Meerwaardebelasting van 10% op aandelen
TIP
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Meerwaardebelasting van 10% op aandelen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Newbie
- Contacteer:
Die vergelijking gaat niet op.CarpeNoctem schreef: ↑1 september 2024, 09:04https://gifdb.com/images/thumbnail/mic- ... w6wyvg.gif
Trouwens, als iemand drugsverslaafd is dan help je hem niet door hem “op droog zaad” te zetten (in de uitgaven te snijden door uitkeringen af te pakken) maar door hem te begeleiden, te ondersteunen en vooruitzichten te geven.
En dat kost nog meer geld …
Hmmm ? Je legt uit waarom de vergelijking wel opgaat.Huisjetuintjefietsje schreef: ↑1 september 2024, 09:36Die vergelijking gaat niet op.CarpeNoctem schreef: ↑1 september 2024, 09:04
https://gifdb.com/images/thumbnail/mic- ... w6wyvg.gif
Trouwens, als iemand drugsverslaafd is dan help je hem niet door hem “op droog zaad” te zetten (in de uitgaven te snijden door uitkeringen af te pakken) maar door hem te begeleiden, te ondersteunen en vooruitzichten te geven.
De drugsverslaafde begeleiden en ondersteunen en vooruitzichten geven is toch met de bedoeling hem uiteindelijk 'op droog zaad' zetten, of wat anders wel ?
Vortex heeft gelijk. +1
Inderdaad vortex heeft gelijk.
Het staat in de sterren geschreven dat ondanks de extra belastingen de overheid in de toekomst opnieuw niet zal toekomen.
Ik vind dat de uitgaven te hoog zijn en de mensen die werken / investeren zijn daar niet de oorzaak van.
Het is dan ook niet daar dat men geld moet gaan zoeken, in feite moet men geen geld zoeken de inkomsten stijgen elk jaar bij de overheid.
De overheid heeft een gat in zijn hand je mag er zoveel geld in steken als je wil, het blijft er door vallen.
Het staat in de sterren geschreven dat ondanks de extra belastingen de overheid in de toekomst opnieuw niet zal toekomen.
Ik vind dat de uitgaven te hoog zijn en de mensen die werken / investeren zijn daar niet de oorzaak van.
Het is dan ook niet daar dat men geld moet gaan zoeken, in feite moet men geen geld zoeken de inkomsten stijgen elk jaar bij de overheid.
De overheid heeft een gat in zijn hand je mag er zoveel geld in steken als je wil, het blijft er door vallen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Je snapt het ook al niet …iejoor schreef: ↑1 september 2024, 11:06Hmmm ? Je legt uit waarom de vergelijking wel opgaat.Huisjetuintjefietsje schreef: ↑1 september 2024, 09:36
Die vergelijking gaat niet op.
De drugsverslaafde begeleiden en ondersteunen en vooruitzichten geven is toch met de bedoeling hem uiteindelijk 'op droog zaad' zetten, of wat anders wel ?
Vortex heeft gelijk. +1
Jullie denken alleen in termen van geld. De bedoeling van het helpen van een drugverslaafde is niet om hem (financieel) “op droog zaad” te zetten maar om hem gelukkig te maken, hem een toekomst te verschaffen. Als daarvoor begeleiding, al dan niet onder financiële vorm maar ook psychologisch en eventueel ook via een vervangend product (methadon). dan is dat zo. Zo’n begeleiding zal sowieso een meerkost betekenen. Van mijn part mag hij na het afkicken nog steeds een uitkering krijgen …
Vortex wou alleen maar zeggen dat gewoon extra belastingen invoeren hetzelfde is 'als extra geld geven aan een drugverslaafde zonder voorwaarden'
Natuurlijk weet iedereen dat iemand met een verslaving moet geholpen worden daar gaat het niet om. (Als de drugverslaafde wil geholpen worden natuurlijk, oneindige steun is uit den boze voor mij)
Het ging vooral om het feit dat niemand zit te wachten om extra geld te geven aan deze ziekelijke onderneming genaamd 'België'.
Natuurlijk weet iedereen dat iemand met een verslaving moet geholpen worden daar gaat het niet om. (Als de drugverslaafde wil geholpen worden natuurlijk, oneindige steun is uit den boze voor mij)
Het ging vooral om het feit dat niemand zit te wachten om extra geld te geven aan deze ziekelijke onderneming genaamd 'België'.
