MeManaged van Medirect
TIP
Re: MeManaged van Medirect
Is het geen voordeel dat je al vanaf 100 euro kunt bijstorten t.o.v. zelf een aandeel aan te kopen? Bij Bolero bv betaal je uzelf blauw als je dat zou willen doen voor dat bedrag. Of kun je op MeDirect ook aandelen voor 100 euro kopen zonder kosten?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bij Medirect kan je ook zonder kosten "aandelen" (opm. Yaris: deelbewijzen) van beleggingsfondsen (mutual funds, niet ETFs) aankopen voor "kleine" bedragen, ja.
Trouwens: voor MeManaged moet je starten met minimum 5.000 EUR.
Dus dan kan je evengoed gedurende een jaar elke maand 500 EUR aan fondsen kopen.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 25 februari 2023, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
De juiste term is deelbewijzen. Bij aandelen denk ik aan aandelen van bedrijven.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vermits ik hier toch gekend sta als muggenzifter ...
Ik had opzettelijk "aandeel" (met quotes) geschreven, maar heb het speciaal voor jou aangepast.

Je bent wellicht niet de enige die "bij aandelen denkt aan aandelen van bedrijven". Ik ook trouwens, zonder context.
Maar zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Aandeel als het je interesseert.
Waar is de tijd dat Yaris belegde in vele fondsen bij Rabo.EarthNvstr1 schreef: ↑19 februari 2023, 23:51
Wat heeft je 10 dagen geleden bezield om MeManaged een goed idee te vinden en vanwaar nu (amper 10 dagen later) die teleurstelling ?!?
Ik beleg nu nog altijd in veel fondsen, nu bij MeDirect, maar ik had zin in eens iets anders.
Ja, het zijn allemaal nichefondsen van een verschillende regio, sector of thema.
Is zo een MeManaged op zich niet interessant voor de "leek" die zich er niet persé mee wilt bezig houden? En maandelijks gewoon wil bijstorten
-
- Hero Member
- Contacteer:
Momenteel cumulatief 0,12%. Maar goed, het zal nog wel stijgen. Het komt van -3%. Waarschijnlijk hebben andere klanten hun MeManaged ondertussen al terug buitengegooid.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Voor de kosten zie https://www.medirect.be/wp-content/uplo ... eet-NL.pdf
Een 6 à 7 jaar terug ook ingetekend op dergelijk plan bij MeDirect. Na 3 à 4 jaar alles van de hand gedaan (voor corona). Na al die jaren was er amper winst (heb gewacht tot ik mijn inzet terug had) en werden fondsen en/of deelbewijzen verkocht en nadien soms (duurder) teruggekocht. Iedere zijn idee hierover maar mij niet meer gezien. Wat mij betreft zijn het geen personen, maar een computerprogram welke dit dirigeert.