metal24.be
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
metal24.be
Dag,
Ik merkte op dat de monsterboxen wel scherp qua prijs staan bij "metal24.be", spijtig genoeg is dit echter een webshop waar ik toch eerder de voorkeur heb voor een fysieke winkel. Het gaat toch wel over een groot bedrag om over te maken in de hoop dat ik de monsterbox ontvang en dat hij nog aan de voorwaarden voldoet...
Iemand toevallig ervaring met metal24? Zijn er betrouwbaar?
Grts,
Gunther
Ik merkte op dat de monsterboxen wel scherp qua prijs staan bij "metal24.be", spijtig genoeg is dit echter een webshop waar ik toch eerder de voorkeur heb voor een fysieke winkel. Het gaat toch wel over een groot bedrag om over te maken in de hoop dat ik de monsterbox ontvang en dat hij nog aan de voorwaarden voldoet...
Grts,
Gunther
Re: metal24.be
Beste Gunther,Gunter123 schreef: ↑11 december 2023, 21:07 Dag,
Grts,
Gunther
wat wil je precies kopen c.q. verkopen?
En bij welke (grotere) plaats zit je dicht in de buurt?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
1
Dag,
Ik woon regio Hasselt, maar een verplaatsing naar A'pen, Brussel, Gent, ... is geen enkel probleem.
Wil wel graag "gelijk oversteken" als ik de eerste keer koop en graag een lage marge betalen
Ik merk op dat er een zeer groot verschil is op de marge die men neemt op zilveren monsterboxen, prijzen gaan van 12k tot 15k voor hetzelfde product. De echte prijsbrekers (die een monsterbox van 500 aanbieden voor 12K) zijn echter de internetwinkels (goldsilver.be (veel slechte recensies van gelezen) / metal24.be (totaal geen recensies van terug te vinden).
Goudbank antwerpen en argentorshop hebben ook wel één monsterbox aan redelijk concurrentiële prijs (denk dat je bij beide aan een loket kan kopen en gelijk oversteken), maar nog steeds een kleine 500 duurder dan bij de internet shops... elke euro is een euro Aan de andere kant ... 500€ is peanuts indien je bedrogen zou eindigen bij een aankoop van 12K...
Alle ervaringen, tips, info van harte welkom !
Grts,
Gunther
Ik woon regio Hasselt, maar een verplaatsing naar A'pen, Brussel, Gent, ... is geen enkel probleem.
Wil wel graag "gelijk oversteken" als ik de eerste keer koop en graag een lage marge betalen
Ik merk op dat er een zeer groot verschil is op de marge die men neemt op zilveren monsterboxen, prijzen gaan van 12k tot 15k voor hetzelfde product. De echte prijsbrekers (die een monsterbox van 500 aanbieden voor 12K) zijn echter de internetwinkels (goldsilver.be (veel slechte recensies van gelezen) / metal24.be (totaal geen recensies van terug te vinden).
Goudbank antwerpen en argentorshop hebben ook wel één monsterbox aan redelijk concurrentiële prijs (denk dat je bij beide aan een loket kan kopen en gelijk oversteken), maar nog steeds een kleine 500 duurder dan bij de internet shops... elke euro is een euro Aan de andere kant ... 500€ is peanuts indien je bedrogen zou eindigen bij een aankoop van 12K...
Grts,
Gunther
Re: 1
Gunter123 schreef: ↑11 december 2023, 22:41 Dag,
Ja, bij Antwerpen Goudbank kan dat. Gewoon met de kaart betalen. Wel eerst even bellen of ze hem op voorraad hebben. Cash mag maar tot ik meen 500 euro.
Grts,
Gunther
Re: 1
Ja, bij Antwerpen Goudbank kan dat. Gewoon met de kaart betalen. Wel eerst even bellen of ze hem op voorraad hebben. Cash mag maar tot ik meen 500 euro.Gunter123 schreef: ↑11 december 2023, 22:41 Dag,
Grts,
Gunther
Ook iemand ervaring met "metal24" ... scheelt toch nog wel redelijk wat op de prijs en veel meer keuze ... ?
Nee, geen ervaring mee. Op de foto wel erg veel personeel en een duur pand..... En het is mailorder toch?
Ik zou ze dan gewoon bellen en even langs gaan.
PS ik vind het prijsverschil tussen koop en verkoop wel absurd groot.
Ik neem aan dat het je om het verzamelen gaat, want een belegging is het n.m.m. niet.
Waarom is het jouw inziens geen belegging? De marge is, voor zilveren munten, toch acceptabel. Dus een lange termijn gok op de zilverprijs (en calamiteitenplan tegen instorting van het systeem)
Je schrijft het toch zelf.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Als je het als belegging wilt hebben voor de lange termijn, kun je n.m.m. beter gewone zilveren munten (geen b.t.w.) kopen van particulieren.
De prijs van een een verzamelbox bij een handelaar is n.m.m. veel te hoog t.o.v. de aanwezige zilverwaarde in die box.
Koop gewoon een emmer zilveren munten (b.v. zilveren Nederlandse guldens, rijksdaalders etc.) of zilverbaren van een particulier.
Ik heb zelf indertijd ook kilobaren en ook een 1000 ounce baar van particulieren gekocht voor de spotprijs (dus zonder b.t.w. en handelaarsmarge), dat scheelt je al gauw tegen de 25%.
En die particulier is blij want die krijgt een betere prijs voor zijn zilver dan bij een handelaar.
Vergelijk bij metal24 maar eens het verschil tussen aan- en verkoopprijs van die verzamelaarsboxen!
Met certificaat van echtheid ? Want anders ben je niets met wat je gekocht hebt.JOKER247 schreef: ↑12 december 2023, 09:03Als je het als belegging wilt hebben voor de lange termijn, kun je n.m.m. beter gewone zilveren munten (geen b.t.w.) kopen van particulieren.
De prijs van een een verzamelbox bij een handelaar is n.m.m. veel te hoog t.o.v. de aanwezige zilverwaarde in die box.
Koop gewoon een emmer zilveren munten (b.v. zilveren Nederlandse guldens, rijksdaalders etc.) of zilverbaren van een particulier.
Ik heb zelf indertijd ook kilobaren en ook een 1000 ounce baar van particulieren gekocht voor de spotprijs (dus zonder b.t.w. en handelaarsmarge), dat scheelt je al gauw tegen de 25%.
En die particulier is blij want die krijgt een betere prijs voor zijn zilver dan bij een handelaar.
Vergelijk bij metal24 maar eens het verschil tussen aan- en verkoopprijs van die verzamelaarsboxen!