-
- Newbie
- Contacteer:
Je merkt nu zelf ook dat er wel wat mankementen zijn in de vergelijking van de overheidsfinanciën met een drugsverslaafde.boskoo7 schreef: ↑1 september 2024, 12:19 Vortex wou alleen maar zeggen dat gewoon extra belastingen invoeren hetzelfde is 'als extra geld geven aan een drugverslaafde zonder voorwaarden'
Daarom ook dat ik begon met te zeggen dat die vergelijking niet opgaat.
Voor wie twijfelt hoe ziek de patiënt is …
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Huisjetuintjefietsje schreef: ↑1 september 2024, 12:26Je merkt nu zelf ook dat er wel wat mankementen zijn in de vergelijking van de overheidsfinanciën met een drugsverslaafde.boskoo7 schreef: ↑1 september 2024, 12:19 Vortex wou alleen maar zeggen dat gewoon extra belastingen invoeren hetzelfde is 'als extra geld geven aan een drugverslaafde zonder voorwaarden'
Ik merk dat helemaal niet op.
Aan hetgeen wat vortex zei:
"Nog meer belastingen zijn echt niet de oplossing voor het probleem België, dat is hetzelfde als een hogere dosis voorschrijven aan een drugsverslaafde."
zijn geen mankementen.
Jij maakt er van dat hij zou vinden dat je een drugverslaafde helpt door hem op droog zaad te zetten maar dat heeft ie helemaal niet geschreven.
Denk dat het nadenken bij u zit, en er erg veel gaten zitten in de redenering die je voor mij lijkt te maken. Gelukkig laat ik mijn beslissingen wat minder van assumpties afhangen… Je kent mijn leeftijd niet, je kent mijn familiale situatie niet. Je weet niet of ik nog 30 jaar mag/moet werken of 15... of 5...! Je weet vast ook in welke sector ik te werk gesteld ben, welk werk ik specifiek doe, hoeveel ik op de hoofdzetel mag/moet zijn per maand en waar de eventuele regionale zetels zijn waar ik mag of kan werken (of klanten) Wat mijn woonvoorkeur is in Luxemburg stad of het platteland...KleineSpaarder schreef: ↑31 augustus 2024, 13:29Ja, succes om in Luxemburg een betaalbaar huis te vinden. Denk ook aan de hogere kosten van boodschappen, restaurant, het leven in het algemeen.doorwinterd schreef: ↑31 augustus 2024, 13:13
Voor vele mensen zijn er toch obstakels.
Bv wie hier woont in een huis van 800k zal er ginder 2mio voor moeten neertellen.
Om alleen al dat verschil van 1,2 mio te dekken met ontlopen meerwaardebelasting van 10% moet je aan een historisch rendement van 6,5% 10 miljoen€ 20 jaar aan het werk zetten.
Waarom denk je dat er veel mensen die in Luxemburg werken, in België komen wonen?
En dan kies Galactic voor the worst of two worlds: werken in België en in Luxemburg gaan wonen.
Misschien nog eens nadenken.
Zelfs Vlamingen die in West- en Oostvlaanderen wonen die in Luxemburg werken, huren een appartement om in de week te verblijven in het Belgische Luxemburg, niet in Luxemburg.
Om nog maar te zwijgen of je ook maar enig idee hebt over mijn vermogen... dus je hebt geen flauw idee wat de belasting mij zou kosten. Mijn vermogen is in ieder geval nu al hypermobiel. Op letterlijk 2 werkdagen kan alles al in een ander land ondergebracht zijn tegen een zeer minimale kost.
Voor de gemiddelde belg zal het anders liggen inderdaad. Daarom het hele plaatje te bekijken, en daarom oriëntatiefase. Dat zijn we effectief aan het doen, zodat als het er komt, we sneller kunnen handelen. Mijn vermoeden was dat er wel een meerwaardebelasting zou aankomen maar op zijn vroegst ergens eind dit decennium.doorwinterd schreef: ↑31 augustus 2024, 13:13Voor vele mensen zijn er toch obstakels.Galactic schreef: ↑28 augustus 2024, 08:28 Luxemburg niet zo ver gelukkig. Daar is nog geen meerwaarde daar en zit er volgens mij ook niet aan te komen. Enige nadeel, kost me +-2 uur reistijd extra per week (30min per traject). De belastingbesparing... aanzienlijk. Ik ben al aan het orienteren want ik ken het land beperkt. Binnenkort gaan we een keer op weekend.
