Medirect termijnrekening netto 2,55%
TIP
Re: Medirect termijnrekening netto 2,55%
Zo'n beleggingen doe je niet met geld dat je niet kunt missen, ook met rabobank kan er ten allen tijde iets mis gaan.J Lawieck schreef:Da's wat kort door de bocht. Als je in de tussentijd dat geld nodig had ... zoiets weet je niet op voorhand.
Maar eerlijk gezegd, ik wou dat ik toen ook een deel op tien jaar gezet had... dit jaar lopen er een aantal op 5 jaar af en het gaat pijn doen die te vervangen...
Maar ik volg al langer dezelfde procedure van Yaris, ik beperk me weliswaar tot de minimum inleg van 100€ en heb ik ook een maximum bedrag dat ik op 10 jaar kan missen. Ook maanden waar normale intrest uitbetaald wordt, doe ik geen termijnrekening open.
Ik heb wel een minimum percentage, onder de 3.05% (bruto) op 10 jaar mogen ze het vergeten
Bij Rabobank passen ze de rente meermaals per week aan, in de namiddag.
Met gespreid in de tijd kleine bedragen te beleggen kun je eigenlijk niet veel misdoen. De rente die je krijgt is dan ook wel klein, maar wie het kleine niet begeert ... En vele kleintjes maken een groot.
Wachten duurt altijd lang, maar je vraag is terecht. Mijn aanvraag is een week geleden opgestuurd, dus die zouden ze intussen kunnen verwerkt hebben. Ook het geld moeten ze via rabobank zeker al enkele dagen hebben. Een mail om te melden dat "ze er mee bezig zijn", lijkt me een goed idee.Jhn schreef:Iemand ervaring met klant worden?
Duurt het bij jullie ook zo lang?
Gewoon nog even afwachten zeker? Aan de telefoon waren ze zeer behulpzaam, want ik kon het elektronische formulier wel invullen maar niet afdrukken en ze hebben me dat per mail als .pdf gestuurd.
Succes en we houden elkaar op de hoogte via dit forum?
PS: ik heb 5000 euro en één jaar looptijd gekozen...
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Wat te denken van de termijnrekening van MeDirect op 1 jaar van bruto 2,80%.
Netto geeft dit 2,10 %.
Dit in plaats van een getrouwheid-spaarrekening dewelke je ook 1 jaar dient te laten staan?
Netto geeft dit 2,10 %.
Dit in plaats van een getrouwheid-spaarrekening dewelke je ook 1 jaar dient te laten staan?
Waarom kunnen ze dit en hoe doen ze het?
Ik ben iemand die erg wantrouwig is en kijk hier raar van op.
Alle banken zitten aan de helft winst?
Zou ook wel die 2.10 % willen maar?
tips
greetz
jempi25
Ik ben iemand die erg wantrouwig is en kijk hier raar van op.
Alle banken zitten aan de helft winst?
Zou ook wel die 2.10 % willen maar?
tips
greetz
jempi25
Op hun ME3 Spaarrekening bieden ze ook 2,10% netto, wel met een vooropzeg van 3 maanden.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Aangezien het momenteel gaat om een "teveel" aan cash, en er weinig alternatieven zijn, dan zou ik liever opteren voor die éénjarige termijnrekening.
Dit alles binnen de perken van het garantiestelsel natuurlijk !!
Die termijn van 3 maand vooropzeg, die moet je weeral bijkomend in het oog gaan houden ... bij al de andere eventuele data van "getrouwheids vervaldagen".
Als je uw geld gedurende 3 maand kunt missen, dan kunt ge het meestal ook wel een jaar missen.
En ... gezien de huidige tendens, en wanneer de "stunten" bij MeDirect wat zijn bekoeld en aangepast aan de concurrentie, zou er binnen 3 maand misschien nog wel eens een stukje rente kunnen afgaan.
Dit alles binnen de perken van het garantiestelsel natuurlijk !!
Die termijn van 3 maand vooropzeg, die moet je weeral bijkomend in het oog gaan houden ... bij al de andere eventuele data van "getrouwheids vervaldagen".
Als je uw geld gedurende 3 maand kunt missen, dan kunt ge het meestal ook wel een jaar missen.
