met de fiets naar het werk
Re: met de fiets naar het werk
Ik fiets naar het werk in Brussel en als het nodig is in het weekend neem ik de 4x4
Ik heb het parkeerspel hier nog eens gade geslagen tijdens de marktdag. Raar vind ik het.
Nog een paar goede cartoons gevonden:
100% fietsgraad bike2work . Straks de laatste rit naar huis voor 2023
Ik ga mijn centen tellen
Ik ga mijn centen tellen
Proficiat ,moest ik nog moeten werken ik zou hetzelfde doen.
goed nieuws voor @Jamesken: op 01/01/2024 stijgt de maximale fietsvergoeding die werkgevers kunnen toekennen van 27 naar 35 cent per kilometer.
Het hangt denk ik meestal af van de cao of/wanneer de verhoging op jou van toepassing is
Het hangt denk ik meestal af van de cao of/wanneer de verhoging op jou van toepassing is
Gelukkig woont Jamesken niet te ver van zijn werk. Het plafond op de fietsvergoeding gaat veel gevloek veroorzaken. En idd, hopelijk is de werkgever van Jamesken zo gul om het maximumtarief te betalen.
Tja, wat is "ver" van het werk? De eerste €2.500 is belastingsvrij, daarvoor moet je al meer dan 7.100 kilometers per jaar fietsen aan het maximumtarief.
Absurde maatregel natuurlijk, maar ik vermoed dat weinig mensen hier "last" van ondervinden...
Belangrijker is dat de kost van de fietsvergoeding vanaf 2026 bij de werkgever terecht komt in plaats van bij de overheid Sluwe vossen
Absurde maatregel natuurlijk, maar ik vermoed dat weinig mensen hier "last" van ondervinden...
Belangrijker is dat de kost van de fietsvergoeding vanaf 2026 bij de werkgever terecht komt in plaats van bij de overheid Sluwe vossen
Als je 200 dagen zou werken op een jaar, dan bedraagt de afstand een goede 17km ( enkele rit) om aan dit maximum te geraken. Ik ken er tig die 30 tot 60 km per rit afleggen. Die gasten vloeken hard.
Dus die gasten zijn, vrijwillig, dik 3 uur per dag onderweg met de fiets om naar het werk te gaan? Door regen en wind dan nog om aan 200+ dagen te komen.
Respect, maar goed zot
Respect, maar goed zot
- fysieke training
- mentale training
- financieel voordeel
- geen auto-stress
- geen tweede auto nodig
- ...
Zot? Nee!
Respect? Absoluut!
- mentale training