MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
blijft wel 0,05 + 0,65%. Dus na een jaar pas je rendement en dan blijft het nog relatief laag, gelet op de mogelijke inflaties.
Ook net de mail gekregen. Mijn noodfonds verhuisd alvast naar daar. Dat maakt het makkelijker en sneller in plaats van die kleine maandelijkse stortingen.
me direct
Hallo,...
MeDirect trekt de maximale inlage op zijn hoogrentende spaarrekening Maandsparen Max op van 500 euro per maand naar 5.000 euro per maand.Zouden daar geen addertjes onder het gras zitten en is dit wel veilig? Dacht dat die ook onder het belgische garantiefonds valt?
mvg
MeDirect trekt de maximale inlage op zijn hoogrentende spaarrekening Maandsparen Max op van 500 euro per maand naar 5.000 euro per maand.Zouden daar geen addertjes onder het gras zitten en is dit wel veilig? Dacht dat die ook onder het belgische garantiefonds valt?
mvg
In het spaaroverzicht op deze site staat per rekening ook het garantiefonds vermeld (klik hiervoor op het plusje achter de spaartarieven): https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ik dacht ook eerst dat ze precies de cash nodig hebben. Maar dan zou ik denken dat ze de 12 maanden-rekening weer zouden introduceren, of de termijnrekeningen nog aantrekkelijker maken. Dus ik weet niet goed wat te denken. Misschien speculatie op het feit dat er veel zijn die hun geld voor het verwerven van de getrouwheidspremie zouden terugtrekken?
- pluchebelegger
- Newbie
- Contacteer:
Moet dat eigenlijk “vers” geld zijn of kan je gewoon overboeken van een bestaande MD rekening?
Moet geen "vers" geld zijn. Gewoon overboeken van een bestaande MD geldrekening. Vandaag nog opwaarderen voor maart. Morgen overboeken voor april.pluchebelegger schreef: ↑31 maart 2020, 17:17 Moet dat eigenlijk “vers” geld zijn of kan je gewoon overboeken van een bestaande MD rekening?
Ik moet al heel veel moeite doen om maandelijks 500 euro te kunnen bijeensprokkelen, laat staan 5000 euro!
En dan nóg moet ik het hebben van bedragen die vrijkomen uit afgelopen termijnen, want maandelijks bijsparen van de inkomsten, lukt al lang niet meer.
En dan nóg moet ik het hebben van bedragen die vrijkomen uit afgelopen termijnen, want maandelijks bijsparen van de inkomsten, lukt al lang niet meer.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Bedoeling is natuurlijk dat om je te lokken en dan te overtuigen om in fondsen te gaan waarop ze een mooie fee krijgen.
Re: me direct
Hiermee houden ze hun klanten toch voor de zot!scarlet schreef: ↑31 maart 2020, 13:49 Hallo,...
mvg
Eventjes op een rijtje:
Eerst verlagen ze de rente op hun fidelity rekening naar 0,55% (2 oktober 2019)
Dan introduceren ze maandsparen: 0,70% rente, max 500 euro per maand (december 2019)
En nu verhogen ze de maandbeperking van 500 euro naar 5000 euro
Dat is flink met de klanten hun kl... rammelen. Wat moet een klant met bijna 100000 euro bij Medirect, waarvan een flink deel op de fidelityrekening, dan doen? Iedere maand 5000 euro overhevelen naar de maandspaarrekening om van de hogere rente te kunnen genieten! Kunnen ze rente van de fidelityrekening dan niet verhogen naar eveneens 0,70%. Dan moet je niet iedere maand telkens 5000 euro overhevelen. Hallo Medirect?
Op die maandspaarrekeningen zet je maand per maand een bedrag. Om optimaal getrouwheid te benutten, moet je het ook maand per maand afhalen en niet in 1 keer, want dan verlies je veel getrouwheidspremie. Daar rekent MD op.
