MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
een doorlopende opdracht ofte d.o.
een d.o. is gene domiciel.
maar een platte kapotte batterij en dan nog geen tilt
Estate Guru believer.
OK : begrepen !
Dat zou inderdaad een goede oplossing zijn, indien ik ook regelmatig voldoende inkomsten binnenkreeg.
Maar dat is niet meer het geval bij mij; zodat ik soms op het einde van de maand sowieso al aan mijn spaarcenten moet zitten om rond te komen.
Ik moet dus telkens uitzoeken waar er ergens een bedrag vrijkomt (meestal termijnrekeningen), waarvan ik dan een deel zou kunnen overschrijven naar de maandspaarrekening.
En mijn papieren zakagenda heeft ook geen batterij
Als er per valutadatum van 30 december 500 euro is gestort, moet je dan wachten tot eind januari voor de volgende storting of mag dat gewoon per maand? Bv. Eens de 5de van de maand, de 29ste van de volgende, de 15 van de daarop volgende... Dat is me niet zo duidelijk.
Ik voer liever persoonlijk uit dan met doorlopende opdracht op gevaar af anders eens in rood te gaan.
Ik voer liever persoonlijk uit dan met doorlopende opdracht op gevaar af anders eens in rood te gaan.
--EDIT mod: het is niet nodig om een volledig bericht te quoten dat er net boven staat!--
Een d.o is een mooie vorm van sparen om u zelf in het gareel te houden met uitgaven.
En met een beetje moeite weet ik zelf wanneer in de loop van het jaar er een probleem zou kunnen zijn.
Weet perfect wanneer eender wat op elk moment in het jaar er iets dient betaald te worden.
Zijn pc hulp programs genoeg voor het eerste jaar wat tijd insteken in het ingeven en daarna is het simpel
om elk jaar bij te houden.
Een d.o is een mooie vorm van sparen om u zelf in het gareel te houden met uitgaven.
En met een beetje moeite weet ik zelf wanneer in de loop van het jaar er een probleem zou kunnen zijn.
Weet perfect wanneer eender wat op elk moment in het jaar er iets dient betaald te worden.
Zijn pc hulp programs genoeg voor het eerste jaar wat tijd insteken in het ingeven en daarna is het simpel
om elk jaar bij te houden.
Estate Guru believer.
Dat is zeker zo, maar soms zijn er maanden waar vadertje staat lasten oplegt uiteraard ken ik die maanden vooraf. Soms lopen dingen niet zoals gedacht: vorige maand band gescheurd . Dus twee te leggen, kost van 420 euro die niet was voorzien in die maand. Iedereen kent die dingen wel.
--EDIT mod: het is niet nodig om een volledig bericht te quoten dat er net boven staat!--
Ja dat kan een reden zijn maar bvb elke maand 100 € via een d.o naar een aparte rekening .
Probleempje zoals u vertelt wordt dan betaald van die rekening.
Hebben ook een rekening voor kledij elke maand een beetje en als solden gewoon losgaan.
Ja dat kan een reden zijn maar bvb elke maand 100 € via een d.o naar een aparte rekening .
Probleempje zoals u vertelt wordt dan betaald van die rekening.
Hebben ook een rekening voor kledij elke maand een beetje en als solden gewoon losgaan.
Estate Guru believer.
Je mag inderdaad variëren qua dag in de maand, ik heb eind december en begin januari gestort en dat lukte.DCM78 schreef: ↑6 januari 2020, 21:29 Als er per valutadatum van 30 december 500 euro is gestort, moet je dan wachten tot eind januari voor de volgende storting of mag dat gewoon per maand? Bv. Eens de 5de van de maand, de 29ste van de volgende, de 15 van de daarop volgende... Dat is me niet zo duidelijk.
Een eerste storting deed ik op 30 december en een tweede op 6 januari; dus dat kan perfect.
Voor februari en de volgende maanden, zal het bij mij ook afhangen van de omstandigheden: vb geld dat vrijkomt van andere (termijn, ME3, … ) rekeningen.
Een doorlopende opdracht is bij mij niet mogelijk omdat mijn maandelijks inkomen niet (meer) voldoende is om elke maand een bedrag van te kunnen sparen.
Voor februari en de volgende maanden, zal het bij mij ook afhangen van de omstandigheden: vb geld dat vrijkomt van andere (termijn, ME3, … ) rekeningen.
Een doorlopende opdracht is bij mij niet mogelijk omdat mijn maandelijks inkomen niet (meer) voldoende is om elke maand een bedrag van te kunnen sparen.
Zijn echte prutsers bij medirect.
Op 30 December overschrijving van Argenta en op 2 januari nog niets te zien.
Nieuwe overschrijving van Argenta op 2 januari en... vandaag krijg ik 500 EUR terug : die overschrijving van eind December is niet op tijd verwerkt !
2 keer bericht gestuurd en meerdere malen opgebeld maar dienst niet te bereiken!!!
Wat een amateurisme, Ik zal er niet lang klant blijven.
Op 30 December overschrijving van Argenta en op 2 januari nog niets te zien.
Nieuwe overschrijving van Argenta op 2 januari en... vandaag krijg ik 500 EUR terug : die overschrijving van eind December is niet op tijd verwerkt !
2 keer bericht gestuurd en meerdere malen opgebeld maar dienst niet te bereiken!!!
Wat een amateurisme, Ik zal er niet lang klant blijven.
Bij mij stond storting ook de volgende dag zichtbaar vanuit Keytrade. Normaal is Argenta snel met doorgeven van betalingen maar het jaareinde is altijd risicovol qua valutadata.
Ik stort regelmatig vanuit verschillende bankrekeningen naar MeDirect. Dit gebeurde vanuit de meeste banken correct, en het bedrag stond de volgende werkdag inderdaad op mijn rekening bij MeDirect. Twee bankinstellingen aarzelen echter altijd heel lang, meerdere dagen zelfs, om de bedragen door te storten. Bij mij komt dit altijd voor bij Argenta en bij Deutsche Bank. Mijn geld verdwijnt daar voor enkele dagen om dan mysterieus uit het niets enkele dagen later bij MeDirect weer op te duiken. Vandaar dat ik mijn Max gevoed heb via andere banken dan bovengenoemde.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb ook Argenta. En dat is ALTIJD de dag zelf of de dag (werkdagen) er na bij Medirect....
Misschien tijdstip van order ingeven oorzaak ?
Estate Guru believer.
--EDIT mod: het is niet nodig een volledig bericht te quoten dat er net boven staat!--
Ik heb gisteren twee verrichtingen gedaan naar MeDirect. Een van bij CKV en een van bij Argenta. De storting van CKV is netjes aangekomen bij MeDirect, die van Argenta niet. Ze is nochtans gisteren van de rekening verdwenen. Ik vind dat heel vervelend.
Ik heb gisteren twee verrichtingen gedaan naar MeDirect. Een van bij CKV en een van bij Argenta. De storting van CKV is netjes aangekomen bij MeDirect, die van Argenta niet. Ze is nochtans gisteren van de rekening verdwenen. Ik vind dat heel vervelend.