Meer Belgen in het rood
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: 'Meer Belgen in het rood'
Als je echt veel kilometers aflegt met de wagen, is het dan niet interessanter om via leasing te werken ipv met een lening?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Bij een 0%-financieringsaanbod lijkt het mij nochtans aangewezen om op afbetaling te kopen en de initiele aankoopsom op een andere manier te belegggen (termijnrekening bvb).
Een 0%-financieringsaanbod bestaat niet, dan krijg je gewoon geen of veel minder korting op je wagen.KKS schreef: Bij een 0%-financieringsaanbod lijkt het mij nochtans aangewezen om op afbetaling te kopen en de initiele aankoopsom op een andere manier te belegggen (termijnrekening bvb).
Ze geven dit soort aanbiedingen niet alleen op wagens. Soms zijn er ook tijdelijke acties op elektotoestellen, keukens, badkamers, .... Om de verkoop te kunnen opdrijven is het vaak voordeliger om aan 0% te verkopen dan niet te verkopen. Vaak is de strategie erachter ook een vorm van klantenbinding (waarom denk je dat banken een huurwaarborg voorschieten, dat deden ze immers al voordat het hen verplicht was).Bartd schreef:Een 0%-financieringsaanbod bestaat niet, dan krijg je gewoon geen of veel minder korting op je wagen.KKS schreef: Bij een 0%-financieringsaanbod lijkt het mij nochtans aangewezen om op afbetaling te kopen en de initiele aankoopsom op een andere manier te belegggen (termijnrekening bvb).
Er is ook een andere verklaring : vele mensen hebben een beter gevoel bij een maandelijkse kleine afbetaling, dan ineens een grote som te moeten betalen. Daarop zijn leningen en financieringen gebaseerd. Zelfs al beschikt iemand over genoeg geld, ze houden het liever op hun spaarboekje dan ineens uit te geven.
Dan is de crusiale vraag....blijft het bij die ene lening ?josy schreef: Er is ook een andere verklaring : vele mensen hebben een beter gevoel bij een maandelijkse kleine afbetaling, dan ineens een grote som te moeten betalen. Daarop zijn leningen en financieringen gebaseerd. Zelfs al beschikt iemand over genoeg geld, ze houden het liever op hun spaarboekje dan ineens uit te geven.
Toch vind ik het veel beter om te sparen voor een aankoop dan te lenen want voor elke ankoop met een lening betaal je meer...
Maar goed dat niet iedereen er zo oudbollig over denk als ik...om te sparen. Lenen is beter voor de economie, maar daardoor keren we terug naar het item "Meer Belgen in het rood" en ik heb geen lening aangegaan (behalve voor m'n woning) en slaap gerust.
Persoonlijk leen ik ook af en toe voor zaken. Echter mijn regel is dat het openstaand bedrag van de leningen nooit hoger mag liggen dan mijn liquide middelen. Op die manier hoef je niet aan je kapitaal te zitten ( want sparen is toch moeilijker dan opdoen ) en raak je eigenlijk nooit in de problemen.pol schreef:Dan is de crusiale vraag....blijft het bij die ene lening ?josy schreef: Er is ook een andere verklaring : vele mensen hebben een beter gevoel bij een maandelijkse kleine afbetaling, dan ineens een grote som te moeten betalen. Daarop zijn leningen en financieringen gebaseerd. Zelfs al beschikt iemand over genoeg geld, ze houden het liever op hun spaarboekje dan ineens uit te geven.
Toch vind ik het veel beter om te sparen voor een aankoop dan te lenen want voor elke ankoop met een lening betaal je meer...
Maar goed dat niet iedereen er zo oudbollig over denk als ik...om te sparen. Lenen is beter voor de economie, maar daardoor keren we terug naar het item "Meer Belgen in het rood" en ik heb geen lening aangegaan (behalve voor m'n woning) en slaap gerust.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
KKS schreef:Ze geven dit soort aanbiedingen niet alleen op wagens. Soms zijn er ook tijdelijke acties op elektotoestellen, keukens, badkamers, .... Om de verkoop te kunnen opdrijven is het vaak voordeliger om aan 0% te verkopen dan niet te verkopen. Vaak is de strategie erachter ook een vorm van klantenbinding (waarom denk je dat banken een huurwaarborg voorschieten, dat deden ze immers al voordat het hen verplicht was).Bartd schreef:
Een 0%-financieringsaanbod bestaat niet, dan krijg je gewoon geen of veel minder korting op je wagen.
Dit soort aanbiedingen die vooral op elektrotoestellen slaan zijn vooral bedoeld om steeds weer hetzelfde soort mensen te overhalen: diegenen die iets willen kopen wat ze zich in feite niet kunnen permiteren. Je gaat mij niet vertellen dat het gros van de mensen die een elektrotoestel kopen van pakweg minder dan €2000 dit doen omdat ze dat geld dan tegen een gunstig tarief kunnen beleggen. het zijn dat soort mensen die in het rood gaan en een gedeelte daarvan komt in de problemen.