Je stort bv. 12 maanden na elkaar 2500 euro. Na een jaar heb je 25000 euro. Op een zeker moment besluit je een nieuwe auto van 25000 euro te kopen en je haalt alles in 1x af.
- daar is dan 2500 bij die op 1 maand van verwerven getrouwheidspremie is, daar krijgt je alleen basisrente voor
- daar is dan 2500 bij die op 2 maanden van verwerven getrouwheidspremie is, daar krijgt je alleen basisrente voor
- daar is dan 2500 bij die op 3 maanden van verwerven getrouwheidspremie is, daar krijgt je alleen basisrente voor
…
- daar is dan 2500 bij die op 10 maanden van verwerven getrouwheidspremie is, daar krijgt je alleen basisrente voor
- daar is dan 2500 bij die op 11 maanden van verwerven getrouwheidspremie is, daar krijgt je alleen basisrente voor
- daar is dan 2500 bij die net getrouwheidspremie verworven heeft
Je stort bv. 12 maanden na elkaar 2500 euro. Na een jaar heb je 25000 euro. Op een zeker moment besluit je een nieuwe auto van 25000 euro te kopen en je haalt alles in 1x af.
- daar is dan 2500 bij die op 1 maand van verwerven getrouwheidspremie is, daar krijgt je alleen basisrente voor
- daar is dan 2500 bij die op 2 maanden van verwerven getrouwheidspremie is, daar krijgt je alleen basisrente voor
- daar is dan 2500 bij die op 3 maanden van verwerven getrouwheidspremie is, daar krijgt je alleen basisrente voor
…
- daar is dan 2500 bij die op 10 maanden van verwerven getrouwheidspremie is, daar krijgt je alleen basisrente voor
- daar is dan 2500 bij die op 11 maanden van verwerven getrouwheidspremie is, daar krijgt je alleen basisrente voor
- daar is dan 2500 bij die net getrouwheidspremie verworven heeft
Dus niet meer of minder.
Hoge basis rente is te verkiezen boven getrouwheid premie.
Hoge basis rente is te verkiezen boven getrouwheid premie.
Estate Guru believer.
In een periode van voortdurende rentedalingen, kies ik toch voor een hoge getrouwheidspremie.
Tenzij natuurlijk, je vlug over je centen wil beschikken ...
Tenzij natuurlijk, je vlug over je centen wil beschikken ...
Het beste is uiteraard om verschillende soorten spaarrekeningen te hebben; minstens twee:
-één met hoge getrouwheidspremie voor bedragen waarvan je weet dat je ze minstens 1 jaar kunt missen;
-en één met een hoge basisrente voor bedragen die nodig kunnen zijn voor onverwachte aankopen.
Platin en Rombout hebben dus beiden een beetje gelijk én beiden een beetje ongelijk.
Voor de MeDirect Maandspaarrekening is inderdaad wat boekhoudwerk nodig om er het maximum aan rentes uit te halen.
Maar ik neem aan dat wie hiermee begint dat ook ingecalculeerd heeft.
Dit soort rekeningen dient dus niet om bvb te sparen voor een auto. Voor wie zijn zaken goed opvolgt, is dit wél meegenomen, want momenteel vind men niet veel beter dan 0,70% op 1 jaar.
-één met hoge getrouwheidspremie voor bedragen waarvan je weet dat je ze minstens 1 jaar kunt missen;
-en één met een hoge basisrente voor bedragen die nodig kunnen zijn voor onverwachte aankopen.
Platin en Rombout hebben dus beiden een beetje gelijk én beiden een beetje ongelijk.
Voor de MeDirect Maandspaarrekening is inderdaad wat boekhoudwerk nodig om er het maximum aan rentes uit te halen.
Maar ik neem aan dat wie hiermee begint dat ook ingecalculeerd heeft.
Dit soort rekeningen dient dus niet om bvb te sparen voor een auto. Voor wie zijn zaken goed opvolgt, is dit wél meegenomen, want momenteel vind men niet veel beter dan 0,70% op 1 jaar.