MeDirect: nieuwe klant worden
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: MeDirect: nieuwe klant worden
Zou jij dan bereid zijn om zoïets delicaats (een nieuwe bankrekening openen) te gaan doen op een openbare computer in de BIB?
Ik citeer hieronder wat ik daar nog vóór jouw opmerking over schreef:
Dat zou dan spijtig zijn voor MeDirect, want het is algemeen bekend dat het nét oudere mensen zijn die de grootste spaarbedragen op spaarrekeningen staan hebben.
Dat is uiteraard je goed recht, Nefertari. Maar de technologie en het bankieren veranderen voortdurend en wie niet meer mee wil of kan, heeft tot minder en minder toepassingen toegang en valt uiteindelijk helemaal uit de boot.
Dat is zó voor "spaarrekeningen voor onbepaalde duur" (=gewone spaarrekening).
-Maar voor termijnrekeningen met vaste vervaldag wordt (ingeval van opzeg) alles uitbetaald zodra de vervaldag bereikt is.
-En bij spaarrekeningen "met opzegperiode" zoals ME3, ME6, ME12, wordt (ingeval van opzeg) alles uitbetaald zodra de opzegperiode uit is.
Ik denk dat bedoeld wordt dat je een selfie kunt maken in de bibliotheek, niet dat je een bankrekening kunt openen.
Kan zijn, maar MeDirect vraagt niet zomaar een foto op te sturen, maar een " selfie in realtime ".
Als ik het goed begrepen heb, dan betekent "in realtime" in dit geval, dat je die moet doorsturen terwijl je online je nieuwe bankrelatie aan het openen bent.
Correct me if I'm wrong.
man man man, zo ne poespas en mizerie om een rekening te openen, en er je geld te zetten.. Wa gaat dat dan ni zijn om je geld terug te krijgen,nog méér poespas??? Het zal dan altijd wel aan de klant liggen als er iets verkeerd loopt...
Wegblijven van die rommel...
Wegblijven van die rommel...
Je hebt gelijk, Nefertari.
"Ik kan geen selfie in realtime maken. Kan ik een MeDirect klant worden?
Helaas is het niet mogelijk om een MeDirect klant te worden als u niet de mogelijkheid heeft om een selfie te maken via een smartphone of via de camera op uw laptop of computer (bijv. webcam)."
"Ik kan geen selfie in realtime maken. Kan ik een MeDirect klant worden?
Helaas is het niet mogelijk om een MeDirect klant te worden als u niet de mogelijkheid heeft om een selfie te maken via een smartphone of via de camera op uw laptop of computer (bijv. webcam)."
Van een bank die geen "loketdiensten" heeft,moet je wegblijven.
Als er iets misloopt kan je daar altijd terecht.
En als er géén loketdienst is,moet je alles online of via tel.regelen.
Hun systemen worden alsmaar ingewikkelder,kun je alles zelf oplossen als er iets mis loopt.
Als er iets misloopt kan je daar altijd terecht.
En als er géén loketdienst is,moet je alles online of via tel.regelen.
Hun systemen worden alsmaar ingewikkelder,kun je alles zelf oplossen als er iets mis loopt.
Als ik hier lees hoeveel moeite slachtoffers van phishing moeten doen om hun geld terug te krijgen heb ik ook geen vertrouwen meer in loketbanken.
Momenteel ben ik (nog) bij 3 internetbanken: Rabobank, Keytrade en MeDirect, en ik heb daar nooit problemen mee gehad.
De enige bank met kantoren waar ik (nog) bij ben is Argenta, en daar erger ik mij regelmatig over omdat ze daar verwachten dat ik voor alle onnozelheden naar het kantoor kom (dat vér buiten de gemeente en niet op mijn weg ligt).
Elke bank gebruik(te) ik voor de activiteiten waarvoor ze goed zijn (of waren).
Ik ben zéker van plan om ook in de toekomst bij internetbanken te blijven, maar ik denk dat ik stillekes-aan toch één en ander ga herbekijken.
Als MeDirect (waar ik intussen al 6 jaar klant ben) in deze zin blijft verder evolueren of voor hun bestaande klanten dezelfde eisen zouden stellen, dan heb ik geen zin om daar nog langer te blijven. (Hun huidige rentes maken het grote verschil niet meer.)
Da kan je niet vergelijken met je dagelijks bankieren toestanden..
phising is een geval appart..
Mensen geven het altijd ni spontaan toe, maar persoonlijk denk ik dat ze ergens zelf in de fout zijn gegaan als hun rekening geplunderd wordt..
Bij Rabobank heb je een gelijkaardig probleem. Wil je daar klant worden dan moet je het online formulier invullen, afdrukken, ondertekenen en opsturen. Maar wat als je geen printer hebt?
@ludo: ik wil maar zeggen dat een grootbank even slecht is als een online bank als er problemen opgelost moeten worden.
Als je gewoon wil zwemmen en niet op die boot wil zitten kan dat helemaal geen kwaad.
Uiteraard heeft de eigenaar van die boot liever dat je een toegansticket koopt voor zijn rondritje.