Bv wie hier woont in een huis van 800k zal er ginder 2mio voor moeten neertellen.
Om alleen al dat verschil van 1,2 mio te dekken met ontlopen meerwaardebelasting van 10% moet je aan een historisch rendement van 6,5% 10 miljoen€ 20 jaar aan het werk zetten.
Als het huis van 800k elk jaar 2% meer waard zou worden, dan zal een huis van 2M ook in absoluut bedrag een pak meer waard worden. Het is dan niet dat de 1,2 miljoen dood, niet-renderend kapitaal is. Dit dient ook meegenomen te worden in de berekening. Maar ik kan wel zeggen dat een 10% meerwaardebelasting voor mij een reden voor verhuis kan zijn, en dat het ook in mijn geval perfect mogelijk is, en zeer waarschijnlijk rendabel. Als er dan bepaalde vrijstellingen of legale omwegen komen om het te mijden, zal ik niet vertrekken (en dat gaat vermoedelijk zo wel zijn). Maar als er niet aan te ontsnappen valt, is er zeer grote kans dat er een LEGALE constructie opgezet zal worden of verhuis naar Luxemburg.
Vorige week al een keer de grens overgestoken, shopping center Massen. Ik vond het niet bepaald veel duurder. Natuurlijk is het land nog verder te verkennen daarbuiten.
-
- Newbie
- Contacteer:
Je neemt vortex zijn quote letterlijk maar niet die van mij. Dat is niet eerlijk …boskoo7 schreef: ↑1 september 2024, 12:37Ik merk dat helemaal niet op.Huisjetuintjefietsje schreef: ↑1 september 2024, 12:26
Je merkt nu zelf ook dat er wel wat mankementen zijn in de vergelijking van de overheidsfinanciën met een drugsverslaafde.
Aan hetgeen wat vortex zei:
"Nog meer belastingen zijn echt niet de oplossing voor het probleem België, dat is hetzelfde als een hogere dosis voorschrijven aan een drugsverslaafde."
zijn geen mankementen.
Jij maakt er van dat hij zou vinden dat je een drugverslaafde helpt door hem op droog zaad te zetten maar dat heeft ie helemaal niet geschreven.
Ik reageerde op vortex zijn vergelijking met het volgende:
Mijn mening over die vergelijking was dat die niet opgaat. Wat ik erna zeg (na “trouwens”) is een eigen opinie of toevoeging.Huisjetuintjefietsje schreef: ↑1 september 2024, 09:36 Die vergelijking gaat niet op.
-
- Newbie
- Contacteer:
Jij vertelt zelf niets. Alleen dat je naar Luxemburg wil gaan wonen.Galactic schreef: ↑1 september 2024, 12:49Denk dat het nadenken bij u zit, en er erg veel gaten zitten in de redenering die je voor mij lijkt te maken. Gelukkig laat ik mijn beslissingen wat minder van assumpties afhangen… Je kent mijn leeftijd niet, je kent mijn familiale situatie niet. Je weet niet of ik nog 30 jaar mag/moet werken of 15... of 5...! Je weet vast ook in welke sector ik te werk gesteld ben, welk werk ik specifiek doe, hoeveel ik op de hoofdzetel mag/moet zijn per maand en waar de eventuele regionale zetels zijn waar ik mag of kan werken (of klanten) Wat mijn woonvoorkeur is in Luxemburg stad of het platteland...KleineSpaarder schreef: ↑31 augustus 2024, 13:29
Ja, succes om in Luxemburg een betaalbaar huis te vinden. Denk ook aan de hogere kosten van boodschappen, restaurant, het leven in het algemeen.
Waarom denk je dat er veel mensen die in Luxemburg werken, in België komen wonen?
En dan kies Galactic voor the worst of two worlds: werken in België en in Luxemburg gaan wonen.
