MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
Gisteren ook de mail ontvangen en even mijn spaarrekeningen nagekeken.
Voor mij betekent dit, dat ik begin november voor een laatste keer 5000 € kan overschrijven van mijn Dynamic naar mijn Maandsparen, en dan zit ik bijna aan het max van 50000 euro.
Wat ik mij afvraag: hoe zou dat dan gaan voor de spaarders die daar intussen al méér dan 50000 € opstaan hebben
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Die hebben gisteren dat deel naar Aion bank overgeschreven :-)
Als je de mail goed leest, zie je dat die spaarders dat bedrag mogen laten staan
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zet echter niet alles in op P2P-lending zou ik zeggen... een "garantie" klinkt mooi, maar is uiteindelijk ook maar wat het is ...Denfi schreef: ↑25 oktober 2021, 14:16 Vanaf november is er een maximale totale toelage van 50000 euro op deze rekening.
Bij hun twee andere rekeningen worden de rentevoeten lager.
Nu kasbons/termijn rekeningen en obligatie met lager risico ook niks meer opbregen, lijkt mij P2P met kapitaal garantie nog het enigste alternatief voor spaargeld.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als je de mail "gewoon" leest, ook
Ik ga er dan gemakshalve maar vanuit dat ze daarmee ook bedoelen dat "onder de huidige rentetarieven" ook geldt voor het bedrag boven 50.000 EUR.Als uw Maandsparen Max balans al de limiet van 50.000 EUR had overschreden, dan is het niet meer mogelijk om nog stortingen uit te voeren. U kan evenwel uw huidige balans (zelfs als dat bedrag meer dan 50.000 EUR is) op uw Maandsparen Max Sparen behouden en dat onder de huidige rentetarieven.
Edit:
Even rekenen...
Van 12/2019 t/m 03/2020 kon je in totaal 2.000 EUR storten.
Van 04/2020 t/m 10/2021 kon je in totaal 90.000 EUR storten.
Ik vraag me dan af hoeveel klanten Medirect heeft die dit hebben gedaan, waardoor ze deze maatregel nemen.
Ik kan me ook inbeelden dat de klanten die zover gaan ook de klanten zijn die enkel spaarrekeningen hebben en geen enkele belegging bij Medirect hebben... dat is natuurlijk niet de bedoeling van die "hoge" rente ...
Klopt,maar was ik ook niet van plan Maar ik denk dat ik wel iets meer ga investeren in p2p, ik overweeg look&fin.EarthNvstr1 schreef: ↑26 oktober 2021, 19:04Zet echter niet alles in op P2P-lending zou ik zeggen... een "garantie" klinkt mooi, maar is uiteindelijk ook maar wat het is ...Denfi schreef: ↑25 oktober 2021, 14:16 Vanaf november is er een maximale totale toelage van 50000 euro op deze rekening.
Bij hun twee andere rekeningen worden de rentevoeten lager.
Nu kasbons/termijn rekeningen en obligatie met lager risico ook niks meer opbregen, lijkt mij P2P met kapitaal garantie nog het enigste alternatief voor spaargeld.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vervolg: p2p-lending-t30101-90.html#p525995Denfi schreef: ↑26 oktober 2021, 20:50Klopt,maar was ik ook niet van plan Maar ik denk dat ik wel iets meer ga investeren in p2p, ik overweeg look&fin.EarthNvstr1 schreef: ↑26 oktober 2021, 19:04 Zet echter niet alles in op P2P-lending zou ik zeggen... een "garantie" klinkt mooi, maar is uiteindelijk ook maar wat het is ...
Zou iemand de integrale mail van MeDirect hier eens kunnen plaatsen?
Momenteel enkel nog ME12 rekening bij MeDirect (en waarschijnlijk daardoor mail niet ontvangen?) en binnenkort zijn de afhalingen daarvan een jaar geleden, dus zou wel handig zijn om te weten wat de opties zijn voor dat 'vrijgekomen' geld.
Momenteel enkel nog ME12 rekening bij MeDirect (en waarschijnlijk daardoor mail niet ontvangen?) en binnenkort zijn de afhalingen daarvan een jaar geleden, dus zou wel handig zijn om te weten wat de opties zijn voor dat 'vrijgekomen' geld.
