Medirect: Nieuwe verhoging spaarrente
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Medirect: Nieuwe verhoging spaarrente
Ik moet hier al compleet op terug komen. Ik heb nu nog eens mijn GP overzicht bekeken en vergeleken met het vorige. En raar maar waar, stortingen die dreigen op vervaldatum te komen en waar ze dus effectief GP voor zouden moeten betalen, zijn ineens uit het overzicht verdwenen of zijn zo ongeveer gedecimeerd. Niet te geloven toch?mver schreef: ↑26 mei 2023, 14:53Ik had ergens in maart 2023 één proportionele overschrijving gedaan van mijn saldo van een dynamic sparen naar een fidelity. Als ik nu check, lijken de GP data van verwerving wel te kloppen. Maar je kan inderdaad niet zien of het GP bedrag zelf klopt. Dat moet je dan zelf gaan narekenen met de verschillende GP %. Heb ik nog niet gedaan.inquirer schreef: ↑25 mei 2023, 18:37
Helaas is dat bij MeDirect een ware calvarietocht!
Hun rentecalculator toont ook geen samengestelde interesten, enkel de nieuwe hogere rentevoet (die dus maar deels geldt), dus je kan het eigenlijk ook niet echt checken of het allemaal klopt nadat je enkele dagen bezig bent geweest...
Uit ervaring weet ik dat het nogal eens misloopt en ze het als een nieuwe stortingen beschouwen, waarbij ze de hogere rentevoet geven, weliswaar met een nieuwe (latere) valutadatum.
Vervolgens een heel gedoe om dat manueel aangepast te krijgen, en nog steeds geen bewijs dat het klopt, behalve de belofte dat ze dat dus zouden bijstorten.
Dat doen ze toch allemaal bewust, me dunkt?
Is trouwens niet in overeenstemming met de wet die stelt dat er een duidelijk (en correct) renteoverzicht moet zijn.
Zouden ze hun leven (voor een stuk) gebeterd hebben?
Ik heb een bericht gestuurd en ze geven grif toe dat het fout loopt. Ze zijn er mee bezig, maar het "is gevoelig" en het "zal wel enige tijd duren".
Jammer dan als het gevoelig ligt voor hen. Dit soort fouten kan je je als bank niet permitteren. Ik raad iedereen aan om alles goed zelf te checken!
Als het werkelijk klopt wat je hier schrijft, is dat ronduit bewust gepleegde diefstal. Dat er een fout in de berekening kan zitten is nog aannemelijk, de wetgeving omtrent dat overschrijven met behoud van GP is nu eenmaal gemakkelijker uit te leggen dan het foutloos te programmeren en te visualiseren in een GP overzicht. Maar als bedragen effectief gedecimeerd worden zo vlak voor het verwerven van de GP lijkt dat meer op een bewuste misschien zelfs manueel uitgevoerde handeling.mver schreef: ↑2 juli 2023, 19:11
Ik moet hier al compleet op terug komen. Ik heb nu nog eens mijn GP overzicht bekeken en vergeleken met het vorige. En raar maar waar, stortingen die dreigen op vervaldatum te komen en waar ze dus effectief GP voor zouden moeten betalen, zijn ineens uit het overzicht verdwenen of zijn zo ongeveer gedecimeerd. Niet te geloven toch?
Ik kan enkel maar aanraden alles goed bij te houden, en alvast klacht in te dienen naar de interne complaints dienst van medirect, en als deze niets oplossen in redelijke termijn, ombudsman.
Ik heb dit na maanden uiteindelijk onlangs gedaan, ivm verkeerde info in het getrouwheidspremieoverzicht.
Ik denk als iedereen dit doet bij wie de info verkeerd is zullen ze wel moeten orde op zaken stellen.
Intussen heb ik ook gemerkt dat het overzicht (uit het verleden) niet overeenstemt met de betaalde gp.