Ik kan er weinig begrip voor opbrengen want het is pure zwakheid: ik wil iets en ik kan niet wachten en ik zal ervoor lenen en ik doe dit zodanig veel dat ik er niet aan uit geraak. Trek je plan zeg ik dan.
toegegeven sommige firmas zijn zeer handig in het verpatsen van kredieten.
Carrefour geeft een gratis visa kaart die nodig is om "extra bonus punten" te verdienen.
500 punten = 5 EUR dus je zou dom zijn om die te laten liggen.
voorwaarde is wel dat je "betaal"
met je visa kaart.
bij be "betalen" heb je de keuze tussen
direct debitering van je zichtrekening maar het brengt kosten (5 eur/6 maanden geloof ik)
standard credit : gratis als je je rekening aanzuivert voor de 6 van de maand erop. de optie domiciliering 100% bestaat NIET.
Je wordt dus al een beetje geduwt naar krediet
krediet 0% in bepaalde gevallen of tijdens de "zware maanden" als je genoeg uitgeeft. Ook verleidelijk
Carrefour geeft een gratis visa kaart die nodig is om "extra bonus punten" te verdienen.
500 punten = 5 EUR dus je zou dom zijn om die te laten liggen.
voorwaarde is wel dat je "betaal"

bij be "betalen" heb je de keuze tussen
direct debitering van je zichtrekening maar het brengt kosten (5 eur/6 maanden geloof ik)
standard credit : gratis als je je rekening aanzuivert voor de 6 van de maand erop. de optie domiciliering 100% bestaat NIET.
Je wordt dus al een beetje geduwt naar krediet
krediet 0% in bepaalde gevallen of tijdens de "zware maanden" als je genoeg uitgeeft. Ook verleidelijk

reactie op woop
Ik ben ook een van die personen die gebruik maken van gratis krediet als ik beslist heb van dat product te kopen en als ik het nergens goedkoper kan vinden;.
Ik heb 10 jaar geleden een huis gekocht en iedere keer voor verbouwing een deel zelf betaald en een deel geleend,zo kon ik mijn spaargeld blijven opbouwen en terzelfde tijd mijn plannen uitvoeren ,de woning is nu al ganse periode verhuurd en heeft mij al mooie cent opgeleverd,maar de voorwaarde is dat ik altijd het geleende geld x maal staan had op de rekening.
Indien men voorzichtig blijft met lenen en zijn gezond verstand gebruikt kan men dat ook gebruiken als systeem om vlugger vooruit te gaan met backup nog achter de hand moest het nodig zijn. Er zijn ook mensen die nooit lenen maar een veel groter uitgavepatroon hebben ,volgens mij ook niet de oplossing om vooruit te komen
Ik ben ook een van die personen die gebruik maken van gratis krediet als ik beslist heb van dat product te kopen en als ik het nergens goedkoper kan vinden;.
Ik heb 10 jaar geleden een huis gekocht en iedere keer voor verbouwing een deel zelf betaald en een deel geleend,zo kon ik mijn spaargeld blijven opbouwen en terzelfde tijd mijn plannen uitvoeren ,de woning is nu al ganse periode verhuurd en heeft mij al mooie cent opgeleverd,maar de voorwaarde is dat ik altijd het geleende geld x maal staan had op de rekening.
Indien men voorzichtig blijft met lenen en zijn gezond verstand gebruikt kan men dat ook gebruiken als systeem om vlugger vooruit te gaan met backup nog achter de hand moest het nodig zijn. Er zijn ook mensen die nooit lenen maar een veel groter uitgavepatroon hebben ,volgens mij ook niet de oplossing om vooruit te komen
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
We hebben het hier over "Belgen" maar ik mag wel zeggen dat ikzelf redelijk goed vertrouwd ben met die sector en moet wel opmerken dat d'er 'n ENORM verschil is tussen de vlaamse en de waalse mentaliteit op dat vlak.
Bij de vlaamse consument moet je dikwijls écht nog 'n krediet gaan voorstellen en promoten tegen 0%, bij waalse consumenten ligt dat volledig anders, die vragen d'er zelf om om dikwijls bepaalde producten van meer dan 25€ (geen typfout) op afbetaling te kunnen kopen, dikwijls tegen het maximaal toegelaten JKP.
Of 'n Taxi nemen om 30 km verderop 'n grote LCD-tv of de nieuwste LED-tv te kopen op afbetaling, hem dan thuis laten afleveren waarbij de afleveraars dan met veel schrik de stekker in het stopcontact steken omdat het water zo van hun muren loopt. ::)
Dikwijls zijn het de mensen die het finacieel erg moeilijk hebben die snel op de nieuwste electro-artikels verlekkerd zijn. Meestal is het dan om uit te pakken bij de vrienden en dan meestal onder het mom dat ze op geen €'tje moeten kijken.
