meerwaardebelasting
TIP
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 11 jan 2024
- Contacteer:
Re: meerwaardebelasting
Neen, want zo veroorzaak je dat men massaal in het buitenland gaat tanken. Ni komen er juist veel van onze Noorderburen bij ons tanken.
De verkeersbelasting afschaffen en een kilometerheffing op de snelwegen voor elke gebruiker, dus ook al de buitenlanders die ons land doorkruisen, zou veel beter zijn. Eventueel gratis tijdens de nacht om de files overdag ietswat lichter te maken door vracht- en doorgaand verkeer te stimuleren dan te rijden.
Make Spaargids " Great Again ! "
Re: meerwaardebelasting
Als ik het mij goed herinner gaat naar de lijn ong 1.1 miljard per jaar. Naar de NMBS minstens 2.2 miljard.
De lijn is Vlaams laat ons zeggen 6.5 miljoen Vlamingen. Voor de NMBS zal de kost per inwoner anders berekend moeten worden
Wat ik bij die laatste niet kan in komen is dat mijn werkgever meer dan 2500!!! euro betaald zodat ik het privilege heb een jaarabbo te hebben om in een 40! jaar oude trein naar het werk te sporen. Hoe gruwelijk inefficient is dat instituut dan niet.
Afbouwen en de gebruiker meer de echte kost laten betalen. Zou idd ook voor auto mogen gelden. Alles autogerelateerd zou bij de effectieve gebruikers van die wagen moeten liggen. Of dat via brandstof of met taksen en/of accijnzen is laat ik even buiten beschouwing.
Er zou veel bespaard kunnen worden ipv fiscale inkomsten te verhogen. Maar we weten allen hoe groot de besparingsbereidheid is bij overheden in het algemeen en bij de Belgische specifiek.
De lijn is Vlaams laat ons zeggen 6.5 miljoen Vlamingen. Voor de NMBS zal de kost per inwoner anders berekend moeten worden
Wat ik bij die laatste niet kan in komen is dat mijn werkgever meer dan 2500!!! euro betaald zodat ik het privilege heb een jaarabbo te hebben om in een 40! jaar oude trein naar het werk te sporen. Hoe gruwelijk inefficient is dat instituut dan niet.
Afbouwen en de gebruiker meer de echte kost laten betalen. Zou idd ook voor auto mogen gelden. Alles autogerelateerd zou bij de effectieve gebruikers van die wagen moeten liggen. Of dat via brandstof of met taksen en/of accijnzen is laat ik even buiten beschouwing.
Er zou veel bespaard kunnen worden ipv fiscale inkomsten te verhogen. Maar we weten allen hoe groot de besparingsbereidheid is bij overheden in het algemeen en bij de Belgische specifiek.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 11 jan 2024
- Contacteer:
Re: meerwaardebelasting
We gaan weer hard off topic maar in principe zouden zo voor mij, bij alle onderdelen van het openbaar vervoer een minimumrendement moeten invoeren voor alle haltes en lijnen. Heeft een lijn niet genoeg reizigers om een minimaal nodige inkomstenstroom te realiseren of een halte te weinig opstappende reizigers; gewoon afschaffen. Net als al die belbus constructies waar men bijna privé ritten laat betalen door de gemeenschap.
Net zoals de bedeling van de kranten, hier gaan zoveel miljoen subsidies naar om 's morgens postbodes levensgevaarlijk te laten rondcrossen in hun bestelwagens zodat iemand die te lui is om zijn krant zelf te kopen deze toch maar op tijd in de bus heeft, om over het ecologische aspect dan nog maar te zwijgen, een pure schande !
Er valt op zoveel gebieden veel te besparen waar de meesten van ons geen last van gaan ondervinden maar men wel keuzes moet maken dus kiest men liever voor nieuwe belastingen of taksen die we bijna allemaal gaan voelen ...
En om terug "on topic" te gaan, ik vrees dat meerwaardebelastingen in de toekomst meer en meer op de tafel zullen komen en uitgevoerd gaan worden in nog meer vormen als er nu al op bepaalde producten wordt afgeroomd ...
Net zoals de bedeling van de kranten, hier gaan zoveel miljoen subsidies naar om 's morgens postbodes levensgevaarlijk te laten rondcrossen in hun bestelwagens zodat iemand die te lui is om zijn krant zelf te kopen deze toch maar op tijd in de bus heeft, om over het ecologische aspect dan nog maar te zwijgen, een pure schande !
Er valt op zoveel gebieden veel te besparen waar de meesten van ons geen last van gaan ondervinden maar men wel keuzes moet maken dus kiest men liever voor nieuwe belastingen of taksen die we bijna allemaal gaan voelen ...
En om terug "on topic" te gaan, ik vrees dat meerwaardebelastingen in de toekomst meer en meer op de tafel zullen komen en uitgevoerd gaan worden in nog meer vormen als er nu al op bepaalde producten wordt afgeroomd ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Re: meerwaardebelasting
voorheenCP1234 schreef: ↑23 april 2024, 22:37Neen, want zo veroorzaak je dat men massaal in het buitenland gaat tanken. Ni komen er juist veel van onze Noorderburen bij ons tanken.
En niet zolang geleden gingen 'we' in Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en Nederland tanken. Zolang de brandstofprijzen niet gelijk zijn zal 'men' over de grens gaan tanken. Idem bij supermarkten, elektro, auto's, ...
De verkeersbelasting afschaffen en een kilometerheffing op de snelwegen voor elke gebruiker, dus ook al de buitenlanders die ons land doorkruisen, zou veel beter zijn. Eventueel gratis tijdens de nacht om de files overdag ietswat lichter te maken door vracht- en doorgaand verkeer te stimuleren dan te rijden.