Met een tracker ben je vaak beter af
TIP
Re: Met een tracker ben je vaak beter af
De Bel20 bestaat uit meer dan 33% financiele aandelen(vroeger nog veeeel meer). Indien je daar geen vertrouwen in hebt, kan je de Bel20 dus beter mijden.
Denken dat deze ooit naar hun oude hoogtepunten teruggaan lijkt me onwaarschijnlijk, denk maar aan wat er maar van Fortis meer overblijft nadat de bank verkocht is. Ook de andere banken moeten van Europa grote delen verkopen. Het wordt dus nooit zoals vroeger.
De Lyxor tracker volgt getrouw de BEL20 met een minimale afwijking, de verhouding qua koers tussen beiden is betekenisloos.
Wie exact 1 stuks deze morgen aangekocht heeft, weet ik niet, maar ik hoop dat hij/zij er veel plezier aan beleeft.
Als je het orderboek opvraagt, is dit echter netjes gevuld, dus geen probleem qua liquiditeit.
Denken dat deze ooit naar hun oude hoogtepunten teruggaan lijkt me onwaarschijnlijk, denk maar aan wat er maar van Fortis meer overblijft nadat de bank verkocht is. Ook de andere banken moeten van Europa grote delen verkopen. Het wordt dus nooit zoals vroeger.
De Lyxor tracker volgt getrouw de BEL20 met een minimale afwijking, de verhouding qua koers tussen beiden is betekenisloos.
Wie exact 1 stuks deze morgen aangekocht heeft, weet ik niet, maar ik hoop dat hij/zij er veel plezier aan beleeft.

Als je het orderboek opvraagt, is dit echter netjes gevuld, dus geen probleem qua liquiditeit.
Wat zou jij nemen als je kon kiezen tussen de Bel20 tracker en GBL ? (mag evt voor de heel lange termijn blijven staan)
- firestarter87
- Jr. Member
- Contacteer:
Heb vorig weekend in De Tijd gelezen dat het aandeel van GBL gemiddeld 2 a 3 procent beter presteert per jaar dan de Bel-20.
Heb begin deze week ook GBL aangekocht mede door de fikse onderwaardering van het aandeel (25 a 30%)
Heb begin deze week ook GBL aangekocht mede door de fikse onderwaardering van het aandeel (25 a 30%)
Waarom kiezen ? Spendeer 50% van het te investeren bedrag in elk.ann01 schreef: Wat zou jij nemen als je kon kiezen tussen de Bel20 tracker en GBL ? (mag evt voor de heel lange termijn blijven staan)
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Het gaat om een bedrag van 1500 euro per kind, vandaar. Is het geld dat ik normaal op de first junior zou gestort hebben in 2008.
Of ik moet in één keer het bedrag voor 2009 ook al mee beleggen i.p.v maandelijks op de junior te storten.
Of ik moet in één keer het bedrag voor 2009 ook al mee beleggen i.p.v maandelijks op de junior te storten.
Sorry, maar ik begrijp het niet helemaal. Je vraagt welk je het best kiest, een bel20 tracker of het aandeel gbl en nu begin je over first junior rekening.ann01 schreef: Het gaat om een bedrag van 1500 euro per kind, vandaar. Is het geld dat ik normaal op de first junior zou gestort hebben in 2008.
Geld verdienen doe je door te werken.
Ik heb een first junior voor de kinderen maar omdat deze zoals te verwachten in 2009 bijna niets zou opbrengen heb ik er ook geen geld op gestort.
Vandaar dat ik nu dat geld zou willen beleggen in een Bel20 tracker of in GBL.
Vandaar dat ik nu dat geld zou willen beleggen in een Bel20 tracker of in GBL.
Geen van beide. Ik kies voor GIMV, deze staat er een stuk beter voor dan GBL en keert nog eens een mooi dividend uit van 6,5%. Zelfs al stijgt de koers volgend jaar niet, dan heb ik nog altijd 6,5% bruto dividend. GBL keert slechts 3,5% bruto dividend uit.ann01 schreef: Wat zou jij nemen als je kon kiezen tussen de Bel20 tracker en GBL ? (mag evt voor de heel lange termijn blijven staan)
Kijk ook eens naar de vastgoedbevaks, die staan ook nog altijd relatief goedkoop, met dividenden van 6% tot 8%. Ideaal als defensieve belegging voor de wat langere termijn.
(ik ben nogal voorstander van hoge dividenden, vaak kijken mensen te veel naar de koers en te weinig naar het dividend).
Laatst gewijzigd door robokat op 24 december 2009, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar houdt de GIMV niet veel meer risico in dan bv GBL ?
- firestarter87
- Jr. Member
- Contacteer:
Mee in de kapitaalsverhoging van Option stappen is volgens mij inderdaad niet defensief (als was dit voor Gimv slechts een kleine investering).
En persoonlijk vind ik dat Gimv veel te veel participaties bezit...
En persoonlijk vind ik dat Gimv veel te veel participaties bezit...
Laatst gewijzigd door firestarter87 op 24 december 2009, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
En waarom denk je precies dat GIMV er beter voor staat dan GBL ? Buiten het verschil in dividend yield dan, want dat geef je als extra argument.robokat schreef: Geen van beide. Ik kies voor GIMV, deze staat er een stuk beter voor dan GBL en keert nog eens een mooi dividend uit van 6,5%. Zelfs al stijgt de koers volgend jaar niet, dan heb ik nog altijd 6,5% bruto dividend. GBL keert slechts 3,5% bruto dividend uit.
Enjoy the party, but dance near the door
Sommige analysten schatten het risico van GIMV iets lager in dan dat van GBL, omdat een aantal onderliggende participaties van GBL eerder duur zijn en bij GIMV eerder ondergewaardeerd.disterminator schreef: En waarom denk je precies dat GIMV er beter voor staat dan GBL ? Buiten het verschil in dividend yield dan, want dat geef je als extra argument.
Niet enkel het dividend van GIMV is beter, ook het koersrendement over lange termijn is historisch gezien beter.
GBL wordt door een aantal analysten wel serieus gehyped tegenwoordig.
Laatst gewijzigd door robokat op 26 december 2009, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
6,5% bruto is wel een mooie interest elk jaar.
- firestarter87
- Jr. Member
- Contacteer:
Dividendrendement is inderdaad hoger maar is dit ook stabiel bij GIMV, ik bedoel nu kan het wel hoog zijn maar hoe waren de voorgaande jaren ?robokat schreef:Sommige analysten schatten het risico van GIMV iets lager in dan dat van GBL, omdat een aantal onderliggende participaties van GBL eerder duur zijn en bij GIMV eerder ondergewaardeerd.disterminator schreef: En waarom denk je precies dat GIMV er beter voor staat dan GBL ? Buiten het verschil in dividend yield dan, want dat geef je als extra argument.
Niet enkel het dividend van GIMV is beter, ook het koersrendement over lange termijn is historisch gezien beter.
GBL wordt door een aantal analysten wel serieus gehyped tegenwoordig.
Hieronder de grafieken van het koersrendement op 5 en 10 jaar... (GBL in het rood / GIMV in het blauw). GIMV heeft op 5 en op 10 jaar geen enkel rendement op de koers.

-
- Full Member
- Contacteer:
Hoe kan je die aankopen, kan dit bij Rabobank bijvoorbeeld.