Beste klant,Otto38 schreef: ↑27 oktober 2021, 10:57 Zou iemand de integrale mail van MeDirect hier eens kunnen plaatsen?
Wij bij MeDirect hechten veel waarde aan transparantie. Daarom informeren we u altijd over ingevoerde veranderingen die een impact kunnen hebben op uw geld. Dit geldt ook zo voor rentewijzigingen. De huidige lage rentes in de eurozone en het succes van onze spaarrekeningen dwingen ons om onze rentetarieven te herzien. Op die manier zorgen we voor een voorzichtig en gezond rentebeleid.
Nieuwe rentes voor Fidelity Sparen en Dynamic Sparen
Vanaf 1 november 2021 veranderen de rentetarieven op de Fidelity en Dynamic Sparen zoals aangegeven in onderstaande tabel. De getrouwheidspremies veranderen niet.
Huidige rentes Nieuwe rentes (vanaf 1/11/2021)
Basisrente Getrouwheidspremie Basisrente Getrouwheidspremie
Fidelity Sparen 0,05% 0,15% 0,01% 0,15%
Dynamic Sparen 0,30% 0,10% 0,20% 0,10%
Maximale storting voor Maandsparen Max
Vanaf 1 november 2021 zal de totale balans voor Maandsparen Max geplafonneerd worden op 50.000 EUR. De maandelijkse storting op deze spaarrekening blijft met 5.000 EUR onveranderd.
Bestaande klanten die houder zijn van Maandsparen Max kunnen verdere stortingen uitvoeren totdat de totale balans van 50.000 EUR is bereikt.
Gelieve er rekening mee te houden dat er slechts één Maandsparen Max spaarrekening per klant kan geopend worden.
Bedankt, Jintro!
Ik heb de door mij ontvangen e-mail (25/10) van MeDirect intussen al 2 keer herlezen, (1 keer "goed" en 1 keer "gewoon")EarthNvstr1 schreef: ↑26 oktober 2021, 19:08 Als je de mail "gewoon" leest, ook
...Als uw Maandsparen Max balans al de limiet van 50.000 EUR had overschreden, dan is het niet meer mogelijk om nog stortingen uit te voeren. U kan evenwel uw huidige balans (zelfs als dat bedrag meer dan 50.000 EUR is) op uw Maandsparen Max Sparen behouden en dat onder de huidige rentetarieven.
en de paragraaf over de overschreden limiet van 50000 € staat bij mij niet in die mail. Vandaar dus mijn eerdere vraag.
Misschien vond MeDirect dit in mijn situatie niet nodig omdat ik tóch het max bedrag niet meer kan overschrijden vóór 1 november. (Kan begin november nog net een laatste keer 5000 € bijschrijven.)
Betekent dit voor gehuwde koppels een plafond van max. 100.000 euro ?Jintro schreef: ↑27 oktober 2021, 11:38Beste klant,Otto38 schreef: ↑27 oktober 2021, 10:57 Zou iemand de integrale mail van MeDirect hier eens kunnen plaatsen?
Maximale storting voor Maandsparen Max
Vanaf 1 november 2021 zal de totale balans voor Maandsparen Max geplafonneerd worden op 50.000 EUR. De maandelijkse storting op deze spaarrekening blijft met 5.000 EUR onveranderd.
Bestaande klanten die houder zijn van Maandsparen Max kunnen verdere stortingen uitvoeren totdat de totale balans van 50.000 EUR is bereikt.
Gelieve er rekening mee te houden dat er slechts één Maandsparen Max spaarrekening per klant kan geopend worden.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Lijkt me per rekening, dus (edit: met een gemeenschappelijke rekening): nee.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 2 november 2021, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn echtgenoot en ikzelf hebben bij MeDirect elk een Maandspaarrekening op onze eigen naam.
Voor ons betekent dit dus dat we samen een plafond hebben van max. 100.000 €.
Een rekening openen is gratis.
Voor ons betekent dit dus dat we samen een plafond hebben van max. 100.000 €.
Een rekening openen is gratis.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: