Medirect: Nieuwe verhoging spaarrente
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Medirect: Nieuwe verhoging spaarrente
De maandsparen max volgt de renteverhoging precies niet….is het niet aangewezen om deze over te schrijven naar de fidelity rekening?
Zelf heb ik dat gedaan met het grootste deel dat op mijn Maandsparen rekening stond.
Een kleiner deel had ik gehouden om nog termijnrekeningen te kopen, als die rente steeg tenminste. Dat laatste is helaas niet gebeurd. Daarom heb ik dit weekend beslist om de helft te investeren in het obligatiefonds met vaste looptijd van R-Co Target 2028 IG (te krijgen bij MeDirect). Ik denk dat me dat meer gaat opbrengen.
Voor de andere helft zoek ik nog een alternatief.
Een kleiner deel had ik gehouden om nog termijnrekeningen te kopen, als die rente steeg tenminste. Dat laatste is helaas niet gebeurd. Daarom heb ik dit weekend beslist om de helft te investeren in het obligatiefonds met vaste looptijd van R-Co Target 2028 IG (te krijgen bij MeDirect). Ik denk dat me dat meer gaat opbrengen.
Voor de andere helft zoek ik nog een alternatief.
Wat gebeurt er met zo een fonds met vaste looptijd als de beurs net voor de vervaldatum crasht? Ben je je geld dan kwijt?
Ja maar, als het fonds op vervaldatum komt wordt alles toch verkocht en krijgt de belegger de opbrengst op zijn rekening gestort? Hij blijft die obligaties niet in portefeuille houden tot hun vervaldag.
Ik denk van wel, want dat is net het punt van zo'n vervaldag. Op de website van het fonds staat ook:
The sub-fund's management objective, at the time of subscription and until December 31, 2028, is to achieve a performance net of fees linked to the current yields on bonds maturing in 2028 by investing exclusively in investment grade securities. The average maturity of the portfolio will be between January and December 2028.
Maturing wil zeggen op vervaldag komen? Maar als alle obligaties tussen januari en december 2028 op vervaldag komen, heb je dat jaar dan niet een groeiende hoeveelheid cash die niets opbrengt en het gemiddeld jaarrendement naar beneden haalt?
Wij delen u graag mee dat wij besloten om de rente op enkele van onze MeDirect Spaarrekeningen op te trekken. De nieuwe rente op deze Spaarrekening gaat in vanaf 31/05/2023.
Naam van de Spaarrekening: MeDirect Fidelity Sparen
Aangepaste rente vanaf 31/05/2023
0,50% 1,50%
0,50% 1,50%
We gaan dus weer voor een paar dagen switchen, zeker als het zover is.bryanv schreef: ↑25 mei 2023, 12:52 Wij delen u graag mee dat wij besloten om de rente op enkele van onze MeDirect Spaarrekeningen op te trekken. De nieuwe rente op deze Spaarrekening gaat in vanaf 31/05/2023.
0,50% 1,50%
Helaas is dat bij MeDirect een ware calvarietocht!burgundy schreef: ↑25 mei 2023, 16:35We gaan dus weer voor een paar dagen switchen, zeker als het zover is.bryanv schreef: ↑25 mei 2023, 12:52 Wij delen u graag mee dat wij besloten om de rente op enkele van onze MeDirect Spaarrekeningen op te trekken. De nieuwe rente op deze Spaarrekening gaat in vanaf 31/05/2023.
0,50% 1,50%
Hun rentecalculator toont ook geen samengestelde interesten, enkel de nieuwe hogere rentevoet (die dus maar deels geldt), dus je kan het eigenlijk ook niet echt checken of het allemaal klopt nadat je enkele dagen bezig bent geweest...
Uit ervaring weet ik dat het nogal eens misloopt en ze het als een nieuwe stortingen beschouwen, waarbij ze de hogere rentevoet geven, weliswaar met een nieuwe (latere) valutadatum.
Vervolgens een heel gedoe om dat manueel aangepast te krijgen, en nog steeds geen bewijs dat het klopt, behalve de belofte dat ze dat dus zouden bijstorten.
