Meer belastingen betalen dan collega
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Meer belastingen betalen dan collega
Hallo iedereen ,
Ik heb een vraag ivm de belastingen.
Ik werk al 4j bij mijn werkgever en mijn collega 5j wij hebben zo goed als het zelfde loon enkel doet hij soms net iets meer nachten dan mij maar niet veel dus krijgt hij soms meer loon.
Nu hebben we eens bij elkaar geluisterd en blijkt hij maar €900 belastingen te moeten betalen en ik €1400.
Ik woon alleen met mijn vriendin in een huur appartement.
Mijn collega woont nog thuis bij zijn ouders.
Hij doet enkel aan pensioen sparen , ik nog niet.
Ik kan mij moeilijk inbeelden dat pensioen sparen €500 verschil kan maken op de belastingen?
Grts
Baudje
Ik heb een vraag ivm de belastingen.
Ik werk al 4j bij mijn werkgever en mijn collega 5j wij hebben zo goed als het zelfde loon enkel doet hij soms net iets meer nachten dan mij maar niet veel dus krijgt hij soms meer loon.
Nu hebben we eens bij elkaar geluisterd en blijkt hij maar €900 belastingen te moeten betalen en ik €1400.
Ik woon alleen met mijn vriendin in een huur appartement.
Mijn collega woont nog thuis bij zijn ouders.
Hij doet enkel aan pensioen sparen , ik nog niet.
Ik kan mij moeilijk inbeelden dat pensioen sparen €500 verschil kan maken op de belastingen?
Grts
Baudje
Re: Meer belastingen betalen dan collega
Het maximale belastingsvoordeel voor pensioensparen is voor 2018 bij 7% gemeentebelastingen.
1.230 x 0,25 x 1,07 = 329,02 euro
Het verschil kan te maken hebben met andere belastingsaftrekken zoals giften of dienstencheques
of de bedrijfsvoorheffing die ingehouden wordt door de werkgever.
Ook een andere gemeente waar men woont speelt ook een rol.
1.230 x 0,25 x 1,07 = 329,02 euro
Het verschil kan te maken hebben met andere belastingsaftrekken zoals giften of dienstencheques
of de bedrijfsvoorheffing die ingehouden wordt door de werkgever.
Ook een andere gemeente waar men woont speelt ook een rol.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member
- Contacteer:
Ik kan me moeilijk inbeelden dat eender van jullie maar 1400 of 900 belastingen moeten betalen.
Het gaat wellicht om het verschil dat je bij ToW terug krijgt of moet bijleggen.
Neem er dan alle 2 jullie jaarfiche van het werk bij, en de detailberekening van ToW.
Voorheffing kan anders geweest zijn door de werkgever, gemeentetaks, woon-werk vergoeding gezien afstand... je zit nu enkel met een afrekening die anders is, maar je weet niet als die echt anders is opgebouwd.
Het gaat wellicht om het verschil dat je bij ToW terug krijgt of moet bijleggen.
Neem er dan alle 2 jullie jaarfiche van het werk bij, en de detailberekening van ToW.
Voorheffing kan anders geweest zijn door de werkgever, gemeentetaks, woon-werk vergoeding gezien afstand... je zit nu enkel met een afrekening die anders is, maar je weet niet als die echt anders is opgebouwd.
dat hangt van duizend en één factoren af
-"ongeveer" hetzelfde loon ( is niet hetzelfde loon )
als die zijn ouders plus 65 jaar zijn is de kans groot dat die die als persoon ten laste kan zetten, wat hem per ouder 750,00 aan belastingbesparing opbrengt
als hij in Knokke, Kotsijde woont is de gemeentebelating nul percent
misschien heeft die collega doordat hij bij zijn ouders woont, wel geld genoeg om een woning te verhuren, en kan hij die lening fiscaal aftrekken.
-"ongeveer" hetzelfde loon ( is niet hetzelfde loon )
als die zijn ouders plus 65 jaar zijn is de kans groot dat die die als persoon ten laste kan zetten, wat hem per ouder 750,00 aan belastingbesparing opbrengt
als hij in Knokke, Kotsijde woont is de gemeentebelating nul percent
misschien heeft die collega doordat hij bij zijn ouders woont, wel geld genoeg om een woning te verhuren, en kan hij die lening fiscaal aftrekken.
Ja, en dan kan die ook belastingen betalen over het verhoogd KI van die woning. Als je die jongen A zegt moet je er ook B bij vertellen hé Paultje.
zie niet in , als die bij zijn ouders woont dat er een verhoogd KI moet betaald worden,
normaal vormen zij één gezin
normaal vormen zij één gezin
Als je genoeg rente betaalt op die lening dan betaal je 0,0€ in de personenbelasting op de woning(en) die je verhuurt.
Zoals hierboven aangehaald, er kunnen 1001 redenen zijn.
En het verschil is ook niet groot. Pensioensparen is al meer dan 300€ van het verschil, dan schiet er nog een kleine 200€ verschil over.
TNTim schreef: ↑13 juni 2019, 20:40Als je genoeg rente betaalt op die lening dan betaal je 0,0€ in de personenbelasting op de woning(en) die je verhuurt.
Zoals hierboven aangehaald, er kunnen 1001 redenen zijn.
En het verschil is ook niet groot. Pensioensparen is al meer dan 300€ van het verschil, dan schiet er nog een kleine 200€ verschil over.
inderdaad voldoende lenen en dan betaalt die geen verhoogd KI in de personenbelasting
Misschien sloop er een fout in jouw brief.
Bijvoorbeeld als je 800 euro vergoeding krijgt van de firma voor je woon-werkverkeer dan is daar (dit aanslagjaar ) 400 euro van vrijgesteld . Als je dat bedrag van 400€ echter vergeet in te vullen, ja dan krijg je natuurlijk een hogere belasting.
Bijvoorbeeld als je 800 euro vergoeding krijgt van de firma voor je woon-werkverkeer dan is daar (dit aanslagjaar ) 400 euro van vrijgesteld . Als je dat bedrag van 400€ echter vergeet in te vullen, ja dan krijg je natuurlijk een hogere belasting.