MeManaged van Medirect
TIP
MeManaged van Medirect
Dag allen,
Blijkbaar heeft Medirect een nieuwe fondsenportefeuille, of beter gezegd fondsenbeheer. Uiteraard gebaseerd op vooraf bepaald risicoprofiel.
Ik heb al jaar en dag een vaste portefeuille (grotendeels gebaseerd op Mijnportefeuille.be) maar ben op zoek naar mogelijkheden om het wat meer uit handen te geven zodat ik niet telkens 15 aankooporders per twee maanden moet ingeven.
Iemand ervaring mee?
Blijkbaar heeft Medirect een nieuwe fondsenportefeuille, of beter gezegd fondsenbeheer. Uiteraard gebaseerd op vooraf bepaald risicoprofiel.
Ik heb al jaar en dag een vaste portefeuille (grotendeels gebaseerd op Mijnportefeuille.be) maar ben op zoek naar mogelijkheden om het wat meer uit handen te geven zodat ik niet telkens 15 aankooporders per twee maanden moet ingeven.
Iemand ervaring mee?
Re: MeManaged van Medirect
Hier de productfiche: https://static-content.medirect.be/asse ... eet-NL.pdf
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ondertussen gaan ze ook hun oude vermogensbeheer oplossing stopzetten en trachten ze dit om te zetten in MeManaged klanten
Beste klant,
Als klant van MeDirect wensen wij u allereerst te bedanken voor uw trouw. Aangezien wij rekening houden met veranderingen in de markt, hebben wij besloten om ons aanbod in discretionair portefeuillebeheer verder te ontwikkelen. Wij blijven er immers altijd naar streven innovatieve beleggingsmogelijkheden voor onze klanten aan te bieden. Daarom zijn wij ook verheugd onze nieuwe beleggingsoplossing voor te stellen: MeManaged door MeDirect.
MeManaged is het nieuwe discretionaire portefeuillebeheer aangeboden door MeDirect. Discretionair portefeuillebeheer is een beleggingsvorm waarbij de klant het beheer van zijn beleggingen volledig aan zijn bankier of financieel adviseur overlaat en zij dan voor rekening van de klant producten koopt of verkoopt. Deze aan- en verkopen gebeuren volgens het beleggersprofiel van de klant. MeDirect neemt in dit geval dus beleggingsbeslissingen om uw portefeuille te beheren, in overeenstemming met uw beleggersprofiel.
Graag geven wij u dan ook mee dat deze ontwikkeling belangrijke wijzigingen met zich mee brengt betreffende uw portefeuille "Volledig beheerd".
Waarom zou ik voor MeManaged kiezen?
U heeft graag keuze echter houdt er niet van om beleggingsbeslissingen te nemen? Uw tijd is kostbaar en die besteedt u liever aan de dingen in het leven waar u om geeft? Experts die voor u beleggingsbeslissingen nemen, maken tijd voor u vrij en bieden u tegelijkertijd het comfort van professioneel beleggen.
Met MeManaged, beheerd door MeDirect, geniet u van kwalitatieve beleggingsoplossingen aangeboden door Blackrock en iShares. Door actief beheer te combineren met passieve ETF’s, geniet u van een kostefficiënte oplossing voor uw beleggingen.
Kort samengevat maken wij beleggen voor u gemakkelijk: vertrouw uw beleggingen aan onze experts toe en zij beheren ze voor u.
Hoe kan ik intekenen op MeManaged en wat betekent dit voor mijn huidige portefeuille "Volledig Beheerd"?
