met de opwaartse trend, beter 6 of 9 of 12 maanden ?
TIP
met de opwaartse trend, beter 6 of 9 of 12 maanden ?
Hallo,
met de opwaartse trend, ben ik aan te twijfelen: nu 6 of 9 of 12 maanden ? Bij de banken is er in het algemeen 0.2-0.3% verschil tussen deze termijnen.
bij voorbeeld, denken jullie dat de 6 maanden termijn in 6 maanden beter zal zijn dan de huidige 9 maanden termijn, en dus liever nu alleen voor 6 maanden intekenen? bijzonder voor een groot bedrag
met de opwaartse trend, ben ik aan te twijfelen: nu 6 of 9 of 12 maanden ? Bij de banken is er in het algemeen 0.2-0.3% verschil tussen deze termijnen.
bij voorbeeld, denken jullie dat de 6 maanden termijn in 6 maanden beter zal zijn dan de huidige 9 maanden termijn, en dus liever nu alleen voor 6 maanden intekenen? bijzonder voor een groot bedrag
Re: met de opwaartse trend, beter 6 of 9 of 12 maanden ?
Als het een groot bedrag is, waarom zou je dan niet spreiden over verschillende looptijden?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk dat het bijna zeker is dat onze rente nog een heel stuk hoger moet. Kijk naar het verschil tussen US en EUR.
Ik vind het onwaarschijnlijk dat in de gegeven termijn (6, 9 of 12 maanden) de inflatie zal zakken tot of onder het niveau van de interesten die je vandaag ontvangt op die kasbons.
Maar je moet natuurlijk ook kijken naar je horizon. Als je je geld sowieso over 12 maanden terug wilt hebben dan heeft afwachten tot een beter deal nu ook weer niet veel zin.
Ik vind het onwaarschijnlijk dat in de gegeven termijn (6, 9 of 12 maanden) de inflatie zal zakken tot of onder het niveau van de interesten die je vandaag ontvangt op die kasbons.
Maar je moet natuurlijk ook kijken naar je horizon. Als je je geld sowieso over 12 maanden terug wilt hebben dan heeft afwachten tot een beter deal nu ook weer niet veel zin.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Mijn "veilige" beleggingen spreid ik momenteel als volgt:
- spaarrekeningen: geld altijd beschikbaar
- termijnrekeningen op 1 jaar
- staatsbons op 5 jaar
Bedankt voor de adviesen
DCK stijgt mee met de rente, daar doe je sowieso niets verkeerd mee!
Probeer dat elk jaar 10% van je spaargeld vrijkomt. Beleg het dan telkens voor een periode van 10 jaar. Op die manier geniet je constant van een relatief hoge rente op 10 jaar. Dit is hetzelfde als gespreid instappen bij aandelen. Ook qua renteevolutie is timing immers niet evident.