MeDirect : Inloggen is niet mogelijk
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: MeDirect : Inloggen is niet mogelijk
zonet zonder problemen ingelogd met Edge
Kan momenteel niet inloggen op MeDirect (via pc en verschillende browsers).
Gebruikersnaam en wachtwoord kan ik ingeven, maar ik krijg geen GSM nummer toegestuurd; ook niet na verschillende pogingen op verschillende tijdstippen.
Nog iemand problemen ?
Gebruikersnaam en wachtwoord kan ik ingeven, maar ik krijg geen GSM nummer toegestuurd; ook niet na verschillende pogingen op verschillende tijdstippen.
Nog iemand problemen ?
-
- Newbie
- Contacteer:
Bij mij lukt inloggen op de App alsook op de site (met login-code via de App).
Via de app: geen probleem.
Via pc:
Normaal was de procedure: 1) klantnummer 2) wachtwoord 3) SMS-code
Dit is blijkbaar gewijzigd: 1) klantnummer 2) een MeCode (via de app / Authorisaties / Krijg een MeCode).
Maar die MeCode kan je negeren via 'Ik heb geen toegang tot de MeCode', en dan kom je terug in oude systeem stap 2) en 3)
Via pc:
Normaal was de procedure: 1) klantnummer 2) wachtwoord 3) SMS-code
Dit is blijkbaar gewijzigd: 1) klantnummer 2) een MeCode (via de app / Authorisaties / Krijg een MeCode).
Maar die MeCode kan je negeren via 'Ik heb geen toegang tot de MeCode', en dan kom je terug in oude systeem stap 2) en 3)
Zojuist nog een paar keer geprobeerd, maar ik kan nog steeds niet inloggen (via hun website op PC).
Via App is geen optie bij mij, want ik heb geen smartphone.
Intussen heeft mijn man wél kunnen inloggen in zijn MeDirect-rekeningen, op dezelfde manier als ikzelf net voordien en ook nà hem tevergeefs probeerde: met dezelfde PC, met zijn eigen klantnummer en wachtwoord en hij kreeg onmiddellijk een SMS-code toegestuurd.
We deden zelfs onder mekaar een test met onze GSM's om te zien of het misschien aan mijn GSM lag, maar de ontvangst van mijn berichten werkt prima.
Ik hou het voor deze avond voor bekeken: ik zal morgen verder zien, en indien het dan nog niet lukt zal ik contact nemen met de bank.
Via App is geen optie bij mij, want ik heb geen smartphone.
Intussen heeft mijn man wél kunnen inloggen in zijn MeDirect-rekeningen, op dezelfde manier als ikzelf net voordien en ook nà hem tevergeefs probeerde: met dezelfde PC, met zijn eigen klantnummer en wachtwoord en hij kreeg onmiddellijk een SMS-code toegestuurd.
We deden zelfs onder mekaar een test met onze GSM's om te zien of het misschien aan mijn GSM lag, maar de ontvangst van mijn berichten werkt prima.
Ik hou het voor deze avond voor bekeken: ik zal morgen verder zien, en indien het dan nog niet lukt zal ik contact nemen met de bank.
Vandaag dus nog eens geprobeerd om in te loggen.
Ik kreeg nog steeds geen SMScode. In dat geval kan men kiezen uit 2 opties: ofwel een nieuwe SMS vragen (wat niet lukte), ofwel vragen om opgebeld te worden.
In de veronderstelling dat het gisteren al te laat op de avond was, liet ik mij deze voormiddag bellen.
Ik kreeg een automatische oproep met een computerstem die de inlogcode doorgaf. Ik had dit dus evengoed gisteravond nog kunnen doen. Ook voor bevestiging van een overschrijving moest ik een code op dezelfe manier vragen.
Waarom dit bij mij niet (meer) lukt via SMS is mij nog steeds een raadsel.
Ik ga nu proberen uit te zoeken of het aan MeDirect ligt of aan mijn GSM. (Maar zoals ik gisteren al liet weten: na een onderling testje blijkt de ontvangst van normale SMS berichten prima te werken.)
Koop een iPad en zet daar de app op. Inloggen via sms is onveilig, weet je dat?
Je gaat me dit niet zien tegenspreken, want alles verandert voortdurend en op den duur volg ik ook alles niet meer.
Maar: ik doe al sinds maart 2003 (dus 19 jaar) aan internetbankieren.
-Ik heb dit altijd en uitsluitend op een groot PC scherm vanop mijn bureau bij mij thuis gedaan: rustig en ongestoord.
-Ik voel geen enkele behoefte om dit mobiel beginnen te doen vanop een minischerm: niet bij mij thuis en zéker niet op verplaatsing, om daarbij ook nog de kans te lopen voor verlies, diefstal, platte batterij, geen ontvangst, meekijkende derden, enz...
