MeManaged van Medirect
TIP
Re: MeManaged van Medirect
Er is ook niets om te beheren, ook niet voor een computerprogramma. Elke risicoprofiel komt overeen met exact één all-in-one fonds van Blackrock. Ze moeten het geld gewoon doorstorten.
Het is duidelijk niet gericht op mensen die bezig zijn met hun beleggingen. Maar voor velen zou het wel beter zijn dan helemaal niets doen.
Het is duidelijk niet gericht op mensen die bezig zijn met hun beleggingen. Maar voor velen zou het wel beter zijn dan helemaal niets doen.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
borgie schreef: ↑31 maart 2023, 13:40 Er is ook niets om te beheren, ook niet voor een computerprogramma. Elke risicoprofiel komt overeen met exact één all-in-one fonds van Blackrock. Ze moeten het geld gewoon doorstorten.
Veredelde vorm van huisbank fondsen.
Maar kruimels is wat men wil.
Daarna kan men klagen, weinig opbrengst.
Zie topic termijn rekeningen, iets risico ho maar, we zouden eens niet meer kunnen klagen.
Dit is iets anders.E10ne schreef: ↑31 maart 2023, 13:00 Een 6 à 7 jaar terug ook ingetekend op dergelijk plan bij MeDirect. Na 3 à 4 jaar alles van de hand gedaan (voor corona). Na al die jaren was er amper winst (heb gewacht tot ik mijn inzet terug had) en werden fondsen en/of deelbewijzen verkocht en nadien soms (duurder) teruggekocht. Iedere zijn idee hierover maar mij niet meer gezien. Wat mij betreft zijn het geen personen, maar een computerprogram welke dit dirigeert.
Toen was het een actieve portefeuille van actieve fondsen. Dus MeDirect nam actieve beslissingen bovenop de actieve beslissingen van de fondsbeheerders; en beiden deden het meestal niet beter dan het gemiddelde en voor beide bedaalde de belegger.
Nu beleg je in een passief fonds - dat eigenlijk enkel moet herbalanceren indien de samenstelling afwijkt van het doel. Dit kan meestal gebeuren gebruikmakend van de instap en uitstap aanvragen van de beleggers.
Medirect moet niets doen; enkel de orders doorgeven. Waarom zij dan jaarlijks 0.9% van de portefeuille krijgen is mij een raadsel.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
0,9% voor niets 

Ik was ook verbaasd dat ze mijn inleg maar in één enkel fonds staken. Dan kan ik het evengoed zelf doen. Dankzij dit draadje heb ik een gelijkaardige etf ontdekt, Vanguard LifeStrategy® 80% Equity UCITS ETF IE00BMVB5R75 | V80A, waar ik nu in investeer. Dat van MeManaged ga ik dan ook niet jaren bijhouden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb de indruk dat je van het ene op het andere springt.
Ik probeer vanalles tot ik tevreden ben. Er zijn hier genoeg mensen die af en toe hun portefeuille herschikken. Niets mis mee, toch?
Gaat je broker correct de 30% RV op de meerwaarde van het obligatiegedeelte berekenen?Yaris schreef: ↑31 maart 2023, 14:26 Ik was ook verbaasd dat ze mijn inleg maar in één enkel fonds staken. Dan kan ik het evengoed zelf doen. Dankzij dit draadje heb ik een gelijkaardige etf ontdekt, Vanguard LifeStrategy® 80% Equity UCITS ETF IE00BMVB5R75 | V80A, waar ik nu in investeer. Dat van MeManaged ga ik dan ook niet jaren bijhouden.
Of ga je 30% op alle meerwaarde (ook die van de aandelen) betalen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik hou jullie op de hoogte. Maar misschien ga ik al met een paar procent winst verkopen. Dan heeft het niet veel belang.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik moet zeggen ik twijfel soms ook om memanaged te doen maar ik denk dat ik met men huidige strategie ook al ver kom. En vind het toch altijd bangelijk om een bedrag groter dan 1000 in 1 keer op de beurs te leggen zelfs al ben ik maar 27 jaar.
Ik denk dat MeManaged gericht is op mensen die zelf geen beleggingsbeslissingen kunnen of durven nemen en hen het gevoel wil geven dat hun geld door professionelen wordt beheerd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
In mijn geval kan dat een hulp zijn of een vloek 

Volgens sommigen Iwda is wat je moet kopen, toch simpel he.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: