Medirect: Nieuwe verhoging spaarrente
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Medirect: Nieuwe verhoging spaarrente
Ik ga ervan uit van niet. Die 3x met behoud van getrouwheidspremie is van spaarrekening naar spaarrekening en dit op jaarbasis (kalenderjaar van 01/01 tem 31/12).
"De overschrijving gebeurt tussen twee spaarrekeningen (van MeDirect).
De rekeningen hebben dezelfde eigenaar(s).
Het minimumbedrag van de overschrijving is €500.
De premieverwervingsperiode kan voor 3 overschrijvingen per spaarrekening behouden worden per kalenderjaar."
Er is op spaargids al wel een discussie geweest of die 3 overschrijvingen per vertrekkende of toekomende spaarrekening is.
-
- Full Member
- Contacteer:
Dus als ik het goed begrijp...luccc schreef: ↑4 februari 2023, 10:05Voor de basisrente is dit inderdaad zo.MountainTop schreef: ↑3 februari 2023, 18:48
Sorry, het ligt ongetwijfeld aan mij, maar waarom?
Als de rente op de rekening waarop je pas gestort hebt omhoog gaat, geniet je toch ook van die rente (vanaf datum ingang), of vergis is mij?
De getrouwheidspremie blijft de premie wanneer het geld op de rekening gekomen is; daarom kan het nuttig zijn om het geld 1 dag op een andere spaarrekening te plaatsen en dan terug op de originele te plaatsen.
Dit echter onder de voorwaarden hierboven beschreven.
01/03/2021 stort u geld op een spaarrekening.
Fictieve rente van 0.25 + 0.5.
15/06/2021 stijgt basis rente en getrouwheidspremie.
Fictieve rente van 0.5 + 1.
U krijgt vanaf 15/06 0.5 + 0.5
Mocht de getrouwheidspremie nog steeds 1% zijn op 01/01/2022 en 02/03/2022. Is er een scenario waar u dan wel de nieuwe getrouwheid premie krijgt zonder te moeten overschrijven? Bijvoorbeeld, bij start nieuw kalenderjaar of wanneer u geld meer dan een jaar op de spaarrekening gestaan heeft?
Of is u getrouwheidspremie voor altijd vastgeklikt op 0.5 (getrouwheidspremie op 01/03/2021) totdat u overschrijft naar een andere spaarrekening en dan de omgekeerde beweging maakt naar de originele rekening?
De getrouwheidspremie is niet voor altijd vastgeklikt. Ze is slechts voor een jaar vast vanaf het ogenblik van storting. Wanneer het jaar voorbij is krijgt u de getrouwheidspremie die op dat ogenblik van kracht is, weer voor een jaar.
-
- Full Member
- Contacteer:
De tarieven op hun website zijn aangepast. Maar die van de termijnrekeningen zijn hetzelfde gebleven. Daardoor brengt de Fidelity rekening na één jaar netto meer op dan een termijnrekening (1,33%).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb er net een zicht-, spaar- en beleggingsrek geopend. Termijnrek is er niet interessant wegens te lage tarieven.
Het was op een kwartier geregeld. Ik heb bij BNP al langer in wacht gestaan om een afspraak op kantoor te kunnen maken.
Morgen trouwens een afspraak bij BNP voor opening spaarrek, na 2 weken bellen en mailen. Die spaarrek is nu dus niet meer nodig![😂](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f602.svg)
2 vragen:
1)Hoe werkt basisrente? Stel dat ik vandaag 50k overschrijf van BNP naar MeDirect Dynamic met 0,8% jaarlijks. Binnen 2 maand haal ik die 50k er weer af. Heb ik dan 50k x 0,8% / 12 × 2 = 67 Eur?
2)Is een Belgische broker, dus geen gedoe met bestaan van rekeningen en TOB aangeven bij NBB?
Het was op een kwartier geregeld. Ik heb bij BNP al langer in wacht gestaan om een afspraak op kantoor te kunnen maken.
Morgen trouwens een afspraak bij BNP voor opening spaarrek, na 2 weken bellen en mailen. Die spaarrek is nu dus niet meer nodig
2 vragen:
1)Hoe werkt basisrente? Stel dat ik vandaag 50k overschrijf van BNP naar MeDirect Dynamic met 0,8% jaarlijks. Binnen 2 maand haal ik die 50k er weer af. Heb ik dan 50k x 0,8% / 12 × 2 = 67 Eur?
2)Is een Belgische broker, dus geen gedoe met bestaan van rekeningen en TOB aangeven bij NBB?
Inderdaad, na 2 maand 66,67 euro opbrengst basisrente.Orakel van Brakel schreef: ↑7 februari 2023, 09:43 Ik heb er net een zicht-, spaar- en beleggingsrek geopend. Termijnrek is er niet interessant wegens te lage tarieven.
Morgen trouwens een afspraak bij BNP voor opening spaarrek, na 2 weken bellen en mailen. Die spaarrek is nu dus niet meer nodig
2 vragen:
Hallo iedereen,
Hoe kan ik eigenlijk bij MEDirect van de ene spaarrekening (Fidelity) overzetten naar een andere (Dynamic)? Om dan de omgekeerde beweging te doen om van de verhoogde Fidelity rentes te kunnen genieten? Als ik iets wil overschrijven in het MEDirect systeem, dan laat hij me enkel toe om geld over te schrijven naar/van mijn MEDirect zichtrekening...
Alvast bedankt voor een eventuele tip.
Groeten,
Peter
Hoe kan ik eigenlijk bij MEDirect van de ene spaarrekening (Fidelity) overzetten naar een andere (Dynamic)? Om dan de omgekeerde beweging te doen om van de verhoogde Fidelity rentes te kunnen genieten? Als ik iets wil overschrijven in het MEDirect systeem, dan laat hij me enkel toe om geld over te schrijven naar/van mijn MEDirect zichtrekening...
Alvast bedankt voor een eventuele tip.
Groeten,
Peter
Is het bedrag minimum 500 euro?
Ja, substantieel meer dan 500 euro.
Heb je dit jaar al drie overschrijvingen tussen spaarrekeningen gedaan?
Gelezen in de FAQs:
"Kan ik een bedrag overzetten van een gereglementeerde spaarrekening naar een andere gereglementeerde spaarrekening aangehouden bij MeDirect?
Om een bedrag te kunnen overzetten van een gereglementeerde spaarrekening naar een andere gereglementeerde spaarrekening, dient er een gemeenschappelijke rekeninghouder te zijn. Het maximale aantal toegestane transacties per kalenderjaar van het ene type naar het andere type gereglementeerde spaarrekening aangehouden bij MeDirect bedraagt 3 en een minimumbedrag van 500 euro is van toepassing voor elke overdracht."
Gelezen in de FAQs:
"Kan ik een bedrag overzetten van een gereglementeerde spaarrekening naar een andere gereglementeerde spaarrekening aangehouden bij MeDirect?
Om een bedrag te kunnen overzetten van een gereglementeerde spaarrekening naar een andere gereglementeerde spaarrekening, dient er een gemeenschappelijke rekeninghouder te zijn. Het maximale aantal toegestane transacties per kalenderjaar van het ene type naar het andere type gereglementeerde spaarrekening aangehouden bij MeDirect bedraagt 3 en een minimumbedrag van 500 euro is van toepassing voor elke overdracht."
Hun rekenmachine / Details getrouwheidspremie zijn bij mij volledig BS.
Krijg er kop nog staart aan.
Iemand hetzelfde? Oplossing gevonden?
Krijg er kop nog staart aan.
Iemand hetzelfde? Oplossing gevonden?
Bedankt voor de reactie!
Ik het voorbije jaar slechts 1 bedrag uitgewisseld tussen beide rekeningen (dus op beide rekeningen telkens 1 inkomende en 1 uitgaande storting).
Ik het voorbije jaar slechts 1 bedrag uitgewisseld tussen beide rekeningen (dus op beide rekeningen telkens 1 inkomende en 1 uitgaande storting).
Bij Medirect weten ze het ook niet helemaal. Telefonisch krijg ik andere info dan per mail
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)