MeManaged van Medirect
TIP
Re: MeManaged van Medirect
Ik had al ingetekend maar voldoe aan de voorwaarden. Normaal moet ik die bonus krijgen alhoewel die actie nog niet bekendgemaakt was op het ogenblik van intekening.
- donderblomme
- Newbie
ja de actie is vanaf 01/02
Die maandelijkse bijdrages vanaf €100: "kan bijdrages toevoegen". Klopt het dat dit dus geen verplichting is, maar optioneel?Het is niet nodig om een milionair te zijn om te genieten van een expertsbeheerde portefeuille. MeManaged is een volledig digitale oplossing, toegankelijk vanaf €5.000. Bouw uw portefeuille op aan uw eigen ritme: u kan maandelijkse bijdrages toevoegen vanaf €100.
Inderdaad, optioneel.
De bonus is eigenlijk het enige (tijdelijke) voordeel van een intekening op MeManaged. Voor de rest hebben de "Experts die voor u beleggingsbeslissingen nemen" geen toegevoegde waarde. Ze nemen je geld aan en steken het in één enkel extern fonds, iets wat je zelf ook kunt doen.
Dat fonds is wel enkel toegankelijk voor institutionele beleggers, dus tenzij je een miljoentje ter beschikking hebt...Yaris schreef: ↑14 februari 2023, 12:45 De bonus is eigenlijk het enige (tijdelijke) voordeel van een intekening op MeManaged. Voor de rest hebben de "Experts die voor u beleggingsbeslissingen nemen" geen toegevoegde waarde. Ze nemen je geld aan en steken het in één enkel extern fonds, iets wat je zelf ook kunt doen.
Er zijn vergelijkbare etf's zoals je zelf al hebt gezegd.
En hier is de PRIIPS KID met de scenarios.Yaris schreef: ↑14 februari 2023, 10:53 Mijn startkapitaal is volledig belegd in BlackRock Managed Index Portfolios - Growth Class I4 EUR.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
MeDirect heeft dus het management van de portfolio doorgegeven aan Blackrock. Als low-cost/low-effort bank kan je eigelijk niet veel meer verwachten van Medirect. MeDirect ontvangt retrocessies voor het geld dat ze doorgeven aan Blackrock.Yaris schreef: ↑14 februari 2023, 12:45 De bonus is eigenlijk het enige (tijdelijke) voordeel van een intekening op MeManaged. Voor de rest hebben de "Experts die voor u beleggingsbeslissingen nemen" geen toegevoegde waarde. Ze nemen je geld aan en steken het in één enkel extern fonds, iets wat je zelf ook kunt doen.
Edit: correctie
Laatst gewijzigd door B7H4long op 14 februari 2023, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Retrocessies in de letterlijke zin zijn het niet echt. De fondskosten bedragen 0,40%, waarvan 0% retrocessies. Men rekent wel zelf 0,90% aan om geld door te sluizen naar dit institutionele ETF-dakfonds.B7H4long schreef: ↑14 februari 2023, 13:57MeDirect heeft dus het management van de portfolio doorgegeven aan Blackrock. Als low-cost/low-effort bank kan je eigelijk niet veel meer verwachten van Medirect. MeDirect ontvangt retrocessies voor het geld dat ze doorgeven aan Blackrock.Yaris schreef: ↑14 februari 2023, 12:45 De bonus is eigenlijk het enige (tijdelijke) voordeel van een intekening op MeManaged. Voor de rest hebben de "Experts die voor u beleggingsbeslissingen nemen" geen toegevoegde waarde. Ze nemen je geld aan en steken het in één enkel extern fonds, iets wat je zelf ook kunt doen.
Ik ben misschien wat te snel met mijn negatieve evaluatie. Ik zal het een kans geven. Ik zal zien hoe het evolueert in vergelijking met de andere fondsen die ik heb. Het is een dakfonds en de lijst van onderliggende fondsen is indrukwekkend.
TOP HOLDINGS (%)
ISHARES MSCI USA ESG ENHANCE USD A 19.28
ISHS EDGE MSCI USA MVOL ESG USD A 9.89
ISHARES MSCI EM ESG ENHANCED USD A 7.04
ISHARES $ CORP BOND ESG UCIT USD A 5.91
ISHARES EDGE MSCI WRLD QUALITY FAC 4.25
ISHARES MSCI USA ESG SCREENED UCIT 4.08
ISH $ TSY BND 20+YR UCITS EUR DIST 3.92
ISHARES MSCI JAPAN ESG ENHAN USD A 3.68
ISHS AGEING POPULATION USD ACC 3.46
ISH GLBL WTER ETF $ DIST 3.44
Total of Portfolio 64.95
TOP HOLDINGS (%)
Total of Portfolio 64.95
Misschien weet iemand anders hier meer over, maar ik denk dat er regels bestaan omtrent het minumaantal posities in een fonds. Dat kan alleszins wel de grote overlap tussen bvb. "ISHARES MSCI USA ESG ENHANCE USD A 19.28" en "ISHARES MSCI USA ESG SCREENED UCIT 4.08" verklaren, want dat is eigenlijk tweemaal hetzelfde met een andere ESG-graad. Men lijkt wel wat factoren, zoals quality, toe te voegen, wat mij geen slechte keuze lijkt.Yaris schreef: ↑14 februari 2023, 14:22 Ik ben misschien wat te snel met mijn negatieve evaluatie. Ik zal het een kans geven. Ik zal zien hoe het evolueert in vergelijking met de andere fondsen die ik heb. Het is een dakfonds en de lijst van onderliggende fondsen is indrukwekkend.
TOP HOLDINGS (%)
Total of Portfolio 64.95
De UCITS-regels bepalen dat elke component in een dakfonds maximaal 20% mag uitmaken van het geheel. Daarom zijn er een hoop posities om het gewicht van bv USA in lijn te brengen met een MSCI ACWI IMI index.
EDIT: Hier is alle info ivm het fonds: https://www.blackrock.com/nl/particulie ... ckerSearch
EDIT: Hier is alle info ivm het fonds: https://www.blackrock.com/nl/particulie ... ckerSearch
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Bedankt borgie. Uit die info blijkt dat er een kleine dertig onderliggende etf's zijn en dat het fonds zelfs investeert in kernwapens. 

Goede avond, hoe zie je welke ETF's de gekozen portefeuille bevat? Ik vulde het eenmalig te beleggen bedrag in een eventueel het maandelijks weerkerend bedrag, maar ik kreeg geen details te zien welke ETF's er inzitten of moet ik eerst geld ter waarde van het te investeren bedrag op de beleggersrekening zetten om de details te zien?