Bij de vlaamse consument moet je dikwijls écht nog 'n krediet gaan voorstellen en promoten tegen 0%, bij waalse consumenten ligt dat volledig anders, die vragen d'er zelf om om dikwijls bepaalde producten van meer dan 25€ (geen typfout) op afbetaling te kunnen kopen, dikwijls tegen het maximaal toegelaten JKP.
Of 'n Taxi nemen om 30 km verderop 'n grote LCD-tv of de nieuwste LED-tv te kopen op afbetaling, hem dan thuis laten afleveren waarbij de afleveraars dan met veel schrik de stekker in het stopcontact steken omdat het water zo van hun muren loopt. ::)
Ook dit is België hoor...relativity schreef: ... Als ge naar mijn huurders kijkt is't net hetzelfde. OCMW moet de huur betalen, maar ze hebben wel een tv om u tegen te zeggen en alle luxe dat je kan bedenken. Als ge over geld spreekt met die mensen, precies of ze hebben het maar van de muur te krabben, maar in feite hebben ze niks en zijn het sukkelaars.
Dikwijls zijn het de mensen die het finacieel erg moeilijk hebben die snel op de nieuwste electro-artikels verlekkerd zijn. Meestal is het dan om uit te pakken bij de vrienden en dan meestal onder het mom dat ze op geen €'tje moeten kijken.
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 12 oktober 2009, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Dit is echt de waarheid. Merk dat ook vaak, de ene dag hoor je dat ze een led-tv hebben gekocht van 127cm of een cabrio. De volgende dag zie je ze al om een extra voorschot te vragen want ze kunnen hun rekeningen niet meer betalen. Triestig als men zo moet leven, maar zo leven er nu eenmaal veel teveel landgenoten.Spruitekop schreef: We hebben het hier over "Belgen" maar ik mag wel zeggen dat ikzelf redelijk goed vertrouwd ben met die sector en moet wel opmerken dat d'er 'n ENORM verschil is tussen de vlaamse en de waalse mentaliteit op dat vlak.
Ook dit is België hoor...relativity schreef: ... Als ge naar mijn huurders kijkt is't net hetzelfde. OCMW moet de huur betalen, maar ze hebben wel een tv om u tegen te zeggen en alle luxe dat je kan bedenken. Als ge over geld spreekt met die mensen, precies of ze hebben het maar van de muur te krabben, maar in feite hebben ze niks en zijn het sukkelaars.
De enige remedie hierop is zo'n mensen levenslang bannen van kredieten. Al zou men de voorwaarden om krediet te verstrekken ook veel, veel strenger moeten maken.
Want de goede betalers moeten allemaal extra betalen voor al die wanbetalers.
Geld verdienen doe je door te werken.
Mensen die "duur" geld lenen voor een aankoop leven boven hun stand..en vroeg of laat krijgen ze het deksel op hun neus.
Dus mijn advies...niet lenen.
We moeten amerikaanse toestanden absoluut vermijden, mijn gedacht
Dus mijn advies...niet lenen.
We moeten amerikaanse toestanden absoluut vermijden, mijn gedacht

Basis van het probleem is het feit dat "verkopers" krediet verstrekken.
Zodoende gaan ze krediet toestaan aan mensen die niet tegenaan kunnen gewoon om te verkopen.
Bovendien de kredietlijnen die geopend worden voor een 0% krediet blijven achteraf bestaan en worden dikwijls ook oversized (2.000 EUR krediet voor een TV van 500 EUR)
Erna krijg je om de 3 maanden een brief waarin ze zeggen dat je dat bedrag direct kunt opvragen zonder formaliteiten
Elke winkel heeft zijn kredietverstrekker zodat je na een paar aankoop als gemakkelijk zit aan 10.000 EUR krediet zit zonder noemswaardig controle over je solvabiliteit.
Zodoende gaan ze krediet toestaan aan mensen die niet tegenaan kunnen gewoon om te verkopen.
Bovendien de kredietlijnen die geopend worden voor een 0% krediet blijven achteraf bestaan en worden dikwijls ook oversized (2.000 EUR krediet voor een TV van 500 EUR)
Erna krijg je om de 3 maanden een brief waarin ze zeggen dat je dat bedrag direct kunt opvragen zonder formaliteiten

Elke winkel heeft zijn kredietverstrekker zodat je na een paar aankoop als gemakkelijk zit aan 10.000 EUR krediet zit zonder noemswaardig controle over je solvabiliteit.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Das nu eens echt waar. Een kameraad van mij heeft eens een koelkast op krediet gekocht. Toen de lening was afbetaald bleef hij maar brieven krijgen om een som geld op te nemen van die kredietlijn. Het heeft hem heel wat moeite gekost om deze af te sluiten en uiteindelijk geen briefwisseling meer van hen te ontvangen.geerth schreef: Basis van het probleem is het feit dat "verkopers" krediet verstrekken.