Meest geschikte creditcard?
Meest geschikte creditcard?
Ik ben op zoek naar de meest geschikte creditcard in mijn situatie. Het enige waarvoor ik een visakaart nodig heb is voor ryanair en booking[dot]com. Ik dien dus eigenlijk helemaal niets op krediet te kopen (het geld mag er van mij gerust direct afgaan).
Ik ben bij argenta langsgegaan en daar vertelden ze mij dat er €2500 op de rekening moet staan. Ik vraag me nu af of dit enkel bij de aanvraag is of dat er permanent €2500 op de rekening moet staan? (ik heb immers enkel een zichtrekening bij argenta en vind het redelijk dom om permanent €2500 op de zichtrekening te hebben...).
Vervolgens viel mijn oog op de visa card van carrefour (https://www.spaargids.be/sparen/carrefo ... basic.html" onclick="window.open(this.href);return false;). Klopt het dat dit voor mijn situatie volledig gratis is of mis ik ergens iets?
Bovendien zou ik eigenlijk het liefst hebben dat mijn limiet voor af te halen zonder code gewoonweg 0€ is, dit lijkt mij immers het veiligst.
Any tips?
Bedankt!
Ik ben bij argenta langsgegaan en daar vertelden ze mij dat er €2500 op de rekening moet staan. Ik vraag me nu af of dit enkel bij de aanvraag is of dat er permanent €2500 op de rekening moet staan? (ik heb immers enkel een zichtrekening bij argenta en vind het redelijk dom om permanent €2500 op de zichtrekening te hebben...).
Vervolgens viel mijn oog op de visa card van carrefour (https://www.spaargids.be/sparen/carrefo ... basic.html" onclick="window.open(this.href);return false;). Klopt het dat dit voor mijn situatie volledig gratis is of mis ik ergens iets?
Bovendien zou ik eigenlijk het liefst hebben dat mijn limiet voor af te halen zonder code gewoonweg 0€ is, dit lijkt mij immers het veiligst.
Any tips?
Bedankt!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Meest geschikte creditcard?
Argenta doet bij mij niet lastig als er op mijn rekening daar minder dan 2500€ staat. Keytrade heeft ook een gratis kaart.
Bij ryanair kan je trouwens met je Belgische debetkaart betalen. Dat is ook nog eens goedkoper...
Bij ryanair kan je trouwens met je Belgische debetkaart betalen. Dat is ook nog eens goedkoper...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een prepaid kaart?
Ik vind het overigens echt belachelijk dat argenta dat minimum van 2500€ niet gewoon op de website zet. Ik zal komende week nog eens bellen of dit enkel bij aanvraag dient te zijn of continu (wat mij trouwens moeilijk bij te houden is vanuit hun standpunt).fropskottel schreef:Argenta doet bij mij niet lastig als er op mijn rekening daar minder dan 2500€ staat. Keytrade heeft ook een gratis kaart.
Bij ryanair heb ik volgende betaalopties, mijn argenta debet card (maestro) werkt aldus niet:
-American Rxpress
-Mastercard
-Mastercard Debit
-Mastercard Prepaid
-Visa
-Visa Connect
-Visa Debit/Delta
-Visa Electron
Met keytrade bank heb ik geen ervaring. Ik bekijk het eens. Wat is overigens je mening bij die van carrefour? Is er ergens een catch?
- De 2500 euro is enkel een voorwaarde om de kaart toe te staan. Eens je ze hebt vraagt niemand zich nog af of je kredietwaardig genoeg bent, zolang de rekening maar betaald wordt.
- Afhalen zonder je code te gebruiken : op een dag wil je graag je péage betalen aan de Liefkenshoektunnel of op de Franse snelwegen en dan kan het niet. Bij liefkenshoek is de péage goedkoper met kredietkaart. Bankkaart aanvaarden ze niet in de onbemande doorgangen.
- Het hangt er ook van af bij welke banken je nu klant bent. Als jouw bank je een gratis kaart kan ter beschikking stellen (of zo goed als gratis) kan je het ineens samen nemen. Dan kan je in je homebanking software ineens vaak je uitgaven met je kredietkaart bekijken.