En ... gezien de huidige tendens, en wanneer de "stunten" bij MeDirect wat zijn bekoeld en aangepast aan de concurrentie, zou er binnen 3 maand misschien nog wel eens een stukje rente kunnen afgaan.
Je moet het uiteraard zelf beslissen, ik zorg er gewoon voor dat je deze optie zeker ook eens bekeek. 
vaganzza[at]spaargids[punt]be
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Waarom stel je dezelfde vraag niet bij een tak 21 ? Hoe kunnen ze dat daar ?
Ik hoor je denken een tak 21 is voor 8 jaar vast.....in principe wel maar je kan er vroeger u
Ik hoor je denken een tak 21 is voor 8 jaar vast.....in principe wel maar je kan er vroeger u
Ik heb dezelfde redenering gevolgd. En als de rente ZOU stijgen, dan is een jaar toch snel voorbij. Bovendien krijg je de rente op die termijnrekening netto en bevrijdend. Bij die getrouwheid-spaarrekeningen moet je toch een beetje uitkijken om de belastingsvrije drempel aan rente op spaarrekeningen niet te overschrijden. U weet wel, max 1880 euro in 2013 en max 1900 euro in 2014 ...PJP schreef:Wat te denken van de termijnrekening van MeDirect op 1 jaar van bruto 2,80%.
Netto geeft dit 2,10 %.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
- beleggertje85
- Newbie

- Contacteer:
Ik was aan het denken om een termijnrekening op 3 jaar bij Medirect te nemen: rentevoet: 3,20% (bruto)
Is dit het overwegen waard? Of denken jullie dat die 3 jaar te lang is aan deze rentevoet?
Graag jullie bedenkingen
Is dit het overwegen waard? Of denken jullie dat die 3 jaar te lang is aan deze rentevoet?
Graag jullie bedenkingen
Ik heb ook de knoop doorgehakt en een aanvraag voor een termijnrekening gedaan.fidinda schreef:Wachten duurt altijd lang, maar je vraag is terecht. Mijn aanvraag is een week geleden opgestuurd, dus die zouden ze intussen kunnen verwerkt hebben. Ook het geld moeten ze via rabobank zeker al enkele dagen hebben. Een mail om te melden dat "ze er mee bezig zijn", lijkt me een goed idee...Jhn schreef:Iemand ervaring met klant worden?
Duurt het bij jullie ook zo lang?
Is het de bedoeling dat de eerste overschrijving direct gedaan wordt, tegelijk met het opsturen van de aanvraag-documenten ?
Zo heb ik het toch gedaan, en dat is zonder fout op die rekening terechtgekomen.
Bedankt Hyakari.
Ze hadden me intussen ook al een bevestigings e-mail gestuurd met de nodige info, maar ik had die pas later gezien.
Tot nu toe is alles vlot verlopen : nu is het afwachten of het vervolg ook goed loopt.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ze hadden me intussen ook al een bevestigings e-mail gestuurd met de nodige info, maar ik had die pas later gezien.
Tot nu toe is alles vlot verlopen : nu is het afwachten of het vervolg ook goed loopt.
Ik hou jullie op de hoogte.
Mijn aanvraag termijnrekening, overschrijving, etc.. is ook allemaal vlot verlopen.
Ik heb er ééntje op 4 jaar genomen, en een kleiner bedrag op 1 jaar.
Alles zonder de "garantie" drempel te oveschrijden!
Rest nu enkel hoe de solvabiliteit / kwaliteit van deze instelling verder verloopt.
Heeft iemand hierover een zicht in de toekomst ?
Ik zou niet graag nog eens de Kaupthing historie meemaken, ik heb daar ook nog staan toeteren aan het Shuman plein om onze centen terug te krijgen !
Ik heb er ééntje op 4 jaar genomen, en een kleiner bedrag op 1 jaar.
Alles zonder de "garantie" drempel te oveschrijden!
Rest nu enkel hoe de solvabiliteit / kwaliteit van deze instelling verder verloopt.
Heeft iemand hierover een zicht in de toekomst ?
Ik zou niet graag nog eens de Kaupthing historie meemaken, ik heb daar ook nog staan toeteren aan het Shuman plein om onze centen terug te krijgen !