Dat doen ze toch allemaal bewust, me dunkt?
Is trouwens niet in overeenstemming met de wet die stelt dat er een duidelijk (en correct) renteoverzicht moet zijn.
Als men inlogt (niet via app) staat er verworven interesten.
Bij Kbc moet men het aanvragen, en dan klopt het ......
Tijd dat men eens deftige transparante regels oplegt.
En of dat daar geen gaatjes inzitten?
Of er veel banken op dezelfde manier info geven als Me?
2 banken is al meer dan genoeg met elk hun eigen aparte regeltjes.
Nu ja gisteren een overschrijving van Kbc naar Lemon Way, centen zijn er nog niet wel al 3 telefoontjes onder het mom van
fraude voorkomen, afwijkend overschrijvingsprofiel, waarom betaling naar die rekening, enz.
Een overschrijving van Een Belgische naar een Franse is al verdacht??
Dus Kbc kan zich aan klacht verwachten wegens mislopen investeringen.
Benieuwd hoe ze daar op gaan reageren.
In verleden zo een overschrijvingen nooit een probleem.
Tijd voor een bank die zijn neus niet overal tussen steekt?
Maar welke?
Volgens mij is het de "overheid" die zijn neus overal wil insteken. Bankgeheim werd al eerder afgeschaft. Velen schreeuwen om een "Staatsbank": gelijke voorwaarden voor iedereen, Joepie.burgundy schreef: ↑25 mei 2023, 19:37Als men inlogt (niet via app) staat er verworven interesten.
Bij Kbc moet men het aanvragen, en dan klopt het ......
Tijd dat men eens deftige transparante regels oplegt.
En of dat daar geen gaatjes inzitten?
Of er veel banken op dezelfde manier info geven als Me?
2 banken is al meer dan genoeg met elk hun eigen aparte regeltjes.
Nu ja gisteren een overschrijving van Kbc naar Lemon Way, centen zijn er nog niet wel al 3 telefoontjes onder het mom van
fraude voorkomen, afwijkend overschrijvingsprofiel, waarom betaling naar die rekening, enz.
Een overschrijving van Een Belgische naar een Franse is al verdacht??
Dus Kbc kan zich aan klacht verwachten wegens mislopen investeringen.
Benieuwd hoe ze daar op gaan reageren.
In verleden zo een overschrijvingen nooit een probleem.
Tijd voor een bank die zijn neus niet overal tussen steekt?
Maar welke?
Gaan we nu weer honderd vragen krijgen over de drie overschrijvingen-regel?Nieuwe verhoging spaarrente
Ik had ergens in maart 2023 één proportionele overschrijving gedaan van mijn saldo van een dynamic sparen naar een fidelity. Als ik nu check, lijken de GP data van verwerving wel te kloppen. Maar je kan inderdaad niet zien of het GP bedrag zelf klopt. Dat moet je dan zelf gaan narekenen met de verschillende GP %. Heb ik nog niet gedaan.inquirer schreef: ↑25 mei 2023, 18:37Helaas is dat bij MeDirect een ware calvarietocht!
Hun rentecalculator toont ook geen samengestelde interesten, enkel de nieuwe hogere rentevoet (die dus maar deels geldt), dus je kan het eigenlijk ook niet echt checken of het allemaal klopt nadat je enkele dagen bezig bent geweest...
Uit ervaring weet ik dat het nogal eens misloopt en ze het als een nieuwe stortingen beschouwen, waarbij ze de hogere rentevoet geven, weliswaar met een nieuwe (latere) valutadatum.
Vervolgens een heel gedoe om dat manueel aangepast te krijgen, en nog steeds geen bewijs dat het klopt, behalve de belofte dat ze dat dus zouden bijstorten.
Dat doen ze toch allemaal bewust, me dunkt?
Is trouwens niet in overeenstemming met de wet die stelt dat er een duidelijk (en correct) renteoverzicht moet zijn.
Zouden ze hun leven (voor een stuk) gebeterd hebben ?