U zal de mogelijkheid hebben om in enkele stappen, via uw persoonlijk platform, in te tekenen op MeManaged door, te klikken op de MeManaged-knop op uw dashboard. Gelieve te noteren dat u slechts één discretionaire dienst tegelijk kan hebben op uw platform. Door in te tekenen op MeManaged, kiest u om uw "Volledig Beheerd" mandaat stop te zetten. Wij zorgen ervoor dan dat de fondsen onder dit mandaat verkocht worden. Deze beslissing betekent alsook dat de toepasselijke belastingen, zoals de TOB van 1,32% en de roerende voorheffing uit deze verkoop, zullen betaald moeten worden. Daarna kan u een nieuw beleggersprofiel aanmaken en uw MeManaged-akkoord tekenen. Ten slotte zal MeDirect de verkoop van uw "Volledig Beheerd" mandaat, na aftrek van de toepasselijke belastingen en beheersvergoeding, herbeleggen in de nieuwe MeManaged-oplossing.
Waarom nu?
Geniet van ons tijdelijk aanbod tot en met 31/03/2023. Wanneer u uw "Volledig Beheerd" volledig stopzet en op MeManaged intekent, zal u een bonus van €150 krijgen. Dit bedrag wordt binnen de 15 dagen gestort op uw zichtrekening. Daarnaast zal MeDirect de beheersvergoeding voor de twee eerste kwartalen van 2023 niet aanrekenen of terugbetalen. Gelieve de voorwaarden van de promotie* te raadplegen voor de details per individueel geval. Deze promotie begon op 01/02/2023, indien u inmiddels bent overgestapt naar MeManaged geniet u dus ook van alle promotionele voordelen van deze actie.
Bezoek onze website voor meer informatie rond MeManaged.
Ik wil nog geen beslissing nemen.
Dit begrijpen wij volledig. In dit geval zullen wij uw "Volledig Beheerd" mandaat nog beheren tot en met 29 december 2023. Gelieve te noteren dat u echter vanaf 4 april 2023 geen nieuwe bedragen noch maandelijkse bijdrages kan toevoegen aan uw portefeuille "Volledig beheerd". Ook actieve maandelijkse bijdrages worden geannuleerd. Geldopnames zijn daarentegen nog op elk moment mogelijk, onder voorbehoud van de hierboven beschreven fiscale gevolgen.
Als u niet overschakelt naar MeManaged tegen 29 december 2023, zullen we uw "Volledig Beheerd" mandaat beëindigen. Dit betekent dat de portefeuille niet meer door MeDirect beheerd zal worden. U kiest zelf of u de fondsen van het "Volledig Beheerd" mandaat wenst te behouden of te verkopen. De fondsen van de portefeuille zullen enkel nog verkocht kunnen worden indien u deze behoudt. Het zal dus niet mogelijk zijn om nieuwe eenheden aan te kopen.
Ik wens mijn "Volledig Beheerd" mandaat stop te zetten zonder in te tekenen op MeManaged.
U kan vragen om uw "Volledig Beheerd" mandaat stop te zetten en de fondsen hierin te verkopen. Dit kan u doen door in te loggen op uw persoonlijk platform, naar uw portefeuille te gaan en te klikken op “…”, daarna op “Geld afhalen” en ten slotte op “Alles verkopen” aan de rechterkant van uw scherm. Alle toepasselijke belastingen, waaronder de beurstaks van 1,32% en de roerende voorheffing, zullen afgetrokken worden bij de verkoop. De beheersvergoeding wordt pro rata in rekening gebracht, afhankelijk van de periode waarin werd belegd. Er worden geen transactiekosten in rekening gebracht.
Overtuigd van de voordelen van MeManaged? Log in op uw persoonlijk platform en kies voor de nieuwe beleggingsoplossing van MeDirect.
Indien u nog verdere vragen heeft, horen wij dit graag via onze klantendienst. Wij staan u met veel plezier verder.
Onze klantendienst is beschikbaar voor u:
Via beveiligd bericht op uw persoonlijk platform
Via e-mail: info@medirect.be
Via telefonisch contact op het nummer +32 (0)2 518 00 00
Met vriendelijke groeten,
Uw MeDirect team.
Er is blijkbaar enkel een bonus voor wie al belegde via "Volledig Beheerd". Voor nieuwe beleggers is er geen introductieaanbod. Jammer, anders had ik wel eens geprobeerd.Geniet van ons tijdelijk aanbod tot en met 31/03/2023. Wanneer u uw "Volledig Beheerd" volledig stopzet en op MeManaged intekent, zal u een bonus van €150 krijgen. Dit bedrag wordt binnen de 15 dagen gestort op uw zichtrekening.
