Medirect termijnrekening netto 2,55%
TIP
Medirect termijnrekening netto 2,55%
Hallo,
De nieuwe termijnrekening van Me Direct garandeert een netto van 2,55% op 5 jaar. Momenteel denk ik dat dit één vd hoogste rentes is dat je op 5 jaar kan krijgen of vergis ik me hierin? Ik weet dat er bankgarantie is tot 100000€ vanuit Malta maar is dit veilig denken jullie, er is nog niet veel bekend over deze bank, is ook nog geen rating. Of beter nog wat wachten en kat uit de boom kijken nu de termijnrekeningen voorzichtig in de lift zitten? Graag jullie meningen.
De nieuwe termijnrekening van Me Direct garandeert een netto van 2,55% op 5 jaar. Momenteel denk ik dat dit één vd hoogste rentes is dat je op 5 jaar kan krijgen of vergis ik me hierin? Ik weet dat er bankgarantie is tot 100000€ vanuit Malta maar is dit veilig denken jullie, er is nog niet veel bekend over deze bank, is ook nog geen rating. Of beter nog wat wachten en kat uit de boom kijken nu de termijnrekeningen voorzichtig in de lift zitten? Graag jullie meningen.
Re: Medirect termijnrekening netto 2,55%
malta is een piepklein eiland en heeft dezelfde rating BBB als griekenland in 2009/2010 had.
Mediterranean Bank geeft 4% bruto op termijnrekening 5 jaar in Malta en heeft geen rating.
Mediterranean Bank geeft 4% bruto op termijnrekening 5 jaar in Malta en heeft geen rating.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Jim Rickards, auteur van Currency Wars en toch niet de eerste de beste, noemde vorige week uitdrukkelijk de banken in Malta in één en dezelfde adem als die van Griekenland, Ierland, Portugal en Cyprus. Hierbij moest ik direct aan MeDirect denken... De reden is vooral omdat het kleine banken zijn, met kleine impact en dus niet 'to-big-to-fail'.
https://www.youtube.com/watch?v=hXd9rziPNgY&#t=51m23sYou will see some smaller banks fail. And I think I would be particularly weary of banks in places like Greece, maybe Portugal, maybe Ireland to some extend and certainly Malta and we already know the Cyprus story.
MeDirect termijntekening
Ik ben van plan om voor kleine bedragen aan termijnsparen te doen bij MeDirect.
De aangeboden rente voor hun 5 jarige termijnrekeningen vind ik voldoende.
Wie heeft hier al ervaring mee bij hun?
Is dit risicovol omdat het een Maltese bank is?
De aangeboden rente voor hun 5 jarige termijnrekeningen vind ik voldoende.
Wie heeft hier al ervaring mee bij hun?
Is dit risicovol omdat het een Maltese bank is?
Re: MeDirect termijnrekening
Over MeDirect kan ik niets zeggen maar ik vind je plan een goed plan. Ik ga vanaf nu ook maandelijks sparen op een termijnrekening. Ik ga niet langer meer wachten op een stijging van de rente. Als de rente toch stijgt, des te beter, dan zullen de termijnrekeningen die ik vanaf dan aankoop ook meer opbrengen. Als de rente daalt dan heb ik al wat ik heb. En op die manier zal ik binnen een jaar een extra maandelijks inkomen verwerven.
Re: MeDirect termijntekening
Die 2,55 die zij netto op 5 jaar geven is in lijn met wat obligaties nu opbrengen.
Eigenaardig genoeg gaan de obligaties zo de deur uit, maar deze termijnrekening toch veel minder.
Eigenaardig genoeg gaan de obligaties zo de deur uit, maar deze termijnrekening toch veel minder.
Re: Maandelijkse termijnrekening
Zo, mijn eerste termijnrekening is aangekocht. Vanaf nu ga ik iedere maand hetzelfde bedrag in een termijnrekening beleggen.
MeDirect heeft nu zelfs op 1jaar een interessante termijnrekening (2,10% netto).
Is dit wel te vertrouwen?
Ik vind dat ze nogal concurrerend te werk gaan...
Daar ik ervaring heb met Kaupthing sta ik hier wat sceptisch tegenover...
Terecht? Of toch maar inpikken?
Is dit wel te vertrouwen?
Ik vind dat ze nogal concurrerend te werk gaan...
