MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
Ik heb het grootste deel van dit topic gelezen, echter, wat ik niet heb zien passeren is het ophalen van geld van deze rekening. Hier een quote uit de huidige Algemene Voorwaarden van Medirect:
Excuseer? Dus als ik daar een jaar 5000 per maand heb gespaard, dan heb ik - worst case - een jaar nodig voor mijn geld terug op te vragen?Geldopnamen kunnen te allen tijde worden gedaan van de MeDirect Maandsparen Max. De Bank behoudt zich evenwel de
mogelijkheid voor om de afnames te onderwerpen aan een termijn van vijf kalenderdagen wanneer zij 1.250 EUR
overtreffen en om de afnames te beperken tot 2.500 EUR per halve kalendermaand.
Dat zijn blijkbaar de voorwaarden om deze goede rentevoet te kunnen krijgen.
Als je sneller aan je geld wil kunnen geraken gebruik dan een van de talloze andere spaarmogelijkheden.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Hoe bedoelt u: 'een jaar nodig om mijn geld terug te vragen'?vinne73 schreef: ↑30 november 2020, 09:50 Ik heb het grootste deel van dit topic gelezen, echter, wat ik niet heb zien passeren is het ophalen van geld van deze rekening. Hier een quote uit de huidige Algemene Voorwaarden van Medirect:
Excuseer? Dus als ik daar een jaar 5000 per maand heb gespaard, dan heb ik - worst case - een jaar nodig voor mijn geld terug op te vragen?Geldopnamen kunnen te allen tijde worden gedaan van de MeDirect Maandsparen Max. De Bank behoudt zich evenwel de
mogelijkheid voor om de afnames te onderwerpen aan een termijn van vijf kalenderdagen wanneer zij 1.250 EUR
Stel dat Me Direct per direct haar maandsparen stopt, dan loopt de getrouwheidsrente natuurlijk gewoon door tot u die verworven hebt voor alle stortingen uit het verleden.
In de veronderstelling dat u maandelijks telkens het maximum van 5,000 euro gestort hebt (aan het begin van elke maand bv), dan vervalt er ook maandelijks 5000 euro als het ware. U kan die dan toch gewoon afhalen in 2 keer dan? 1 keertje de dag na verwerving (2,500 euro), de rest na 14 dagen (de andere 2,500 euro)?
Waarna de volgende maand begint en u opnieuw in 2 keer uw maximum spaarbedrag van 5,000 euro kan terugtrekken...
Het is inderdaad iets complexer dan het in 1 keertje te doen, maar daar gaat toch helemaal geen jaar over zoals u zei?
Gewoon max 2,500 euro op de vervaldag zelf, de rest van het bedrag 14 dagen later...
Vinne vermelde wel dat die een jaar lang 5000 euro per maand zou sparen. Dat is 60000 euro om af te halen he
Klopt. Het was maar een hypothetisch voorbeeld, maar toch.
Dit is met voorsprong het beste product om te sparen momenteel, toch qua opbrengst. Maar in een scenario waar je enige tijd wil sparen, maar dan zou willen investeren in vastgoed, wat misschien geen exotisch scenario is, dan is dit geen geschikte spaarrekening, gezien Medirect het afhalen kan beperken tot 5000 per maand. En ik vind dat het zo'n belangrijk minpunt is dat het misschien wel zou moeten vermeld worden op spaargids.be, en niet ergens verstopt in die Algemene Voorwaarden.
Dit is met voorsprong het beste product om te sparen momenteel, toch qua opbrengst. Maar in een scenario waar je enige tijd wil sparen, maar dan zou willen investeren in vastgoed, wat misschien geen exotisch scenario is, dan is dit geen geschikte spaarrekening, gezien Medirect het afhalen kan beperken tot 5000 per maand. En ik vind dat het zo'n belangrijk minpunt is dat het misschien wel zou moeten vermeld worden op spaargids.be, en niet ergens verstopt in die Algemene Voorwaarden.
Die beperking op afhalingen is niet specifiek voor Medirect. Als je liever gewoon 0,11 hebt kan je bij fortis terecht, met dezelfde beperking. Denk dat dit misschien wel zo is bij alle banken.
Ik deed in april 2020 een overschrijving van 5000€ vanuit de Max naar een externe rekening en dat ging probleemloos, en het gebeurde helemaal niet in schijfjes.vinne73 schreef: ↑30 november 2020, 09:50 Ik heb het grootste deel van dit topic gelezen, echter, wat ik niet heb zien passeren is het ophalen van geld van deze rekening. Hier een quote uit de huidige Algemene Voorwaarden van Medirect:
Ik vermoed dat de clausule die hierboven wordt aangehaald, en die inderdaad in de algemene voorwaarden staat, kan ingeroepen worden door MeDirect als ze het om een of andere reden nodig achten. Het is alleszins geen automatisme.