Ik heb voor de lol toch een portefeuille bij MeManaged geopend. Gewoon om te zien of de 'experten' van MeDirect het echt beter kunnen. Ik hou jullie op de hoogte.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ken persoonlijk 2 fondsbeheerders. Beiden verdienen tussen de 8 en 10k NETTO per maand. Zelf hebben ze geen aandelen. Omdat ze geen flauw idee hebben of de markt op of neer zal gaan. En dat boeit hun ook niet, want hun pree ligt er elke maand, of de markt nu op of neer gaat. Zelf zitten ze vooral in vastgoed. En slechts voor een paar duizend Euro in fondsen van hun werknemer.
Dus als ze het goed doen, is het dumb luck.
Pluim voor de werkgever omdat ie deze twee oenen vet betaalt; bedankt voor niets.Orakel van Brakel schreef: ↑10 februari 2023, 19:34 Ik ken persoonlijk 2 fondsbeheerders. Beiden verdienen tussen de 8 en 10k NETTO per maand. Zelf hebben ze geen aandelen. Omdat ze geen flauw idee hebben of de markt op of neer zal gaan. En dat boeit hun ook niet, want hun pree ligt er elke maand, of de markt nu op of neer gaat. Zelf zitten ze vooral in vastgoed. En slechts voor een paar duizend Euro in fondsen van hun werknemer.

-
- Hero Member
- Contacteer:
Tsja, ze zullen dan toch genoeg verdienen aan die oenen. Je moet goed zot zijn om in fondsen van een bank te investeren. Enkel zij verdienen er aan. Eer je er zelf iets aan overhoudt, moet de markt al heel goed meezitten.
Voor wie interesse heeft in een portefeuille bij MeManaged vertel ik hoe dat in zijn werk gaat.
Eerst moet je een vragenlijst invullen. Er zijn drie categorieën vragen.
Daarna duurt het nog vier werkdagen om je portefeuille in orde te brengen.
Je mag storten en afhalen zoveel je wil en zo dikwijls als je wil maar het saldo van je portefeuille mag niet onder 5.000 euro gaan.
Eerst moet je een vragenlijst invullen. Er zijn drie categorieën vragen.
- Persoonlijke vragen: o.a. hoeveel je verdient, hoe rijk je bent en hoeveel je maandelijkse uitgaven zijn. Ik vind dat ze daar geen zaken mee hebben, maar goed.
- Kennisvragen over fondsen.
- Vragen naar je risicoappetijt.
Daarna duurt het nog vier werkdagen om je portefeuille in orde te brengen.
Je mag storten en afhalen zoveel je wil en zo dikwijls als je wil maar het saldo van je portefeuille mag niet onder 5.000 euro gaan.
Laatst gewijzigd door Yaris op 10 februari 2023, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn startkapitaal is volledig belegd in BlackRock Managed Index Portfolios - Growth Class I4 EUR.
Grafiekje:

Is precies een volatiel dingetje.
Grafiekje:
Men rekent bij MeDirect wel behoorlijk hoge kosten aan om je geld gewoon in één fonds te steken (0,90%, naast de fondskosten van 0,40%). Verder zullen de prestaties behoorlijk gelijk lopen aan die van de gekende ETF's.Yaris schreef: ↑14 februari 2023, 10:53 Mijn startkapitaal is volledig belegd in BlackRock Managed Index Portfolios - Growth Class I4 EUR.
Grafiekje:
Fiscaal gezien lijkt mij enkel 30% RV van toepassing te zijn?
Tja, ik had ook verwacht dat ze een aantal fondsen bijeen zouden klutsen. Dan kun je het evengoed zelf doen en een goed gespreide etf kiezen. Het enige voordeel is dat je maandelijks kunt bijkopen vanaf 100 euro.

- donderblomme
- Newbie