (enkel) de basisintrest voor *jouw* situatie ?
Op de website staat dit: https://www.medirect.be/nl-be/sparen/fi ... rrekening/
Mijn mening over "apps" is dat die (door hun aard) meestal/vaak te beperkt zijn.
Voor het laatste hoop in dat de betrokken dienst niet zomaar conclusies trekt op basis van 1 support ticket.
Er bestaat "hier" nog een subforum "vragen aan ...", maar die accounts (van o.a. banken) zijn al jaren niet meer actief.
Nu ja, ik gebruik dan ook de Medirect app niet.
Misschien kan je eens een screenshot tonen om je probleem duidelijk(er) te maken.
Je "rekening" heeft misschien helemaal *geen* rente ?
Voor de (gereglementeerde) Dynamic spaarrekening is momenteel de basisrente 1,00% en de getrouwheidsrente 0,30% procent.
Op de website staat dit: https://www.medirect.be/nl-be/sparen/dynamic-savings/
Voor de (gereglementeerde) Fidelity spaarrekening is momenteel de basisrente 0,50% en de getrouwheidsrente 1,50% procent.
Op de website staat dit: https://www.medirect.be/nl-be/sparen/fi ... rrekening/
Tja ... gebruik dan geen "app" voor informatie.
Mijn mening over "apps" is dat die (door hun aard) meestal/vaak te beperkt zijn.
Voor het eerste kan dat evengoed aan jou liggen.
Voor het laatste hoop in dat de betrokken dienst niet zomaar conclusies trekt op basis van 1 support ticket.
Reken daar maar niet op.
Er bestaat "hier" nog een subforum "vragen aan ...", maar die accounts (van o.a. banken) zijn al jaren niet meer actief.
Wat je daarmee juist bedoelt is mij nog steeds onduidelijk.
Nu ja, ik gebruik dan ook de Medirect app niet.
Misschien kan je eens een screenshot tonen om je probleem duidelijk(er) te maken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Geen idee wat TS zijn probleem juist is, maar waarop jouw post gebaseerd is, snap ik helemaal niet.Orakel van Brakel schreef: ↑28 juni 2023, 19:16 Lijkt me logisch dat ze enkel de basisrente tonen en niet de getrouwheidspremie.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Enkel voor geld dat er langer dan 1j staat, wordt getrouwheidspremie betaald. Dus enkel voor geld dat er reeds langer dan 1 jaar staat, is er de zekerheid dat het getrouwheidspremie heeft opgebracht. Wat moeten ze dan tonen voor geld dat er minder dan 1 jaar staat, en waarvan ze niet weten of het er langer dan 1 jaar zal staan?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waar je op reageerde was:burgundy schreef: ↑28 juni 2023, 19:27Ook in de app , vertel waar te vinden bij Kbc.EarthNvstr1 schreef: ↑28 juni 2023, 19:20 Hoezo ... verklaar u nader aub.
Daar ging het in topic toch over.
Maar goed ... het topic gaat over de "MeDirect app" idd.EarthNvstr1 schreef: ↑28 juni 2023, 19:15 Los daarvan: waarom zou je in godsnaam een "totale rente" willen zien voor een gereglementeerde spaarrekening ?!?
Geen idee over "de KBC app", want die heb ik niet, "de MeDirect app" heb ik overigens ook niet.
Ik kan me wel voorstellen dat beiden (en bij uitbreiding alle anderen) de nodige frustraties bezorgen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, dan heb je het dus over een weergave van "opgebouwde rente" of zo.Orakel van Brakel schreef: ↑28 juni 2023, 20:02 Enkel voor geld dat er langer dan 1j staat, wordt getrouwheidspremie betaald. Dus enkel voor geld dat er reeds langer dan 1 jaar staat, is er de zekerheid dat het getrouwheidspremie heeft opgebracht. Wat moeten ze dan tonen voor geld dat er minder dan 1 jaar staat, en waarvan ze niet weten of het er langer dan 1 jaar zal staan?
Dat is dus persoonlijk, alé afhankelijk van de valutadatums van je persoonlijke stortingen/afhalingen.
Uiteraard kan ook een bank niet in de toekomst kijken (bv. dat en hoeveel je gaat afhalen/storten). Vraag is dus altijd wat er juist weergegeven wordt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zou enkel dat weergeven waar ik zeker van ben. Anders gaan er sowieso rosse centenrapers klagen als er een halve cent verschil op zit.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja ... de wegen van Medirect (en andere inhouse/outsourced "app" designers) zijn ondoorgrondelijk.Orakel van Brakel schreef: ↑28 juni 2023, 20:16 Ik zou enkel dat weergeven waar ik zeker van ben. Anders gaan er sowieso rosse centenrapers klagen als er een halve cent verschil op zit.
Op korte tijd veel reacties, waarvoor dank.
Het argument van hierboven dat de getrouwheidspremie (dus in %) niet getoond kan worden wegens voor iedereen verschillend, veeg ik van de baan, want de website toont wél de complete interest die van toepassing is (basis + getrouw).
Ik zal me erbij neerleggen dat er in de app heel wat data niet zichtbaar is, welke op de website wél zichtbaar is. Daarmee doel ik op bijvoorbeeld de expiratie datum van een termijnrekening en de getrouwheidspremie bij een spaarrekening.
Als ik info zoek zal ik me dan maar tot de website wenden ipv de app.
In alle geval wel tevreden van de MeDirect producten op zich.
Case closed.
Het argument van hierboven dat de getrouwheidspremie (dus in %) niet getoond kan worden wegens voor iedereen verschillend, veeg ik van de baan, want de website toont wél de complete interest die van toepassing is (basis + getrouw).
Ik zal me erbij neerleggen dat er in de app heel wat data niet zichtbaar is, welke op de website wél zichtbaar is. Daarmee doel ik op bijvoorbeeld de expiratie datum van een termijnrekening en de getrouwheidspremie bij een spaarrekening.
Als ik info zoek zal ik me dan maar tot de website wenden ipv de app.
In alle geval wel tevreden van de MeDirect producten op zich.
Case closed.