MeManaged van Medirect
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: MeManaged van Medirect
Helemaal niet.
Bij mijn weten is het meest "dynamische" profiel max. 90% aandelen.
Met 100% aandelen (bv. IWDA) kan je niet herbalanceren tss. aandelen en andere asset classes.
Gelijkaardig is niet gelijk. 90% in plaats van 100% zal toch geen zo’n groot verschil maken?EarthNvstr1 schreef: ↑31 maart 2023, 18:27Helemaal niet.
Bij mijn weten is het meest "dynamische" profiel max. 90% aandelen.
Met 100% aandelen (bv. IWDA) kan je niet herbalanceren tss. aandelen en andere asset classes.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad.
Volgens mij dus wel en daarom dus niet gelijkaardig.
(bovendien schreef je "de dynamischere profielen van", dus niet enkel het 90% aandelen profiel)
Naar aanleiding van recente commotie over het niet gebruiken van de TIS-waarden door MeDirect bij de verkoop van gemengde fondsen, heb ik een proefverkoop gedaan van een deel van mijn MeManaged belegging. Ik had gehoopt jullie een detailberekening van de verkoop inclusief alle taksen te kunnen laten zien maar die heb ik zelf niet gekregen waardoor ik niets kan controleren. Ik vind dat MeDirect heel ontransparant is over hun MeManaged portefeuillebeheer en heb er geen vertrouwen meer in. Daarom ga ik alles terug verkopen en mijn contract stopzetten.
B7H4long schreef: ↑18 februari 2023, 07:56Als ze niet in Belgie geregistreerd zijn moeten de fondsmaatschappijen ook niet voldoen aan de Belgische wetgevingen.pmu schreef: ↑17 februari 2023, 23:58 De Vanguard Lifestrategy ETF's lijken mij ook aantrekkelijk, maar is weet niet of men de meerwaardebelasting op het obligatiegedeelte correct kan toepassen. Heeft iemand hier al ervaring mee?
In tegenstelling tot VWCE zijn ze gelukkig niet geregistreerd in België, dus is de beurstaks van 0,12% van toepassing.
Er is dus een grote kans dat ze de speciale Belgische-meerwaardebalsting-op-het-obligatiegedeelte niet berekenen.
Dit zou betekenen dat de meerwaardebelasting op de volledige waarde van het fonds zou berekend worden. >>> slecht idee.
Het lijkt niet onmogelijk dat dit voor de fondsen van MeManage ook het geval zou zijn. (iemand info?)
Het lijkt dus geen slecht idee om zelf de gewenste xx/yy split te maken met 2 (of een paar) fondsen, en eventuele herbalanceringen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
ik heb helemaal geen kennis van beleggen en dat zit er ook niet in vrees ik . Heb als test in januari 2022 5000 € ingezet bij ME op defensief.4 maand eens 100€ bijgestort maar mee gestopt omdat ik toen al - 4,83 % had . Nu oktober 2023 sta ik op - 9,65. %. De vraag gekregen om over te stappen wat ik niet zie zitten ( geld uit ergernis bij hun spaarrekeningen al eventjes weggehaald ). Kan iemand me heel eenvoudig uitleggen wat ik heb als alternatief aub .
Gewoon mee stoppen vind ik ook nogal zonde , 514€ de mist in .
Alvast bedankt
Gewoon mee stoppen vind ik ook nogal zonde , 514€ de mist in .
Alvast bedankt
Dat was beheerd beleggen door ME
-
- Verbannen Gebruiker
Dat geld ben je kwijt, of je nu stopt of niet.
Als je niet van plan bent te blijven (voor de lange termijn), stap je best direct uit. Wachten tot je verlies goedgemaakt is, zal je alleen maar extra verlies opleveren (tov de betere alternatieven).
Alternatief voor MeManaged:
x% van je geld in IWDA stoppen (goed wetend dat dat ook ferm kan zakken, maar als het zakt, blijf je gewoon zitten)
100-×% op spaarrekeningen, termijnrekeningen, obligaties.
Als je absoluut geen verlies wilt hebben: alles op spaarrekeningen, termijnrekeningen, overheidsobligaties (EU, Duitsland, België,...). Ook hier is een zeer minieme kans dat je verlies hebt, maar dat is in het geval dat alles om zeep is. En daartegen kun je je niet beschermen.
ok , bedankt. Klopt het dat je niet instapt en de dingen waar je winst op zou hebben zelf verkoopt en de negatieve behoud tot ze iets beter zouden worden voor verkoop ?
Hun uitleg was dat je wat geduld moet hebben en hersteld maar nu kappen ze er zelf mee .
Bedrog in mijn ogen
Hun uitleg was dat je wat geduld moet hebben en hersteld maar nu kappen ze er zelf mee .
Bedrog in mijn ogen
Wel , dat 'probleem' heb ik ook. Ik sta momenteel op 1300 EUR verlies op Volledig Beheerd en MeDirect wil mij maar laten overstappen naar MeManaged. Vind ik niet correct van MeDirect.
Wat stellen jullie voor ? Uitstappen en verlies nemen of blijven zitten in Volledig Beheerd wat ze helemaal niet meer gaan beheren vanaf januari .
Wat stellen jullie voor ? Uitstappen en verlies nemen of blijven zitten in Volledig Beheerd wat ze helemaal niet meer gaan beheren vanaf januari .

Het verlies op een belegd bedrag van 10.000 € of dat verlies op een bedrag van 50.000 € maakt wel een verschil in %.
En ook hier hangt alles weer af van instapmoment.
Verlies is nooit leuk, maar hoort bij het risico van de beurs.
Wat gebeurt er dan vanaf januari als je niet uitstapt en niet ingaat op de wijziging naar MeManaged?
Word je sowieso getransfereerd naar MeManaged dan of komen de fondsen die je nu hebt in eigen beheer?
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Op een bedrag van 25000 EUR. 2jaar geleden ingestapt.
Van voorgekauwde zaken van eender welke adviseur al jaren geleden mee gestopt, de reden verlies.
Doe het al jaren zelf met wisselend succes.
Nu aan het switchen naar Etf en zelfs daar verschillen in opbrengst met zelfde type Etf.
Op dezelfde datum aangekocht de een gisteren + 2.13 % de andere + 6%.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Volgens mij is MeManaged hetzelfde type product als Volledig Beheerd. Mogelijks zijn er wel wat technische verschillen.gupe schreef: ↑19 oktober 2023, 16:09 Wel , dat 'probleem' heb ik ook. Ik sta momenteel op 1300 EUR verlies op Volledig Beheerd en MeDirect wil mij maar laten overstappen naar MeManaged. Vind ik niet correct van MeDirect.
Wat stellen jullie voor ? Uitstappen en verlies nemen of blijven zitten in Volledig Beheerd wat ze helemaal niet meer gaan beheren vanaf januari .![]()
Als je dus nog steeds hetzelfde type product wenst, kan het prefect logisch zijn om het gewoon te laten overzetten naar MeManaged.
Het resultaat dat je hebt met Volledig Beheerd hangt van enkele factoren af en kan perfect normaal zijn.
O.a.:
- welke asset allocatie
- met welk bedrag op welke tijdstippen ingelegd
Als je volledig uitstapt, dan is de volgens vraag wat je dan vervolgens gaat doen met het kapitaal.