De klacht heeft trouwens totnogtoe niets veranderd, eens het dossier volledig is bij de de ombudsman heeft de bank 1 maand om zijn standpunt duidelijk te maken, binnenkort is die maand voorbij.
Ben benieuwd naar het resultaat, maar het probleem werd nooit ontkend door medirect.
Ik heb dit na maanden uiteindelijk onlangs gedaan, ivm verkeerde info in het getrouwheidspremieoverzicht.
Ik denk als iedereen dit doet bij wie de info verkeerd is zullen ze wel moeten orde op zaken stellen.
Intussen heb ik ook gemerkt dat het overzicht (uit het verleden) niet overeenstemt met de betaalde gp.
De klacht heeft trouwens totnogtoe niets veranderd, eens het dossier volledig is bij de de ombudsman heeft de bank 1 maand om zijn standpunt duidelijk te maken, binnenkort is die maand voorbij.
Ben benieuwd naar het resultaat, maar het probleem werd nooit ontkend door medirect.
-
- Newbie
- Contacteer:
Zelfde vraag.. Mijn spaargeld stond al op een MeDirect Fidelity rekening, ik heb eerder vandaag een Dynamic rekening geopend (twee gereglementeerde spaarrekeningen dus). Alles daar gezet, en terug naar Fidelity.pinkpanther schreef: ↑6 juni 2023, 18:38Ik heb net een overschrijving gedaan van dynamic naar fidelity. Het geld staat al op mijn fidelity rekening met als valutadatum 6/6. Ik zal het geld morgen of overmorgen terug overschrijven, maar ik snap niet waarom ik nog zou moeten wachten tot volgende week.burgundy schreef: ↑5 juni 2023, 10:53
Omdat Me dit zo bepaald heeft en je dan pas zeker bent.
Op een vrijdag van B naar A en zaterdag van A naar B vergeet het maar.
Zaterdag is geen bankwerkdag, de vrijdag wordt door Me pas maandag verwerkt.
Dus die vrijdag is dan pas op zijn vroegst dinsdag van A naar B.
Dus maandag en vrijdag als er geen feestdag is het eenvoudigst.
Ik lees hier dat je minstens een dag, en beter een week zou moeten wachten. Waarom?
-
- Newbie
- Contacteer:
Even copy paste uit dit topic: de-gereglementeerde-spaarrekening-t3160 ... ml#p574965:
* uitzondering behoud getrouwheidsperiode (bij overschrijving naar andere rekening)
- overdracht naar andere gereglementeerde spaarrekening van dezelfde (mede)titularis bij zelfde bank(merk)
- bedrag van de overdracht minimaal 500 EUR
- maximaal 3 keer per kalenderjaar per vertrekkende rekening
- getrouwheidspremie berekening pro rata temporis
Wil het stuk in vet zeggen dat ik nu slechts 1 van mijn 3 overschrijvingen gebruikt heb ipv 2 vd 3? (1 per vertrekkende rekening, ik heb overgeschreven van Fidelity naar Dynamic, terug naar Fidelity, dus twee bewegingen, één per rekening).
- bij overschrijving heen-en-weer: let op de valutadatums! (weer een dag later dan heen)
Ik ben dus nog niet mee met de redenering hierachter of de noodzaak hiervan.
Ook in de Q&A van MeDirect zelf staat daarover niks te lezen, zie screenshot van hun website in bijlage:
* uitzondering behoud getrouwheidsperiode (bij overschrijving naar andere rekening)
- overdracht naar andere gereglementeerde spaarrekening van dezelfde (mede)titularis bij zelfde bank(merk)
- bedrag van de overdracht minimaal 500 EUR
- maximaal 3 keer per kalenderjaar per vertrekkende rekening
- getrouwheidspremie berekening pro rata temporis
Wil het stuk in vet zeggen dat ik nu slechts 1 van mijn 3 overschrijvingen gebruikt heb ipv 2 vd 3? (1 per vertrekkende rekening, ik heb overgeschreven van Fidelity naar Dynamic, terug naar Fidelity, dus twee bewegingen, één per rekening).