Wat MeDirect en diens SMScodes betreft: toen ik in 2014 voor het eerst klant werd bij MeDirect, was daar nog totaal geen sprake van, dat er daarvoor een GSM nodig was: de veiligheid lag in een tegenrekening op eigen naam. Tot mijn spijt (en ergernis) hebben ze hun voorwaarden gaandeweg gewijzigd. Aanvankelijk met tegenzin, ben ik er toch nog klant gebleven, vanwege de betere rentes.
En wat de raad om een iPad te kopen, betreft: als ik ooit overweeg om tóch een smartphone aan te schaffen ipv mijn huidige simpele GSM, dan zal het er zéker geen van Apple zijn.
Nefertari, niemand vraagt je om mobiel te bankieren. Ik internetbankier ook uitsluitend vanaf de computer thuis.
De manier van bankieren verandert voortdurend. Het is normaal dat de banken meegaan met de evolutie van de technologie. Het is je goed recht om op een bepaald punt te zeggen dat je je niet meer wenst aan te passen maar dan zul je vanzelf minder en minder keuze in banken hebben tot je op het laatst vastzit aan de enig overblijvende bank die je nog toelaat te bankieren op de oude manier die jij gewoon bent.
De manier van bankieren verandert voortdurend. Het is normaal dat de banken meegaan met de evolutie van de technologie. Het is je goed recht om op een bepaald punt te zeggen dat je je niet meer wenst aan te passen maar dan zul je vanzelf minder en minder keuze in banken hebben tot je op het laatst vastzit aan de enig overblijvende bank die je nog toelaat te bankieren op de oude manier die jij gewoon bent.
OK Yaris, en waarvoor zou je me dan die App aanraden? Alleen om veiliger te kunnen inloggen? Of heb ik dit verkeerd begrepen? Ik sta wél open voor nieuwe suggesties voor eventueel in de toekomst.
Je mag "mijn manier van internetbankieren" dan wel "een oude manier" vinden, maar ik ken persoonlijk nog tientallen mensen die nog nooit aan internetbankieren deden, en die dat zelfs voor geen jota vertrouwen. En dat zijn bijlange niet alleen maar 60plussers, hoor (zoals meestal verkeerdelijk verondersteld wordt).
Trouwens, ik zou geen eten willen geven aan alle jonge(re) mensen die de meest gesofistikeerde mobieltjes alleen maar gebruiken voor social media en selfies.
Ik vrees dat de meeste spaargidsleden een vertekend beeld hebben van de werkelijkheid: ik ken namelijk ook universitair geschoolden die niet (meer) mee zijn met de veranderende wereld van de banken.
... bankieren op de oude manier die jij gewoon bent
Je mag "mijn manier van internetbankieren" dan wel "een oude manier" vinden, maar ik ken persoonlijk nog tientallen mensen die nog nooit aan internetbankieren deden, en die dat zelfs voor geen jota vertrouwen. En dat zijn bijlange niet alleen maar 60plussers, hoor (zoals meestal verkeerdelijk verondersteld wordt).
Trouwens, ik zou geen eten willen geven aan alle jonge(re) mensen die de meest gesofistikeerde mobieltjes alleen maar gebruiken voor social media en selfies.
Ik vrees dat de meeste spaargidsleden een vertekend beeld hebben van de werkelijkheid: ik ken namelijk ook universitair geschoolden die niet (meer) mee zijn met de veranderende wereld van de banken.
Vandaag heb ik eens ingelogd in de klantenzone van BASE en één en ander gedeblokkeerd aan mijn inkomende berichten.Nefertari schreef: ↑2 maart 2022, 11:40 ...
Waarom dit bij mij niet (meer) lukt via SMS is mij nog steeds een raadsel.
Ik ga nu proberen uit te zoeken of het aan MeDirect ligt of aan mijn GSM. (Maar zoals ik gisteren al liet weten: na een onderling testje blijkt de ontvangst van normale SMS berichten prima te werken.)
Maar het krijgen van een SMS inlogcode MeDirect lukt nog altijd niet.
Heden, 03/03/2022 om 11h, heb ik aangelogd via het SMS-systeem, maar dat was met problemen. Ik heb een bijkomende SMS moeten vragen. De SMS komen wat traag door. Dit lijkt me toch een weinig betrouwbaar systeem. (provider Proximus)
Dit is een slechte raad. Ik heb een iPad (ja het is een “oude” van 2014) maar het is onmogelijk om te browsen op de Medirect-site (kan niet scrollen). Ik heb dit gemeld aan Medirect en men is daar aan het onderzoeken... Nochtans met andere bankaps of browsing geen problemen (Bolero, Kbc, Belfius, Keytrade, Santander, Rabo,...). Dus is dit vooral een probleem van Medirect/IPad.