Daar ik ervaring heb met Kaupthing sta ik hier wat sceptisch tegenover...
Terecht? Of toch maar inpikken?
Iemand ervaring met klant worden?
Duurt het bij jullie ook zo lang?
Duurt het bij jullie ook zo lang?
Een kleine opmerking voor Yaris:
Je plan is een goed plan en klinkt heel rechtlijnig. Maar door de jaren heen sla je toch aan het shoppen tussen banken. Zo heb ik sedert de zomer 2011 geen enkele termijnrekening meer geopend bij rabobank, wegens te lage rente in vergelijking met de andere aanbieders. Bovendien kun je ook altijd je looptijd kiezen, en het zou me verwonderen als jij de ideale looptijd hebt bepaald en definitief hebt vastgelegd en die vanaf nu vele jaren gaat aanhouden?
En een mogelijke kritische bedenking is ook dat je steeds roerende voorheffing betaalt. Als ze stijgt, daalt je netto inkomen. Als ze daalt, organiseren we met de forumleden een feestje. Sommigen zullen pleiten voor een tak 21-verzekering, waar je jarenlang voorheffing uitspaart in ruil voor een verzekeringstaks van 2 procent.
Maar nogmaals: je plan is een goed plan en is zeker gebaseerd op je ervaring. Veel succes !
Je plan is een goed plan en klinkt heel rechtlijnig. Maar door de jaren heen sla je toch aan het shoppen tussen banken. Zo heb ik sedert de zomer 2011 geen enkele termijnrekening meer geopend bij rabobank, wegens te lage rente in vergelijking met de andere aanbieders. Bovendien kun je ook altijd je looptijd kiezen, en het zou me verwonderen als jij de ideale looptijd hebt bepaald en definitief hebt vastgelegd en die vanaf nu vele jaren gaat aanhouden?
En een mogelijke kritische bedenking is ook dat je steeds roerende voorheffing betaalt. Als ze stijgt, daalt je netto inkomen. Als ze daalt, organiseren we met de forumleden een feestje. Sommigen zullen pleiten voor een tak 21-verzekering, waar je jarenlang voorheffing uitspaart in ruil voor een verzekeringstaks van 2 procent.
Maar nogmaals: je plan is een goed plan en is zeker gebaseerd op je ervaring. Veel succes !
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Hopelijk volgen nu ook een aantal andere banken met een renteverhoging op termijnrekeningen.
Maar inderdaad het aanbod van Medirect, vooral deze op korte termijn, lijkt nu interessant.
Wat Yaris gestart is zal ik daarom ook overwegen.
Maar inderdaad het aanbod van Medirect, vooral deze op korte termijn, lijkt nu interessant.
Wat Yaris gestart is zal ik daarom ook overwegen.
Een TAK 21 heb ik al en fondsen eveneens. Maar ik wil niet alles in kapitaliserende beleggingen steken. Ik wil ook een beetje regelmatige inkomsten, zeg maar rente-uitkeringen. Vandaar mijn plan om maandelijks een termijnrekening aan te kopen.
Yaris ga je dit ook via MeDirect doen?
Nee. Wie mij op dit forum volgt kent mijn enthousiasme voor Rabobank. Dat is de enige internetbank die ik vertrouw. Ik neem daar termijnrekeningen op tien jaar. Nu zullen jullie misschien wel lachen. Tien jaar is toch veel te lang? De rente gaat immers stijgen. Wel, dat zeiden ze vijf jaar geleden ook. Wie toen op tien jaar belegd heeft prijst zichzelf nu gelukkig.
Da's wat kort door de bocht. Als je in de tussentijd dat geld nodig had ... zoiets weet je niet op voorhand.Yaris schreef:Nee. Wie mij op dit forum volgt kent mijn enthousiasme voor Rabobank. Dat is de enige internetbank die ik vertrouw. Ik neem daar termijnrekeningen op tien jaar. Nu zullen jullie misschien wel lachen. Tien jaar is toch veel te lang? De rente gaat immers stijgen. Wel, dat zeiden ze vijf jaar geleden ook. Wie toen op tien jaar belegd heeft prijst zichzelf nu gelukkig.
Maar eerlijk gezegd, ik wou dat ik toen ook een deel op tien jaar gezet had... dit jaar lopen er een aantal op 5 jaar af en het gaat pijn doen die te vervangen...