Zelfs Vlamingen die in West- en Oostvlaanderen wonen die in Luxemburg werken, huren een appartement om in de week te verblijven in het Belgische Luxemburg, niet in Luxemburg.
Om nog maar te zwijgen of je ook maar enig idee hebt over mijn vermogen... dus je hebt geen flauw idee wat de belasting mij zou kosten. Mijn vermogen is in ieder geval nu al hypermobiel. Op letterlijk 2 werkdagen kan alles al in een ander land ondergebracht zijn tegen een zeer minimale kost.
Als je geen reactie wilt, zeg hier dan niets.
In 2 dagen jouw vermogen naar een ander land verplaatsen? Succes daarmee.
Of doe je ook hier weer geheimzinnig over. Zeg er dan niets over.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
We staan steeds bovenaan de verkeerde lijstjes:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als ik Conner was, ik zou een belasting op EMIGRATIE invoeren maar dan moet hij ook bereid zijn tot een immigranten-stop en GASTarbeiders uit India of elders toestaan.Galactic schreef: ↑1 september 2024, 12:49Denk dat het nadenken bij u zit, en er erg veel gaten zitten in de redenering die je voor mij lijkt te maken. Gelukkig laat ik mijn beslissingen wat minder van assumpties afhangen… Je kent mijn leeftijd niet, je kent mijn familiale situatie niet. Je weet niet of ik nog 30 jaar mag/moet werken of 15... of 5...! Je weet vast ook in welke sector ik te werk gesteld ben, welk werk ik specifiek doe, hoeveel ik op de hoofdzetel mag/moet zijn per maand en waar de eventuele regionale zetels zijn waar ik mag of kan werken (of klanten) Wat mijn woonvoorkeur is in Luxemburg stad of het platteland...KleineSpaarder schreef: ↑31 augustus 2024, 13:29
Ja, succes om in Luxemburg een betaalbaar huis te vinden. Denk ook aan de hogere kosten van boodschappen, restaurant, het leven in het algemeen.
Voor de gemiddelde belg zal het anders liggen inderdaad. Daarom het hele plaatje te bekijken, en daarom oriëntatiefase. Dat zijn we effectief aan het doen, zodat als het er komt, we sneller kunnen handelen. Mijn vermoeden was dat er wel een meerwaardebelasting zou aankomen maar op zijn vroegst ergens eind dit decennium.doorwinterd schreef: ↑31 augustus 2024, 13:13
Voor vele mensen zijn er toch obstakels.
Als het huis van 800k elk jaar 2% meer waard zou worden, dan zal een huis van 2M ook in absoluut bedrag een pak meer waard worden. Het is dan niet dat de 1,2 miljoen dood, niet-renderend kapitaal is. Dit dient ook meegenomen te worden in de berekening. Maar ik kan wel zeggen dat een 10% meerwaardebelasting voor mij een reden voor verhuis kan zijn, en dat het ook in mijn geval perfect mogelijk is, en zeer waarschijnlijk rendabel. Als er dan bepaalde vrijstellingen of legale omwegen komen om het te mijden, zal ik niet vertrekken (en dat gaat vermoedelijk zo wel zijn). Maar als er niet aan te ontsnappen valt, is er zeer grote kans dat er een LEGALE constructie opgezet zal worden of verhuis naar Luxemburg.
Vorige week al een keer de grens overgestoken, shopping center Massen. Ik vond het niet bepaald veel duurder. Natuurlijk is het land nog verder te verkennen daarbuiten.
Kan natuurlijk niet met de huidige EU
-
- Newbie
- Contacteer:
Als ik Connor was, dan maakte ik een eind aan de profiteurs in België. Dan zijn er geen gastarbeiders uit India of elders nodig. Of zijn die superieur misschien aan de Belgen? Zijn ze slimmer en bekwamer dan Belgen? In dit geval kunnen we beter de nutteloze Belgen naar India sturen en evenveel mensen uit India naar hier halen. Kan perfect met de huidige EU :-)spaarfreakje schreef: ↑1 september 2024, 13:27 Als ik Conner was, ik zou een belasting op EMIGRATIE invoeren maar dan moet hij ook bereid zijn tot een immigranten-stop en GASTarbeiders uit India of elders toestaan.
Kan natuurlijk niet met de huidige EU