NIBC Termijnrekening 4.05%
TIP
- Vincent2018
- Full Member
Re: NIBC Termijnrekening 4.05%
al 9 dagen intresten in de pocket p de NIBC termijn-rekeningen
Peet-bon nog tot 4 / 09 wachten 

"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Voor hoeveel heb je ingetekend? +1 miljoen?Vincent2018 schreef: ↑2 september 2023, 19:22 al 9 dagen intresten in de pocket p de NIBC termijn-rekeningen![]()
Peet-bon nog tot 4 / 09 wachten
![]()

-
- Hero Member
- Contacteer:
Uiteindelijk heb ik toch Staatsbons gekocht bij de Dienst van de Grootboeken, hoewel ik al geld naar NIBC had getransfereerd en voor een ander deel een afspraak met Argenta geboekt had (nadien terug afgezegd).mver schreef: ↑30 augustus 2023, 19:22 @ spaarfreakje Ging jij niet intekenen ? De productfiche is juist nu, maar bij het eigenlijke intekenen moet je wel 1 jaar en 2,835 % aanklikken. Komt de juiste info uiteindelijk in de online bankomgeving te staan als je dat aanklikt ? Ik vind het niet normaal dat bij het eigenlijke intekenen daar nog altijd de netto interest staat.
Reden: betere liquiditeit dan termijnrek op 9 maand of op 1 jaar.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Intresten zijn altijd bruto. NIBC heeft zijn eigen ruiten ingegooid.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het percentage RV is dat wat geldt op het moment van intrest-uitbetaling!
Dit klopt volgens mij niet helemaal.spaarfreakje schreef: ↑2 september 2023, 22:02 Het percentage RV is dat wat geldt op het moment van intrest-uitbetaling!
Je tekent vandaag in op een termijnrekening (tr), of dat nu nibc of een andere bank is, roerende voorheffing (rv) = 30%
Stel, morgen stijgt de rv naar 40% => je betaalt 40% rv bij intrest-uitbetaling;
Stel, morgen daalt de rv naar 20% => je betaalt 30% rv bij intrest-uitbetaling;
Een reden waarom ik nooit op kapitalisatie termijnrekeningen inteken.
Staan immers al terug zeer zeer laag daar, spijtig!
Dat RV ooit nog zou dalen is wishful thinking. Ik heb de verhoging eens persoonlijk ervaren bij een termijnrekening die ik had bij Goffin Bank (is dan uiteindelijk deel geworden van het Waregemse CKV) met een rekening voor 4 jaar. Hoeveel de intrestvoet bedroeg weet ik niet meer (ik denk 4 bruto) wanneer exact ook niet meer (zou het wel moeten kunnen opzoeken). Na bijna drie jaar veranderde de RV naar 30 procent. Ik vond en ik vind dat contractbreuk waaraan de bank niks kan doen. Gelukkig had ik voor maandelijkse intrest gekozen. De schade bleef beperkt maar heden vindt men deze formule bijna niet meer.J Lawieck schreef: ↑3 september 2023, 07:02Dit klopt volgens mij niet helemaal.spaarfreakje schreef: ↑2 september 2023, 22:02 Het percentage RV is dat wat geldt op het moment van intrest-uitbetaling!
Je tekent vandaag in op een termijnrekening (tr), of dat nu nibc of een andere bank is, roerende voorheffing (rv) = 30%
Stel, morgen stijgt de rv naar 40% => je betaalt 40% rv bij intrest-uitbetaling;
Stel, morgen daalt de rv naar 20% => je betaalt 30% rv bij intrest-uitbetaling;
Een reden waarom ik nooit op kapitalisatie termijnrekeningen inteken.
Vandaag nog eens termijnrekening bij Europabank geopend en volgens simulatie zou maandelijkse rente moeten kunnen maar bij afsluiten contract was enkel jaarlijks mogelijk.
CKV comfort rekening biedt maandelijkse rente uitbetaling. Ik dacht dat comfort wel vanaf 25.000€ is.
Crelan biedt ook maandelijkse uitbetaling.
Deutsche bank heb ik nu voor 3-maandelijkse uitbetaling gekozen. Ik ben niet zeker of ze ook maandelijks uitbetalen?
Crelan biedt ook maandelijkse uitbetaling.
Deutsche bank heb ik nu voor 3-maandelijkse uitbetaling gekozen. Ik ben niet zeker of ze ook maandelijks uitbetalen?