MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
Test Aankoop heeft die rekeningen met hoge getrouwheidspremie eens afgekraakt. Hun redenering was als volgt: "Stel, je spaart een jaar lang iedere maand 500 euro en na een jaar haal je alles in een keer af. Dan krijg je maar ... euro interest, dat is ...% en dus niet wat de banken beloven. Je reinste boerenbedrog."
Ik weet niet of Test Aankoop gewoon dom was of dat ze die rekening met opzet in een verkeerd daglicht wilden stellen. Maar zo spaar je niet op een rekening met hoge getrouwheidspremie en lage basisinterest. Natuurlijk dat die rekening dan niets opbrengt.
Ik weet niet of Test Aankoop gewoon dom was of dat ze die rekening met opzet in een verkeerd daglicht wilden stellen. Maar zo spaar je niet op een rekening met hoge getrouwheidspremie en lage basisinterest. Natuurlijk dat die rekening dan niets opbrengt.
Getrouwheids premie is iets waar de banken mee gokken , dat ze die niet moeten uit betalen.
Waarom zou men anders de instap bedragen beperken per maand.
En als ge daar iets van wil afhalen en premie niet verliezen is dag naar datum werk
Dus het nut van bvb 500 € per keer afhalen .
Waarom zou men anders de instap bedragen beperken per maand.
En als ge daar iets van wil afhalen en premie niet verliezen is dag naar datum werk
Dus het nut van bvb 500 € per keer afhalen .
Estate Guru believer.
Het kan meer zijn dan 500 euro per keer. Als je bijvoorbeeld al vier jaar spaart is het ineens 2.000 euro per keer.
Als ik mij niet vergis is het 5.000€ per maand... Onlangs gewijzigd... dacht ik toch?
Stel dat je op 1 april, mei, juni en 1 juli 2020 telkens 5.000 euro stort. Dan niets meer.
Op 1 januari 2022 wil je al je geld afhalen. Dan heb je toch het maximale eruit gehaald, toch?
Op 1 januari 2022 wil je al je geld afhalen. Dan heb je toch het maximale eruit gehaald, toch?
Nee, het maximale haal je eruit wanneer je 5.000 euro afhaalt in april 2022 en nog eens in mei, juni en juli. Je moet ervoor zorgen dat iedere storting 12 maanden of een veelvoud daarvan op de rekening gestaan heeft. Pas na 12 maanden is de getrouwheidspremie verworven, waarna een nieuwe periode van 12 maanden begint.
Stort in April, Mei en Juni telkens 5.000€, dan heb je toch per 01Juli 2021 de volledige intrest op jouw rekening? Of maak ik een denkfout?
Doemen.
Dat wist ik dus totaal niet. Dat moet ik eens herbekijken dan. Dan maar na 12 maanden overboeken naar gewone spaar van medirect.
Dat wist ik dus totaal niet. Dat moet ik eens herbekijken dan. Dan maar na 12 maanden overboeken naar gewone spaar van medirect.
Dat maandsparen is veel te complex en weinig transparent. Je bent bijna verplicht telkens aan MeDirect te vragen wanneer je geld kan afboeken zonder verlies. Eenvoud zou hun sieren. Ingewikkeldheid wekt argwaan!
Complex denk van niet ga maar eens kijken op uw eventuele rekening.
Alles staat daar heel proper met vervaldagen en wanneer rente op rekening.
Dus oogjes open en ge kunt het zelf uitvoeren.
Estate Guru believer.
Pf .... sukkelaar ... blijf maar bij jouw grootbank. Daar is alles transparant. 0 euro intrest is misschien voor iemand als jij eenvoudig genoeg om te begrijpen.
Vlamingen en financiën. Het blijft een moeilijke combinatie.
Net zoals bij alle andere banken, kan men een simulatie opvragen om te zien hoeveel rente men zou verliezen bij eventuele opvraging van een deel of het geheel.
Nu staat het er ook bij. Maximale rente op die dag. Je kan ook altijd een simulatie doen dag per dag, automatisch krijg je een resultaat.
Heeft er altijd al bij gestaan op het plusje drukken he.
Estate Guru believer.