- Prepaid zou ik enkel heel erg misschien overwegen (niet dus, want ik hou niet van die prepaid dingen) als het bij mijn eigen hoofdbank was. Dan kan je a la minute geld op de kaart zetten. Als je het moet overschrijven vanuit een andere bank en 1 of 2 bankwerkdagen wachten eer het geld aankomt, is de lol er ook ruim af.
- Zelf ben ik al vele jaren klant bij Beobank voor de kredietkaart. Die kost, dacht ik, tegenwoordig 5 euro per jaar en is het eerste jaar gratis. Ik vind dat alles er prima werkt en dat je online veel info krijgt over je uitgaven e.d.m. Ze doen ook niet moeilijk over een het toestaan van een comfortabele limiet, in mijn geval 3.000 euro. Met een limiet van 1.000 euro wil ik niet graag op reis gaan bv.
- Ik denk dat er niet echt valkuilen zijn bij Carrefour. Een kleine valkuil bij kredietkaarten met kredietopening is dat je er zelf moet aan denken om je betaling ruim op tijd te doen. Anders gaat de intrest lopen en krijg je op jaarbasis toch nog altijd kosten aangerekend die kunnen oplopen. Zelf heb ik er geen last van wegens genoeg discipline.
- Afhalen zonder je code te gebruiken : op een dag wil je graag je péage betalen aan de Liefkenshoektunnel of op de Franse snelwegen en dan kan het niet. Bij liefkenshoek is de péage goedkoper met kredietkaart. Bankkaart aanvaarden ze niet in de onbemande doorgangen.
- Het hangt er ook van af bij welke banken je nu klant bent. Als jouw bank je een gratis kaart kan ter beschikking stellen (of zo goed als gratis) kan je het ineens samen nemen. Dan kan je in je homebanking software ineens vaak je uitgaven met je kredietkaart bekijken.
- Prepaid zou ik enkel heel erg misschien overwegen (niet dus, want ik hou niet van die prepaid dingen) als het bij mijn eigen hoofdbank was. Dan kan je a la minute geld op de kaart zetten. Als je het moet overschrijven vanuit een andere bank en 1 of 2 bankwerkdagen wachten eer het geld aankomt, is de lol er ook ruim af.
- Zelf ben ik al vele jaren klant bij Beobank voor de kredietkaart. Die kost, dacht ik, tegenwoordig 5 euro per jaar en is het eerste jaar gratis. Ik vind dat alles er prima werkt en dat je online veel info krijgt over je uitgaven e.d.m. Ze doen ook niet moeilijk over een het toestaan van een comfortabele limiet, in mijn geval 3.000 euro. Met een limiet van 1.000 euro wil ik niet graag op reis gaan bv.
- Ik denk dat er niet echt valkuilen zijn bij Carrefour. Een kleine valkuil bij kredietkaarten met kredietopening is dat je er zelf moet aan denken om je betaling ruim op tijd te doen. Anders gaat de intrest lopen en krijg je op jaarbasis toch nog altijd kosten aangerekend die kunnen oplopen. Zelf heb ik er geen last van wegens genoeg discipline.
Waarom hou je niet van prepaid? Dat is 100% veilig tegen hackers. Ze kunnen niet meer ontvreemden dan wat je er zelf op hebt gezet.
Laatst gewijzigd door Yaris op 20 februari 2016, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Momenteel heb ik een zichtrekening bij argenta en spaarrekening bij recordbank. Ik denk de beste optie in mijn geval aldus is om even te wachten op het volgende loon, dan mijn visa aan te vragen bij argenta, en dan pas over te schrijven naar mijn spaarrekeninghaelewyn schreef:- De 2500 euro is enkel een voorwaarde om de kaart toe te staan. Eens je ze hebt vraagt niemand zich nog af of je kredietwaardig genoeg bent, zolang de rekening maar betaald wordt.
