MeDirect Dynamic Sparen
MeDirect Dynamic Sparen
Er geldt een maximum van 30.000 euro/maand volgens de uitleg die je moet bevestigen vlak voor je de rekening opent.
Bij dit soort restrictie herinner ik mij rekeningen bij een andere bank waar dit betekende dat je maar in totaal zoveel kon overschrijven naar de rekening per maand. Als je af en toe geld afhaalt, kan je dus niet de hele maand 30.000 euro daar aanhouden of je krijgt op een deel daarvan geen interest.
Ik heb al een paar keer geprobeerd om te vragen aan de Klantendienst hoe het juist zit met deze rekening, maar ik heb niet de indruk dat ze de vraag zelfs maar begrijpen
. Ik krijg dus alleen antwoorden naast de kwestie.
Weet iemand hoe het precies zit ?
Bij dit soort restrictie herinner ik mij rekeningen bij een andere bank waar dit betekende dat je maar in totaal zoveel kon overschrijven naar de rekening per maand. Als je af en toe geld afhaalt, kan je dus niet de hele maand 30.000 euro daar aanhouden of je krijgt op een deel daarvan geen interest.
Ik heb al een paar keer geprobeerd om te vragen aan de Klantendienst hoe het juist zit met deze rekening, maar ik heb niet de indruk dat ze de vraag zelfs maar begrijpen
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Weet iemand hoe het precies zit ?
Re: MeDirect Dynamic Sparen
Is me ook al meermaals opgevallen, bij een vraag krijg je - zoals in de politiek - een antwoord naast de kwestie. Soms vraag ik me af of die heren/dames daar wel nederlands kunnen lezen, het zijn standaard antwoorden welke je terug krijgt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ja, ze kennen hun eigen producten niet. Maar de berekeningsmethoden zullen wel weten wanneer ze ons geen interest meer geven, zucht ...
Dat van die 30.000 euro per maand zie ik nergens staan.
Wel : Maximum: €30.000 totale inlage
Zie : https://www.medirect.be/nl-be/sparen/spaarrekeningen
Het staat in de uitleg die je moet bevestigen vlak voor je een rekening opent.
Ik vind "totale inlage" trouwens op zich ook niet duidelijk (zoals boven uitgelegd).
Het is 30.000 euro in totaal, niet per maand.
In het Vlaams max 30.000 € op de rekening.
En wat verstaat ge anders onder totale inlage ?
Estate Guru believer.
De verwarring is niet met het soort rekeningen waar je elke maand bv. 500 € mag bijsparen.
Het gaat eerder om een rekening zoals de Paribas Ster spaarrekening, waar je per jaar maximum 9.000 euro kon sparen, als ik me dat tenminste juist herinner. Maar als je bv. in januari 9 K stortte en in februari 4 K er weer afhaalde, dan kon je in dat kalenderjaar geen 4 K meer bijstorten om dan alsnog 9 K een jaar te laten staan om de GP binnen te rijven.
Of dit dat soort constructie is of je mag afhalen en storten zoveel je wil zolang er maar nooit meer dan 30 K op de rekening staat, daar kom ik dan wel achter als de interesten komen zeker ?
Eigenlijk heb ik nog niet gekeken of ze een soort calculator hebben voor de rekening. Maar ik heb ook weinig zin om na een aantal afhalingen en stortingen proefondervindelijk erachter te komen dat ik dan voor de rest geen interest meer krijg. Misschien is de hele rekening more trouble than it's worth.
Het gaat eerder om een rekening zoals de Paribas Ster spaarrekening, waar je per jaar maximum 9.000 euro kon sparen, als ik me dat tenminste juist herinner. Maar als je bv. in januari 9 K stortte en in februari 4 K er weer afhaalde, dan kon je in dat kalenderjaar geen 4 K meer bijstorten om dan alsnog 9 K een jaar te laten staan om de GP binnen te rijven.
Of dit dat soort constructie is of je mag afhalen en storten zoveel je wil zolang er maar nooit meer dan 30 K op de rekening staat, daar kom ik dan wel achter als de interesten komen zeker ?
Eigenlijk heb ik nog niet gekeken of ze een soort calculator hebben voor de rekening. Maar ik heb ook weinig zin om na een aantal afhalingen en stortingen proefondervindelijk erachter te komen dat ik dan voor de rest geen interest meer krijg. Misschien is de hele rekening more trouble than it's worth.
Bij de Paribas Ster spaarrekening was er een limiet van maximum 9.000 euro per jaar storten. In jouw voorbeeld had je 13.000 euro willen storten, wat niet mogelijk was.
Bij MeDirect Dynamic sparen is er enkel een maximumsaldo van 30.000 euro. Van stortingen wordt niet gesproken. Je kunt dus naar believen storten en afhalen zolang je onder de 30.000 euro saldo blijft. Het grote voordeel van die rekening is trouwens niet de getrouwheidspremie van 0,10% maar de basisrente van 0,30%.
Bij MeDirect Dynamic sparen is er enkel een maximumsaldo van 30.000 euro. Van stortingen wordt niet gesproken. Je kunt dus naar believen storten en afhalen zolang je onder de 30.000 euro saldo blijft. Het grote voordeel van die rekening is trouwens niet de getrouwheidspremie van 0,10% maar de basisrente van 0,30%.
Wat nog altijd peanuts is...Yaris schreef: ↑20 juni 2020, 19:30 Bij de Paribas Ster spaarrekening was er een limiet van maximum 9.000 euro per jaar storten. In jouw voorbeeld had je 13.000 euro willen storten, wat niet mogelijk was.
Ik vind dat veel, gezien de vrijheid die je hebt van storten en afhalen. Bij andere rekeningen met een hoge getrouwheidspremie staat je geld een jaar vast.
Peanuts en het alternatief ?delaby schreef: ↑20 juni 2020, 19:34Wat nog altijd peanuts is...Yaris schreef: ↑20 juni 2020, 19:30 Bij de Paribas Ster spaarrekening was er een limiet van maximum 9.000 euro per jaar storten. In jouw voorbeeld had je 13.000 euro willen storten, wat niet mogelijk was.
Estate Guru believer.
Ze hebben bij MeDirect inderdaad een nogal "apart" taalgebruik.
Ik begrijp de verwarring van 'mver'.
En ook heb ik recent ondervonden dat ze "naast de kwestie" antwoorden, op vragen via de beveiligde website.
Mogelijk omdat ze de vraag niet begrepen hebben, of omdat ze die niet eens goed gelezen hebben?
Met het standaard-antwoord dat ze soms geven ben je als klant niets, als het over een specifiek probleem gaat.
Ik begrijp de verwarring van 'mver'.
En ook heb ik recent ondervonden dat ze "naast de kwestie" antwoorden, op vragen via de beveiligde website.
Mogelijk omdat ze de vraag niet begrepen hebben, of omdat ze die niet eens goed gelezen hebben?
Met het standaard-antwoord dat ze soms geven ben je als klant niets, als het over een specifiek probleem gaat.
Ik heb hier al een aantal klachten over MeDirect gelezen en heb de indruk dat ze altijd een standaard antwoord sturen zonder de vraag gelezen, begrepen of onderzocht te hebben.
Dat klopt. Ik heb dat ook gezien toen ik die rekening opende. Ik vond het al raar dat je 30.000 euro per maand zou mogen storten. Maar ik heb op hun site voor die rekening nergens anders iets gelezen over "per maand". Blijkbaar kennen ze hun eigen producten niet.