In het worst case scenario zouden we, eens volgestort, via de Max dus inderdaad maar over 60.000€ per jaar kunnen beschikken.
Iets om rekening mee te houden. Is interessant om te weten.
Inderdaad. Als je goed naleest vind je dit bij alle banken. Key word is "de mogelijkheid".
Dat is om een bankrun te voorkomen, niet standard policy op alle transacties.
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... -bank.html
In het artikel van vandaag staat: "De vooruitzichten voor de spaarder zijn bij de winnaar dus even gunstig als vorig jaar. Bij de volgende rekeningen ligt ze wel lager. Merk daarbij op dat op de Dynamic Max-rekening hoogstens 30.000 euro kan worden gespaard."
Klopt het dat op de Maxrekening maar kan gespaard worden tot 30.000€? Ik vind daar nergens iets van terug op de website van MeDirect.
In het artikel van vandaag staat: "De vooruitzichten voor de spaarder zijn bij de winnaar dus even gunstig als vorig jaar. Bij de volgende rekeningen ligt ze wel lager. Merk daarbij op dat op de Dynamic Max-rekening hoogstens 30.000 euro kan worden gespaard."
Klopt het dat op de Maxrekening maar kan gespaard worden tot 30.000€? Ik vind daar nergens iets van terug op de website van MeDirect.
Lila B schreef: ↑26 december 2020, 16:40 https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... -bank.html
Omlaag scrollen staat het klaar en duidelijk.
Dynamic spaar rekening.
https://www.medirect.be/nl-be/sparen/spaarrekeningen
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
"Dynamic-Max" ?!? Foutje van de auteur volgens mij ...Lila B schreef: ↑26 december 2020, 16:40 https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... -bank.html
Ok, bedankt allebei.
Dus: Dynamic Sparen tot 30.000€, maandsparen Max onbeperkt. Ben weer gerust.
Dus: Dynamic Sparen tot 30.000€, maandsparen Max onbeperkt. Ben weer gerust.
Omdat je drie keer per jaar een bedrag (van minstens € 500) mag overschrijven tussen 2 spaarrekeningen, van dezelfde bank zonder verlies van van getrouwheidspremie, was ik volgende redenering aan het maken:
Je plaatste in januari 2020 een bedrag van minstens €15000 op een gewone spaarrekening (bv de Dynamic)
In 2021 schrijf je vanaf die rekening in januari, februari en maart telkens €5000 naar de maandspaarrekening.
Dan kun je in januari 2022 (of 2023,2024,...) toch het volledige bedrag van €15000 in één keer afhalen zonder verlies van de getrouwheidspremie? Dan moet je niet telkens een maand wachten om "maar" €5000 af te halen. Dan kun je direct de €15k tot je beschikking hebben zonder drie maanden te moeten wachten.
Of is er een regel uit hun regelement die ik over het hoofd zie?
Je plaatste in januari 2020 een bedrag van minstens €15000 op een gewone spaarrekening (bv de Dynamic)
In 2021 schrijf je vanaf die rekening in januari, februari en maart telkens €5000 naar de maandspaarrekening.
Dan kun je in januari 2022 (of 2023,2024,...) toch het volledige bedrag van €15000 in één keer afhalen zonder verlies van de getrouwheidspremie? Dan moet je niet telkens een maand wachten om "maar" €5000 af te halen. Dan kun je direct de €15k tot je beschikking hebben zonder drie maanden te moeten wachten.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat kan je inderdaad zo doen. Waarom je dat zou willen doen, is iets anders ;-)
Ik wil net de getrouwheidsperiode van mijn spaargelden enigszins gespreid over het jaar hebben.
Ik wil net de getrouwheidsperiode van mijn spaargelden enigszins gespreid over het jaar hebben.
Inderdaad - Er staat ergens in het reglement dat ME de afhalingen van de maandspaarrekening kan beperken tot 2500 per 2 weken. ( ref: ergens op dit forum)Denfi schreef: ↑26 december 2020, 18:17 Dan kun je in januari 2022 (of 2023,2024,...) toch het volledige bedrag van €15000 in één keer afhalen zonder verlies van de getrouwheidspremie? Dan moet je niet telkens een maand wachten om "maar" €5000 af te halen. Dan kun je direct de €15k tot je beschikking hebben zonder drie maanden te moeten wachten.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.