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Weet je toevallig hoeveel de limiet is zonder code bij argenta? Ik vind het gewoon een vreselijk onveilige gedacht dat iemand bvb €1000 kan afhalen als je je portefeuille verliest :/
Thanks!
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Dat is een moeilijke vraag. Ik denk dat je het gaat vinden bij Mastercard informatie en voorwaarden, eerder dan bij Argenta.
Ik heb een paar documenten gelezen maar ik heb het niet gevonden.
Bij debetkaarten is het beperkt tot 50 euro zonder code betalen en 25 euro per verrichting.
Het zou een goede vraag zijn om eens te stellen aan de helpdesk van Mastercard. Als die het weten zou het al flink zijn
@Yaris :
Ik voel weinig voor een prepaid kaart omwille van het gebruik dat ik er van maak. Ik hou het een beetje bij me als een middel om aan onvoorziene grote uitgaven het hoofd te bieden.
Als ik eender waar in Europa panne zou hebben met de auto, als ik een ongeval zou hebben, ziek zou worden of als ik onverwacht iets wil aankopen dat me aanspreekt. Buiten Europa om geld uit de automaat te halen als er op de rekening al niet genoeg meer staat om nog comfortabel genoeg te zijn om de domiclieringen er te laten afgaan. Dat geld moet met een beetje geluk pas meerdere weken later worden betaald en is in dat geval handig (maar wel te duur met de kredietkaart van Beobank).
Als ik een prepaid kaart zou hebben moet ik die altijd hoog opladen, wat ik niet zie zitten omdat dat geld dan echt weg is.. terwijl het bij een postpaid kredietkaart een theoretisch krediet is.
Verder : ik ga al naar de 50 en ik wil eigenlijk voor mezelf niets weten van prepaid kaarten op telefoon of kredietkaart omdat ik een beetje te lui ben om die altijd op te laden. Bij een online aankoop : geen geld op de kaart - vlug nog even opladen. Prima als mijn rekening en kaart bij dezelfde bank zitten, maar als ik met een KBC rekening mijn Bank van de Post prepaid kredietkaart zou moeten opladen en de online aankoop kan pas X dagen later.. pfffff.. niets voor mij !
Ik zou ZEKER wel een prepaid kaart aanraden voor jongeren of waar anderen de rekening betalen (ouders of zelfs echtgenoot). Ik zou het ook nemen als ik niet genoeg discipline zou hebben om geen onnodige uitgaven te doen met de kredietkaart.
Ik heb een paar documenten gelezen maar ik heb het niet gevonden.
Bij debetkaarten is het beperkt tot 50 euro zonder code betalen en 25 euro per verrichting.
Het zou een goede vraag zijn om eens te stellen aan de helpdesk van Mastercard. Als die het weten zou het al flink zijn
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
@Yaris :
Ik voel weinig voor een prepaid kaart omwille van het gebruik dat ik er van maak. Ik hou het een beetje bij me als een middel om aan onvoorziene grote uitgaven het hoofd te bieden.
Als ik eender waar in Europa panne zou hebben met de auto, als ik een ongeval zou hebben, ziek zou worden of als ik onverwacht iets wil aankopen dat me aanspreekt. Buiten Europa om geld uit de automaat te halen als er op de rekening al niet genoeg meer staat om nog comfortabel genoeg te zijn om de domiclieringen er te laten afgaan. Dat geld moet met een beetje geluk pas meerdere weken later worden betaald en is in dat geval handig (maar wel te duur met de kredietkaart van Beobank).
Als ik een prepaid kaart zou hebben moet ik die altijd hoog opladen, wat ik niet zie zitten omdat dat geld dan echt weg is.. terwijl het bij een postpaid kredietkaart een theoretisch krediet is.
Verder : ik ga al naar de 50 en ik wil eigenlijk voor mezelf niets weten van prepaid kaarten op telefoon of kredietkaart omdat ik een beetje te lui ben om die altijd op te laden. Bij een online aankoop : geen geld op de kaart - vlug nog even opladen. Prima als mijn rekening en kaart bij dezelfde bank zitten, maar als ik met een KBC rekening mijn Bank van de Post prepaid kredietkaart zou moeten opladen en de online aankoop kan pas X dagen later.. pfffff.. niets voor mij !
