Met een tracker ben je vaak beter af
TIP
Met een tracker ben je vaak beter af
Voor wie het nog niet wist, beleggingsfondsen presteren veel slechter dan trackers.
Een onderzoek van Morningstar bewijst dit opnieuw:
http://www.zoomin.tv/videoplayer/index.cfm?fuseaction=videolaunch&pid=FTV&quality=3&video_id=326103
(even geduld voor de video begint af te spelen)
Een onderzoek van Morningstar bewijst dit opnieuw:
http://www.zoomin.tv/videoplayer/index.cfm?fuseaction=videolaunch&pid=FTV&quality=3&video_id=326103
(even geduld voor de video begint af te spelen)
Re: Met een tracker ben je vaak beter af
Die trackers hebben wel een erg laag handelsvolume.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat maakt niet uit, hun waarde wordt bepaald door de korf die ze vertegenwoordigen.karine schreef: Die trackers hebben wel een erg laag handelsvolume.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Ik kocht tussen november 2008 en februari 2009 een iShares AEX Tracker aan, staat nu op +40%.
Héél blij met die tracker dus.
:-)
:-)

Trackers zijn beter op momenten dat de beurs omhoog schiet, maar ook meestal slechter als het niet goed gaat. Lijkt me ook nogal logisch.
Als je opties koopt ( zelfs bij een dalende beurs 'puts' dan ), dan kan je een veelvoudhansv schreef: Ik kocht tussen november 2008 en februari 2009 een iShares AEX Tracker aan, staat nu op +40%.
:-)![]()
bv 500 of 1000 % of meer halen, als je fout zit ben je je geld volledig kwijt
Waarom zouden die slechter zijn als de beurs zakt? Dan zakken ze toch gewoon mee met de onderliggende index?frank schreef: Trackers zijn beter op momenten dat de beurs omhoog schiet, maar ook meestal slechter als het niet goed gaat. Lijkt me ook nogal logisch.
Omdat wanneer de beurs ineen begint te zakken, een tracker gewoon mee naar beneden gaat. En in een beheerd fonds men wel actie kan nemen.JurgenG schreef:Waarom zouden die slechter zijn als de beurs zakt? Dan zakken ze toch gewoon mee met de onderliggende index?frank schreef: Trackers zijn beter op momenten dat de beurs omhoog schiet, maar ook meestal slechter als het niet goed gaat. Lijkt me ook nogal logisch.
Op het moment de beurs plots omhoog schiet, schiet een tracker mee de hoogte in. Beheerders van fondsen echter zullen in stappen terug in bv aandelen gaan, want niemand weet exact wat het beste moment is, en ze proberen risico te verlagen. Ze zullen dus niet de volle stijging meepikken. Op dat moment stijgt een tracker dus meer dan een beheerd fonds.
Natuurlijk zullen er altijd een paar uitzonderingen zijn, waar een beheerder door stockpicking het iets beter kan doen (of slechter). Maar gemiddeld kan men bovenstaande redenering volgen.
IK zou iShares DJ Euro STOXX 50 Inc willen kopen voor de langere termijn en eventueel ook de Bel20 tracker.
Maar wanneer ik via www.tijd.be kijk zie ik die iShares DJ Euro STOXX 50 Inc niet staan.
Waar vind ik die terug ?
Maar wanneer ik via www.tijd.be kijk zie ik die iShares DJ Euro STOXX 50 Inc niet staan.
Waar vind ik die terug ?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb ook interesse in de Bel 20 tracker:
Lyxor ETF BEL20.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de verhouding 1:100 is.
Dus neem Bel20 op 2500. De tracker noteert momenteel zo'n 31,70.
Kan een tracker overgewaardeerd staan of zijn er andere verhoudingen?
Lyxor ETF BEL20.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de verhouding 1:100 is.
Dus neem Bel20 op 2500. De tracker noteert momenteel zo'n 31,70.
Kan een tracker overgewaardeerd staan of zijn er andere verhoudingen?
Heb ook al eens aan die Bel20 tracker gedacht maar je zit dan wel met die bankaandelen.
Is dat nog niet te riskant nu ?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Tja, kbc, fortis en dexia hebben de laatste maanden al wat kloppen gekregen.karine schreef: Heb ook al eens aan die Bel20 tracker gedacht maar je zit dan wel met die bankaandelen.
Ik geloof in een duurzaam herstel.
Wetende dat de Bel20 aan 2500 staat en in het verleden meer dan 4000 punten bedroeg... Dus nog een progressie van 60% mogelijk.
Stel dat dit 5-6 jaar duurt, haal je toch een mooi rendement van ongeveer 10% op jaarbasis en dit zonder veel risico.
Wat ik niet goed begrijp is wanneer je nu bij volume kijkt staat er maar 1.
Hoe kan je deze dan kopen en terug verkocht krijgen als er zo weinig handel in is ?
Hoe kan je deze dan kopen en terug verkocht krijgen als er zo weinig handel in is ?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Goeie vraag! Misschien dat Robokat duidelijkheid kan geven?ann01 schreef: Wat ik niet goed begrijp is wanneer je nu bij volume kijkt staat er maar 1.