MeDirect simulatie afhaling gereglementeerde spaarrekeningen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: MeDirect simulatie afhaling gereglementeerde spaarrekeningen
In ieder geval verwachten we (of ik toch) een antwoord van MeDirect ...
Het is altijd eerst de weg via de bank klachtendienst.EarthNvstr1 schreef: ↑27 april 2021, 20:40
Hierboven geeft inquirer dat ook aan, maar laat in het midden of dit online moet kunnen.
Dat lijkt me dus een mooie case voor FSMA om te bekijken en eventueel een uitspraak over te doen en/of MeDirect op de vingers te tikken.
Daarna kan men verder.
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Is MeDirect hier nog actief ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Blijkbaar niet ...
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Ik kan momenteel al heel het weekend geen overschrijvingen uitvoeren van eender welke medirect rekening naar een externe rekening buiten de bank. Voelt toch alsof ik wat gegijzeld wordt met mijn geld voor de moment.
Is dit probleem nog al voorgevallen?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat bedoel je exact ?miljonairtje schreef: ↑13 juni 2021, 21:58 Ik kan momenteel al heel het weekend geen overschrijvingen uitvoeren van eender welke medirect rekening naar een externe rekening buiten de bank. Voelt toch alsof ik wat gegijzeld wordt met mijn geld voor de moment.
Bv.:
- het is normaal dat je niet van "eender welke" rekening naar een externe rekening kan overschrijven
- het is normaal dat je tijdens het weekend niet "direct" kan overschrijven
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
- In kan gewoon geen rekening aanduiden om naar een externe bank over te schrijven noch een externe rekening invullen.EarthNvstr1 schreef: ↑13 juni 2021, 22:03 Wat bedoel je exact ?
Bv.:
- het is normaal dat je niet van "eender welke" rekening naar een externe rekening kan overschrijven
-Dat die overschrijving niet direct uitgevoerd wordt in het weekend begrijp ik, maar ik zou ze toch wel moeten kunnen ingeven lijkt me?
Ik heb een screenshot gemaakt, misschien maakt dit duidelijker wat ik bedoel.
Dit is bij het menu: overschrijvingen >naar externe rekening.
https://ibb.co/P9h61qd
Bedankt voor de snelle response btw.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Staat er meer dan 0 EUR op je zichtrekening ?
Probeer morgen nog eens en als het niet lukt, bel naar de helpdesk.
Probeer morgen nog eens en als het niet lukt, bel naar de helpdesk.
Overschrijven van eender welke naar externe gaat niet lukken.miljonairtje schreef: ↑13 juni 2021, 23:24- In kan gewoon geen rekening aanduiden om naar een externe bank over te schrijven noch een externe rekening invullen.EarthNvstr1 schreef: ↑13 juni 2021, 22:03 Wat bedoel je exact ?
Bv.:
-Dat die overschrijving niet direct uitgevoerd wordt in het weekend begrijp ik, maar ik zou ze toch wel moeten kunnen ingeven lijkt me?
Ik heb een screenshot gemaakt, misschien maakt dit duidelijker wat ik bedoel.
Dit is bij het menu: overschrijvingen >naar externe rekening.
https://ibb.co/P9h61qd
Bedankt voor de snelle response btw.
Overschrijven van Sr naar giro.
Daarna van giro naar externe werkte bij mij wel.
Estate Guru believer.
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb nog een Medirect gerelateerde vraag. Ik heb vorig jaar in juli een volledige opvraging gedaan van mijn ME12 rekening omwille van dalende rentevoetmededeling. Dit geld komt dus zeer binnenkort vrij. Maar hoe zit het met de rente die ondertussen nog werd opgebouwd?
Dien ik hier weer een jaar op te wachten met een nieuwe overschrijving of valt deze rekening gewoon af te sluiten met een storting van die restrente dan?
Dien ik hier weer een jaar op te wachten met een nieuwe overschrijving of valt deze rekening gewoon af te sluiten met een storting van die restrente dan?
Je rente zal op de rekening komen en om die af te halen zal het opnieuw 1 jaar duren.miljonairtje schreef: ↑14 juni 2021, 10:14 Ik heb nog een Medirect gerelateerde vraag. Ik heb vorig jaar in juli een volledige opvraging gedaan van mijn ME12 rekening omwille van dalende rentevoetmededeling. Dit geld komt dus zeer binnenkort vrij. Maar hoe zit het met de rente die ondertussen nog werd opgebouwd?
Ik ben eigenlijk al 2 jaar bezig met het volledig leeghalen van die rekening. Er staat nu nog 1 cent op dat binnen een paar maand beschikbaar komt.
Je kan ook gewoon de afsluiting van die rekening vragen. De interest wordt dan meteen overgeboekt....
Als je die rekening sluit en vraag aan Me direct richt, waarschijnlijk geen jaar wachten.miljonairtje schreef: ↑14 juni 2021, 10:14 Ik heb nog een Medirect gerelateerde vraag. Ik heb vorig jaar in juli een volledige opvraging gedaan van mijn ME12 rekening omwille van dalende rentevoetmededeling. Dit geld komt dus zeer binnenkort vrij. Maar hoe zit het met de rente die ondertussen nog werd opgebouwd?
En zou dit zeer zeker al vooraf vragen, bij vrijkomen afsluiten van die rekening.
Estate Guru believer.