Ik zou ZEKER wel een prepaid kaart aanraden voor jongeren of waar anderen de rekening betalen (ouders of zelfs echtgenoot). Ik zou het ook nemen als ik niet genoeg discipline zou hebben om geen onnodige uitgaven te doen met de kredietkaart.
Heb ook een gratis Mastercard van Argenta . Begin dit jaar kreeg ik echter een brief van Argenta , dat ze dit jaar 40 euro gingen vragen als ik niet minstens 12 verrichtingen met de kaart had gedaan tijdens het jaar . Ik had nog tijd tot ergens deze maand .Dus ben ik met de kaart beginnen betalen in de Aldi en de Lidl . Er ging begin vorige week eerst 40 euro van mijn zichtrekening en vrijdag was er weer 40 euro teruggestort op mijn zichtrekening .
Normaal doe ik met de kaart steeds al mijn boekingen voor vliegreizen , treintickets en hotels enz..via internet . Maar als ik geld wil afhalen aan een geldautomaat in het buitenland , dan gebruik ik steeds de Maestro kaart van Argenta , want dat is kosteloos .
Normaal doe ik met de kaart steeds al mijn boekingen voor vliegreizen , treintickets en hotels enz..via internet . Maar als ik geld wil afhalen aan een geldautomaat in het buitenland , dan gebruik ik steeds de Maestro kaart van Argenta , want dat is kosteloos .
Is dit een gewone of een Gold mastercard van Argenta ?Coike schreef:Heb ook een gratis Mastercard van Argenta . Begin dit jaar kreeg ik echter een brief van Argenta , dat ze dit jaar 40 euro gingen vragen als ik niet minstens 12 verrichtingen met de kaart had gedaan tijdens het jaar .
Dat is een golden Mastercard . Reis - en annulatieverzekering inbegrepen voor als je op reis wilt gaan .Bartd schreef:Is dit een gewone of een Gold mastercard van Argenta ?Coike schreef:Heb ook een gratis Mastercard van Argenta . Begin dit jaar kreeg ik echter een brief van Argenta , dat ze dit jaar 40 euro gingen vragen als ik niet minstens 12 verrichtingen met de kaart had gedaan tijdens het jaar .
Weet iemand of dit dan ook zo is voor de gewone card? Ik zou ook enkel vluchten en hotels boeken met dit visa (zo'n 6tal betalingen per jaar) en voor al de rest mijn gewone Maestro gebruiken..Coike schreef:Dat is een golden Mastercard . Reis - en annulatieverzekering inbegrepen voor als je op reis wilt gaan .Bartd schreef:
Is dit een gewone of een Gold mastercard van Argenta ?
Nee, dat is niet zo. Verzekeringen bij gratis kredietkaarten zijn een zeldzame combinatie.
Argenta heeft 2 kredietkaarten
- Master: gratis en weinig voorwaarden (2500 euro op rekening)
- Master Gold: 40 euro per jaar, maar die wordt teruggestort als je aan enkele voorwaarden voldoet: 1) 20000 bij Argenta 2) loondomiciliering 3) minstens 12 betalingen per jaar; en ja, er zitten enkele reis/bijstandsverzekeringen op die kaart
- Master Gold: 40 euro per jaar, maar die wordt teruggestort als je aan enkele voorwaarden voldoet: 1) 20000 bij Argenta 2) loondomiciliering 3) minstens 12 betalingen per jaar; en ja, er zitten enkele reis/bijstandsverzekeringen op die kaart
Voila , ik wist alle voorwaarden voor de golden Mastercard niet meer ...maar 20.000 bij Argenta ? Aan die voorwaarde voldoe ik dus niet . 2 en 3 voldoe ik wel .Maar ik dacht dat een hypotheeklening ook meetelde ?zwembad schreef:Argenta heeft 2 kredietkaarten