- bij overschrijving heen-en-weer: let op de valutadatums! (weer een dag later dan heen)
Ik ben dus nog niet mee met de redenering hierachter of de noodzaak hiervan.
Ook in de Q&A van MeDirect zelf staat daarover niks te lezen, zie screenshot van hun website in bijlage:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Omdat je niet weet hoe de software van de bank exact werkt.snazzyloafers schreef: ↑1 augustus 2023, 14:58 Ik lees hier dat je minstens een dag, en beter een week zou moeten wachten. Waarom?
Je wil dus problemen vermijden zodat je die niet moet gaan aankaarten als het verkeerd loopt.
Een week ertussen is wat overdreven en weekend maakt ook niet uit.
Volgens mij zorg je er gewoon best voor dat de valudadatums verschillend zijn.
-
- Newbie
- Contacteer:
Maw anticiperen op slecht functionerende software bij de bank?
Al begrijp ik (zeker na lezen van bovenstaande berichten) de voorzichtigheid.
Ik heb na mijn overschrijven van en terug naar de Fidelity rekening, en bij ogenschijnlijk niet gewijzigde rentevoeten, ook even contact opgenomen met de helpdesk.. Zal hun respons hier ook even delen zodra ze erop terugkomen.
Al begrijp ik (zeker na lezen van bovenstaande berichten) de voorzichtigheid.
Ik heb na mijn overschrijven van en terug naar de Fidelity rekening, en bij ogenschijnlijk niet gewijzigde rentevoeten, ook even contact opgenomen met de helpdesk.. Zal hun respons hier ook even delen zodra ze erop terugkomen.
Daar zijn mogelijks drie redenen voor:snazzyloafers schreef: ↑1 augustus 2023, 14:58Zelfde vraag.. Mijn spaargeld stond al op een MeDirect Fidelity rekening, ik heb eerder vandaag een Dynamic rekening geopend (twee gereglementeerde spaarrekeningen dus). Alles daar gezet, en terug naar Fidelity.pinkpanther schreef: ↑6 juni 2023, 18:38
Ik heb net een overschrijving gedaan van dynamic naar fidelity. Het geld staat al op mijn fidelity rekening met als valutadatum 6/6. Ik zal het geld morgen of overmorgen terug overschrijven, maar ik snap niet waarom ik nog zou moeten wachten tot volgende week.
Ik lees hier dat je minstens een dag, en beter een week zou moeten wachten. Waarom?
- Putin;
- Trump;
- of corona.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En uiteraard ook rekening houden met je andere transacties, ja.
Zolang allebei slapende is het simpel.EarthNvstr1 schreef: ↑1 augustus 2023, 18:01En uiteraard ook rekening houden met je andere transacties, ja.
De een actief en de andere slapend is het een janboeltje.
-
- Full Member
- Contacteer:
Medirect verhoogt spaarrente verder.
Vanaf 13 september:
MeDirect Fidelity: 0,75% basisrente + 1,8% getrouwheidspremie
MeDirect Dynamic 1,4% basisrente + 0,4% getrouwheidspremie
Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20230908_93126065
Vanaf 13 september:
Ik ga toch liever voor een comfortrekening bij CKV met daaraan een termijnrekening van 2 jaar.CsqE2f97bL5CZa schreef: ↑8 september 2023, 10:56 Medirect verhoogt spaarrente verder.
Vanaf 13 september:
Netto 2,45% en met maandelijkse rente-uitbetaling. Loopt sinds 1 maand bij mij.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
@Yvanoff
Ben je zeker? Die 2,45% netto voor 2 jaar is tijdelijk van 24/8 tot 8/9. Een maand geleden was het tarief lager.
Ben je zeker? Die 2,45% netto voor 2 jaar is tijdelijk van 24/8 tot 8/9. Een maand geleden was het tarief lager.