met de fiets naar het werk
Re: met de fiets naar het werk
" Velodroom in Brussel "
in brussel kan je tegenwoordig beterr met een gepantserd waterkanon naar je werk rijden
in brussel kan je tegenwoordig beterr met een gepantserd waterkanon naar je werk rijden
Ik doe voor, 1500 km op de teller :-) Enkele prachtige fietsavonden gehad met de maan als hoofdrolspeler.
Maar ook 1 zware regenmorgen met straffe wind op kop en en een avondlijke sneeuwstorm. Die sneeuw was best leuk om in te fietsen.
En December wordt de koudste maand in jaren...
Tot nu elke werkdag met de fiets gereden en ondertussen 0 km fille gehad.
Maar ook 1 zware regenmorgen met straffe wind op kop en en een avondlijke sneeuwstorm. Die sneeuw was best leuk om in te fietsen.
En December wordt de koudste maand in jaren...
Tot nu elke werkdag met de fiets gereden en ondertussen 0 km fille gehad.
1654 km op de teller.
Die maandag door de sneeuw. Het was een leuke maar zware inspanning om 's avonds naar huis te fietsen.
Deze week een dag niet gefietst - wel met de bus gereden. Dat was de dag na de hevige sneeuwval.
Hoe deden de andere fietsers het deze week?
Die maandag door de sneeuw. Het was een leuke maar zware inspanning om 's avonds naar huis te fietsen.
Deze week een dag niet gefietst - wel met de bus gereden. Dat was de dag na de hevige sneeuwval.
Hoe deden de andere fietsers het deze week?
Dus het is maar 8,5 kilometer naar uw werk? Dan is de fiets inderdaad aangewezen. Hoeveel scheelt u dat financieel aan fietsvergoedingen per jaar?
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member
- Contacteer:
8,5 * 2 (heen terug) * 200(werkdagen) = 3400 km.
maal kilometervergoeding, iets van een 15-23cent? is 510 - 780 euro per jaar.
34 x verbruik per 100km * brandstof prijs. pakweg 5l / 100km en 1,2 brandstof is 204
En minder slijtage aan wagen en dergelijke die moeilijker in te schatten zijn. Maar een 700-1000€ per jaar mogelijks.
Hier en daar misschien eens een lekke band, en wat rij-uitrusting die je om de zoveel jaar vernieuwd..
34 x verbruik per 100km * brandstof prijs. pakweg 5l / 100km en 1,2 brandstof is 204
En minder slijtage aan wagen en dergelijke die moeilijker in te schatten zijn. Maar een 700-1000€ per jaar mogelijks.
Hier en daar misschien eens een lekke band, en wat rij-uitrusting die je om de zoveel jaar vernieuwd..
Ik heb mijn fiets voor herstelling binnengebracht bij de velofixer nabij de AB. Ketting, tandwielen vervangen enz, smeren, kabel,..ben enkele dagen met openbaar vervoer gegaan en was er blij om gelet op slechte weer en langere werkdagen..
Een paar keer - anti-statistisch - goed nat geweest deze week en toch maar besloten om sandalen te dragen op kantoor om niet ook met natte schoenen een tijdlang te moeten rondlopen. Net over de 3000 km.
Ik ontvang 70 eur fietsvergoeding. Dat is leuk maar zonder vergoeding zou ik ook fietsen. Ik heb het in Brussel gezien vanop mijn VILLO fiets... hoe verdwaasd de mensen in de fille staan, elke dag opnieuw. Ja, want we kunnen niet anders... we hebben geen keuze.
Die "maar 8.5 km" heeft moeite gekost om te vinden

Laatst gewijzigd door Jamesken op 17 december 2017, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen wagen - nooit een gehad zelfs, Tijdens jobinterviews keken ze soms raar omdat ik geen interesse heb in firmawagens.DoubleDigitsOrBust schreef: ↑16 december 2017, 20:42 8,5 * 2 (heen terug) * 200(werkdagen) = 3400 km.
Laatst gewijzigd door Jamesken op 17 december 2017, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Natte schoenen is niet leuk inderdaad. Hoeveel km fiets je per dag?
Op den duur ga je fietsen naar het werk als normaal gaan beschouwen. Ik woon ook op zeer korte afstand en sta er in 12 min. En ondanks dat ik voldoende tram- en busverbindingen heb naar de stad (om de 5 min.) blijf ik toch de fiets nemen. 2 straten verder heb ik een tramhalte maar als ik daar naar toe moet wandelen verlies ik tijd (heb nochtans een jaarabonnement bij De Lijn), wachten op de tram is tijdverlies en dan zit de helft van mijn fietsrit er al op. Laat staan dat ik dan nog 15 min. op die tram moet zitten voor hetzelfde traject.
Een bus nemen kan ik ook doen maar die schuift gewoon mee aan in de file waardoor ik met de fiets gewoon die bus weer voorbij zou steken.
Met de auto naar het werk gaan doe ik niet, ik werk in een voetgangerszone. Dus ik mag er ten eerste al niet rijden en ten tweede zijn de parkings in de omgeving er te duur. Overal 2 euro voor een uur, dat wil zeggen dat ik toch al snel 16 euro aan parking per dag zou kwijt zijn.
Geef mij maar de fiets, dat brengt mij maandelijks iets op en als ik 2 jaar doorspaar kan ik nog een deftige tweedehandsfiets extra kopen.
Een bus nemen kan ik ook doen maar die schuift gewoon mee aan in de file waardoor ik met de fiets gewoon die bus weer voorbij zou steken.
Met de auto naar het werk gaan doe ik niet, ik werk in een voetgangerszone. Dus ik mag er ten eerste al niet rijden en ten tweede zijn de parkings in de omgeving er te duur. Overal 2 euro voor een uur, dat wil zeggen dat ik toch al snel 16 euro aan parking per dag zou kwijt zijn.
Geef mij maar de fiets, dat brengt mij maandelijks iets op en als ik 2 jaar doorspaar kan ik nog een deftige tweedehandsfiets extra kopen.
Bij mij 11 minuten fietsen. Ik kan ook de bus nemen. De halte ligt op 200 meter van mijn deur en de bus stopt op 200 meter van mijn werk maar inderdaad sneller met de fiets. De tijd dat je naar en van de halte moet gaan en moet wachten op de bus is al meer dan de helft van de fietsrit.
Nog 3 weken en ik zit ook terug op de fiets naar het werk.
Ik heb ondertussen bye bye files in Antwerpen gezegd!
Ik heb ondertussen bye bye files in Antwerpen gezegd!
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash